Гумові вироби підлеглих Садового
Мабуть, кожен львів’янин бачив на дорогах фалосоподібні гумові червоно-білі стовпчики (делінеатори), які покликані, за задумом авторів, розділяти рух на смуги чи захищати тротуари від припаркованих автомобілів. Так само, вочевидь, пересічний львів’янин (навіть той, що голосував на останніх виборах за Андрія Садового) не здивується, що ці «вкрай необхідні» вироби комунальні підприємства та районні адміністрації закуповують майже вдвічі дорожче, аніж їх пропонують в інтернеті.
Нещодавно львів’янин Антон Лягушкін, який у 2016 році обіймав посаду речника ЛКП «Львівелектротранс», на своїй сторінці в соцмережі «Фейсбук» повідомив про закупівлю ЛКП «Львівавтодор» у ТзОВ «Трафік менеджмент груп» 45 стовпців-делінеаторів заввишки 750 мм. За ці вироби комунальне підприємство, як свідчить інформація у соцмережі «Прозорро», заплатило 49500 гривень, тобто по 1100 гривень за одиницю. Пан Антон не полінувався і знайшов у мережі інтернет оголошення київської фірми, яка пропонує аналогічний товар за ціною 569 гривень за делінеатор уроздріб і по 539 гривень — гуртом. Це компанія «Road & traffic», яка на своєму сайті у портфоліо своїх робіт демонструє, між іншим, і світлини зі Львова.
«Отож, за гроші бюджету ЛКП «Львівавтодор» закуповує гумові делінеатори майже вдвічі дорожче, аніж компанія пропонує їх в інтернеті», — підсумував Антон Лягушкін і попросив прокоментувати закупівлю керівника інвестиційного відділу ЛКП «Львівавтодор» Павла Сирватку.
Зазначимо, до речі, що покупцями червоно-білих делінеаторів за завищеними цінами є не тільки ЛКП «Львівавтодор», але й районні адміністрації. Як повідомляло інформаційне агентство «Гал-інфо», постачальником делінеаторів для районних адміністрацій нерідко є компанія ПП «ВКВ-Сервіс», директором і засновником якої є Дмитро Клименюк, і яка останнім часом регулярно вигравала тендери, що їх замовляли структурні підрозділи Львівської міськради. В липні 2020 року ПП «ВКВ-Сервіс» було визначено переможцем допорогової закупівлі, організованої Личаківською районною адміністрацією міста Львова — на суму 49 895,20 грн. Ця закупівля стосувалася послуг із встановлення делінеаторів на перехресті вулиць Личаківської та Пасічної на території Личаківського району м. Львова. Договір про закупівлю послуг 2 липня 2020 року від імені Личаківської РА підписала в.о. голови Пригода Оксана Едуардівна, а від імені ПП «ВКВ-Сервіс» — директор Клименюк Дмитро Олександрович.
Щоправда, простояли делінеатори на перехресті вулиць Личаківської і Пасічної недовго — їх встановили таким чином, що проїжджаючи перехрестя, 12-метрові автобуси МАЗ 203 та «Електрон» зачіпляли кузовом ці вироби. Отож, більшу частину делінеаторів довелося демонтувати…
За даними баз державних закупівель, упродовж червня 2016 року — липня 2020 року ПП «ВКВ-Сервіс» загалом уклало 64 угоди на суму 10,8 млн грн. Значну частину з них становлять договори з райадміністраціями Львівської міськради: Галицькою, Личаківською, Франківською, Залізничною, а також із департаментом містобудування, Львівським комунальним підприємством «Львівелектротранс», відділом освіти Шевченківського та Залізничного районів управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міськради.
Здебільшого йдеться про угоди, які стосувалися надання послуг із поточного ремонту металевих конструкцій на території районів Львова, послуг із виготовлення та встановлення зупинок громадського транспорту, послуг із виготовлення, встановлення, ремонту та фарбування турнікетної огорожі, сталевих стовпців для обмеження паркування транспорту та інших металевих конструкцій, послуг з фарбування елементів благоустрою.
Ігор Зінкевич, депутат ЛМР від партії «Варта», голова Комісії транспорту, зв’язку та міської мобільності, прокоментував: «Насамперед хочу подякувати небайдужим громадянам, а саме, Антону Лягушкіну, які уважно відстежують інформацію в «Прозорро», щодо закупівель нашими львівськими комунальними підприємствами. Мене теж здивувала ситуація щодо ціни «делінеаторів», які коштують 1100 гривень, а закупівлю проводить наше КОМУНАЛЬНЕ підприємство — ЛКП «Львівавтодор» із БЮДЖЕТУ міста!!! На сьогодні ми на комісії подали усне звернення керівнику управління транспорту Оресту Олеськіву, щоб з’ясував і надав відповідь, чому така різниця в ціні, бо в доступному інтернеті на ринку ми спостерігаємо зовсім іншу ціну — від 500 до 600 гривень. На наступній комісії, яка буде 07.06.2021, ми очікуємо отримати змістовну відповідь».
Петро Адамик, голова фракції «ЄС» у Львівській міській раді, переконаний: «Думаю, цьому скоро настане кінець. Після затвердження положення «Про розмежування повноважень між виконавчими органами ЛМР запрацює Управління контролю й аудиту, яке перевірятиме дії й документи різних підрозділів міськради, й особливо ЛКП. Це управління буде у вертикалі Секретаріату ради, а не міського голови. Чиновники ЛКП «Львівавтодор» вже тепер мають пояснити причини такої високої ціни за делінеатори. І незабаром цим райцям, які отримують зарплати з кишень львів’ян, доведеться дуже добре думати перед тим, як робити такі речі. Вони повинні боятися невмотивовано тринькати бюджетні кошти міста. Окрім того, такі великі комунальні підприємства, як «Львівавтодор» та інші, що розпоряджаються великими сумами коштів бюджету, повинні мати ще й наглядові ради».
Микола САВЕЛЬЄВ
до теми
Як виявляється, у ЛКП «Львівавтодор» активно використовують програмне забезпечення ворожої держави. Про це, зокрема, розповів на своїй сторінці в соцмережі «Фейсбук» колишній керівник відділу автоматизованих систем оплати проїзду ЛКП «Львівавтодор» Сергій Журбенко. За словами експосадовця, на підприємстві використовують систему контролю доступу та обліку робочого часу. Що це за софт і які ризики він приховує, розслідували журналісти телеканалу «НТА». Журналісти стверджують: схожим програмним забезпеченням сьогодні нікого не здивуєш, його широко використовують у різноманітних установах і організаціях міста. Програма, яку використовує «Львівавтодор», — це продукт «Guard Light», розроблений російською Науково-виробничою фірмою «Мєдіцина-Тєхніка» у 2013 році. Ця компанія обслуговує великі замовлення державних підприємств країни-агресора. Зокрема, РЖД — російську залізницю. Щодо вартості, то у «Прозорро» вказано, що підприємиця Олеся Мрака надавала «Львівавтодору» послуги зі встановлення та налаштування програми. Саму ж програму купували за окремою процедурою, ціна якої втаємничена.
Це не єдина цікава закупівля програмного забезпечення «Львівавтодором». Як повідомляли «Наші гроші», 8 лютого 2017 року комунальне підприємство придбало у київської компанії «А+С Консалт Україна» комплект програмного забезпечення для моделювання транспортних та пішохідних потоків, а також для оцінки організації дорожнього руху — «PTV Vissim 9» за 169 тисяч гривень. Як з’ясували журналісти «Наших грошей», у штаті компанії «А + С Консалт Україна» у 2013 — 2015 роках перебував лише один працівник, а чистий прибуток у 2015 році становив 23,1 тис. грн.