Четвер, 28 Березня

Фінансові порушення чиновників

Державна аудиторська служба у Львові за результатами ревізії звинуватила Сихівську і Галицьку районні адміністрації у фінансових порушеннях на суму майже 50 мільйонів гривень. Про це йдеться на сторінці Держаудитслужби України, повідомляє «Еспресо.Захід».

Зокрема Сихівську РА за період 2017 — 2020 років звинувачують у порушеннях на 24,1 мільйона гривень, а Галицьку (2018-2022) — на 25,2 млн грн.

У Львівській міськраді такі звинувачення називають абсурдними. Директор департаменту ЖКГ Олександр Одинець стверджує: аудитори вимагають повернути премії двірників, які важко працювали в карантинний 2020 рік, а також мають претензії до посипання вулиць піскосумішшю задля безпеки громадян.

У Держаудитслужбі аргументують свої претензії. Кажуть, що порушення виявили в тому, що за період, коли спецтехніка простоювала в гаражах, чекаючи несприятливої погоди, за її роботу сплачували чималі гроші (Галицька РА — 5,8 млн грн, Сихівська РА — 14,7 млн грн).

Окрім того, зазначили в Держаудитслужбі, на Сихові проводили ямковий ремонт дороги (вартістю 1,7 млн грн), не вирівнюючи покриття гарячою асфальтобетонною сумішшю. Як наслідок — після такого ремонту з’явилися нові ями та тріщини. Так само Галицька адміністрація, за повідомленням аудиторів, витратила 700 тисяч гривень на посипання вулиць протиожеледними матеріалами в плюсову температуру, пів мільйона — на зелені насадження, які згодом засохли.

Щодо нарахування й виплати матеріальної допомоги на оздоровлення, то їх нібито проводили в розмірі середньомісячної заробітної плати, а не посадового окладу. Тож зайві витрати становили 1,9 млн грн в Сихівської та 1,5 млн грн — в Галицької РА.

Районні адміністрації обіцяють оскаржувати рішення Держаудитслужби в судах. Керівник Галицької РА Андрій Зозуля назвав такі претензії абсурдними.

«Ми всі знаємо, які в нас погодні умови, коли вдень може бути плюс, а вночі — різко мінус. Місто зобов’язане забезпечувати чергування техніки, аби за найменшого погіршення погодних умов була змога посипати вулиці від ожеледі. Це питання безпеки. І тут ми можемо ставити питання до аудиторів, що вони пропонують — нехтувати безпекою всього міста, коли майже щодня ми отримували штормові попередження від синоптиків?»

Щодо посипання дороги в плюсову температуру, то чиновник пояснює це тим, що аудитори брали до уваги середньодобову температуру. Вона могла бути плюсовою, а впродовж кількох годин усе-таки був мороз, тому вулиці доводилося посипати. Стосовно премій двірникам, то в міськраді аргументують це «важким роком».

«Це кошти, які ми виділяли двірникам для премій, адже рік був важким, усі служби міста були залучені до боротьби з пандемією», — пояснив Андрій Зозуля.

За повідомленням Державної аудиторської служби України, всі матеріали про порушення передали до слідчого управління Головного управління Національної поліції у Львівській області.

   Чому мерія зайняла категоричну позицію щодо акту перевірки Держаудитслужби, «Ратуша» запитала у  депутата Львівської міської ради від «Європейської Солідарності», секретаря комісії фінансів та планування бюджету Юрія Гриніва.

«Тому що це — скринька Пандори, і коли її відкрити, з’явиться багато запитань до виконавчої влади міста.

Акти перевірки налічують сьогодні зловживань на 50 мільйонів гривень. Але якщо взяти основні з них — для поповнення статутних капіталів і розрахунків із субпідрядниками, то ця сума у разі підтвердження може стати більшою, сягатиме сотень мільйонів, а то й мільярдів за останні три роки. Значна частина коштів бюджету розвитку міста Львова йшла на поповнення статутних капіталів комунальних підприємств, бували випадки, коли сума поповнення якогось із них сягала декілька сотень мільйонів на рік. І ці кошти спрямовані не на закупівлю обладнання, а на операційну діяльність, а саме зарплату працівникам, — каже депутат. — На мою думку, в силу обставин комунальні підприємства міста є збитковими. Бюджет повинен дотувати їх, не допускаючи боргу з виплати зарплати. Але це потрібно робити, не поповнюючи статутні капітали, а виводячи окремі стрічки у бюджеті з відповідними розрахунками та обґрунтуванням. Оскільки тепер так не є, то ми досі читаємо в ЗМІ про захмарні доходи керівників підприємств та їхніх заступників. Згідно зі статутом, керівник може розпоряджатися статутним капіталом на власний розсуд.

Львів є лідером в Україні за таким способом розподілення коштів бюджету, а кошти, які мали йти на розвиток міста, проїдають комунальні установи.  Щодо другого важливого порушення —  розрахунку з підрядниками — очевидно, це навіть не повинно обговорюватися: робота, згідно з податковим кодексом, бухгалтерськими стандартами, закривається не нормопростоєм, а нормогодинами після складання відповідних актів виконаних робіт.  Щодо преміювання — виникла проблема через невідповідність між Положенням про преміювання та реально виплаченими преміями. Це скоріше помилка юристів, які, готуючи накази, не узгодили їх із Положенням. Роблю висновок, що виконавча влада міста не була готова до справедливого розподілу бюджетних коштів і за це тепер буде розплачуватися», — додав Юрій Гринів.

Христина СЛЮСАРЧУК

Share.

Leave A Reply