Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Вулиці, припудрені асфальтом
Вулиці, припудрені асфальтом

На львівських дорогах провели “косметичне” закатування грошей

Алярмово розпочаті посеред осені ремонтні роботи на вулицях Княгині Ольги, Стрийській і Кульпарківській відразу насторожували, погрожуючи невтішним завершенням. Вони могли стати довгобудом, проте, на диво, вийшло навпаки. Зокрема, вул. Княгині Ольги завершили в рекордно короткий двомісячний термін. Але якість виконаних робіт, чи, швидше, навпаки, львів’яни змогли оцінити відразу після того, як перерізали врочисту стрічку...

В експлуатацію дорогу здали одразу з ямами — їх утворювали занадто низько втоплені в асфальт каналізаційні люки.

Та, як виявилося, це лише вершина айсберга. Адже, як пояснили “Ратуші” експерти, насправді те, що роблять нині на дорогах Львова — не що інше, як “косметичне” закатування грошей в асфальт заради показухи для УЄФА. Натомість, те, що робиться під дорожнім полотном — справжня катастрофа. А отже, там, де нині поклали новий асфальт, скоро копатимуть знову.

Показуха для УЄФА
Ремонти вулиць Княгині Ольги, Стрийської і Кульпарківської не завершили, розповів “Ратуші” депутат ЛМР, голова комісії із питань інженерного господарства, транспорту і зв’язку Василь Попович: “Проблема є в тому, що це більше показуха, аніж виконання робіт. Це є черговий трюк: показати, що ми щось робимо. Але насправді ми маємо проблеми не лише з вулицею Княгині Ольги, але й з іншими вулицями, де є ремонти дворічної давності. У багатьох місцях не завершений технологічний процес ремонту. Стрічку перерізали як за радянської системи, а роботи не за¬кінчили. За проектом вартість робіт на вулиці Княгині Ольги — 37 млн 72 тис. 203 грн, поінформував депутат. Проте договір підписали на 22 млн 722 тис. 500 грн. На ці 22 млн зробили лише одне — для показухи закатали верхню частину дороги, не зробивши нічого з інженерних робіт, заявив Василь Попович. Тож мине півроку - рік, цю вулицю знову копатимуть. „Основне — по вулиці Княгині Ольги, відповідно до проекту і дефектного акту, в поганому стані дощовий колектор від вулиці Наукової. Його не відремонтували. Друге, в зв’язку з тим, що там є водопровід, поставлений ще у 70-80-х роках, який нині у стані корозії, у проекті передбачена його заміна на сучасну пластикову трубу діаметром 600 мл і покладення її в межах тротуару. Цього не зробили. Наступне: вулиця Сахарова і вулиця Княгині Ольги знизу ще мають водопроводи, які потребували заміни. Цього теж не зробили, відтак, невдовзі і там копатимуть. Також потрібно було закласти перехід водопроводу діаметром 600 мл через дорогу перед вулицею Сахарова, і цього не зробили, — перераховує не виконані пункти проекту Василь Попович. — Ми пропонували на комісії прокласти нові нитки водопроводу по тротуару, і з цього теж нічого не зробили. Крім того, враховуючи те, що в районі військового містечка будуватиметься житловий квартал, потрібно було прокласти каналізаційний колектор — не проклали. Крім того, на перетині вулиць Наукової і Сахарова з вулицею Княгині Ольги треба було прокласти два переходи для теплотраси. От маєте перелік робіт, які, відповідно до кошторисної документації, треба було зробити, але не зробили. Скільки в перспективі містові коштуватиме ця інженерія, не відомо”.

На запитання, невже цього ніхто не бачив під час виконання робіт, депутат відпові: для цього є технічний нагляд і ще є виконання робіт відповідно до проекту. Хто ж тепер за це відповідатиме? Доведеться звернутися у прокуратуру, відказав депутат, щоб спитали міського голову, хто дав право порушувати виконання норми проекту, який був виконаний у термін?

“Так само, за проектом, ремонт вулиці Кульпарківської становив 70 млн 153 тис. 72 грн, — не вгавав депутат. — Натомість договір підписали на 20 млн 562 тис. І уже в ра¬йоні вулиці Щирецької водоканал риє! Тобто показуха відбулася, верхній шар закатали, а тепер інженерія не витримує. На Кульпарківській список робіт був у 10 разів більший, і він не виконаний. Відповідно, матимемо ті самі проблеми і на Стрийській, і на Кульпарківській, і на Княгині Ольги”.
Загалом же ремонт цих трьох вулиць коштував 60 млн, із яких 30 млн грн має бути виді¬лено з місцевого бюджету, повідомив Василь Попович. Чи буде це зроблено, наразі не відомо, бо ще досі існує заборгованість у 20 млн грн перед ремонтними фірмами за 2008 рік.
“Оцінюють роботу мера міста не на економічному підйомі, який був у 2008 році, а в період кризи, — резюмував депутат. — Садовий Андрій Іванович продемонстрував, що він не є ефективним менеджером під час кризи. Ми маємо ненаповнення бюджету розвитку міста по комунальному майну, а по землі — повний провал”.

Таємничі плями — машинне масло
Не могла “Ратуша” не поцікавитися, що ж думає голова комісії із питань інженерного господарства, транспорту і зв’язку про таємничі плями, які з’явилися на новому дорожньому полотні, щойно його проклали і через які чи то можуть зменшити гарантійний термін експлуатації доріг, чи то вже зменшили... А чинять це, звичайно ж, місцеві терористи, які прагнуть посісти місце міського голови. Та, як з’ясувалося, міський голова і його права рука Остап Процик обурювались даремно: усі ці “масні плями” — звичайний трюк, аби переконати громадськість, що погана якість дороги саме від них.
“Як свідчить досвід, ці плями можуть бути або неякісним виконанням робіт, або по¬літичним трюком, — відказав депутат. — Але тут, швидше, перше, і винна в цьому фірма-виконавець, яка й має нести відповідальність. Якщо зменшили гарантію, це неправильно, і за це вже мають відповідати виконавчі органи влади”.

До слова, речник МВС Денис Харчук підтвердив, що це не диверсія: “Ми проводили перевірку фактів і встановили, що текло масло з тих автомобілів, які фактично там і проводили ремонт”.
Як відомо, якісному дорожньому покриттю звичайне машинне масло не зашкодить. Це підтвердив “Ратуші” й Іван Онисковець, колишній начальник управління інженерного господарства та інфраструктури ЛМР.

Люки-ями — порушення ДБН
У досвідченого фахівця пана Онисковця ми також поцікавилися, чому каналізаційні люки на вул. Княгині Ольги стали ямами. “Те, що люки надто низько, — порушення ДБН (державні-будівельні норми), — пояснив Іван Микитович. — Загалом люк має стояти на рівні з дорогою. Є незначні відхилення, але мінімальні. За погане співвідношення люків із дорогою цілком відповідає той, хто робить дорогу. Саме виконавець робіт зобов’язаний усі люки зробити в рівень із дорогою”. А ще пан Онисковець наголошував, що, насамперед, треба робити інженерні мережі і дощовід¬ведення. Адже якщо не відпрацьовано дощовідведення, то дорожнє покриття довго не служитиме.

Коментар представника фірми “Онур”, що виконувала ремонт вул. Княгині Ольги Богдана Підгайного:
“Щодо ям, які утворилися на місці люків, то причиною їх виникнення є короткі терміни ремонту. Адже. під час робіт використовують бетон, потрібен певний період для того, щоб він висох, схопився і був міцний. Однак часу було надто мало, тож бетон не висохнув. Окрім того, свою роль відіграла і “вихованість” наших водіїв, які попри заборони, наїжджали і ставали на люки. Але, хочу запевнити, що компанія за собою таких поганих слідів не залишає. Однозначно, все це не залишиться в такому стані. І НАВЕСНІ, щойно стане тепло, ці недоліки ліквідують. Перероблятимуть однозначно за наші кошти. Щодо підземних інженерних мереж, то те, що їх не замінили, натомість вже поклали на дорогу асфальт не проблема. Адже на вул. Княгині Ольги широкі тротуари, де можна, якщо необхідно, зробити ці інженерні мережі. Крім того, з допомогою сучасної техніки можна пройти через дорогу не руйнуючи дорож¬нього покриття. Щонайбільше, можливо, доведеться зірвати метр — два”.

Ірина ЮЗИК, Наталя ГОРБАНЬ

 Опубліковано : 30.12.09 | Переглядів : 993

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Гру.2017»
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 
Реклама