Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Євроаврал перед Європрольотом?
Євроаврал перед Європрольотом?

На Львівському летовищі з'явилася "Альтіс Холдінг"

Отже, до визначальної дати, 30 листопада 2009 року (саме цей день УЄФА визначила контрольно-рубіжною для Львова, Харкова і Донецька), залишилося 79 діб. Про євростадіон не говоритимемо, бо багатьом уже давно зрозуміло, що викриття всіх драстичних моментів в побудові цієї бутафорської споруди зіграє і проти Президента, і проти прем'єра, і проти одвічного "даху" цієї грандіозної імітації віце-прем'єра Івана Васюника, і основне - поховає всі перспективи нинішнього мера Львова Андрія Садового.

Адже саме завдяки титанічним зусиллям останнього Львів, на відміну від усіх решти міст України, залишився без інвестора (усіх інших Садовий "відшив", а уславлена й обрана саме ним австрійська "Альпіне" відмовилася сама, залишивши по собі лише сумнівний проект, за який заплатять теж з міської кишені). Саме цей непересічний діяч обіцяє збудувати ультрасучасний стадіон на 32 тисячі місць лише за 610 млн грн (69 млн доларів США), натомість на "Донбас Арену" (55 тис. місць) витратили 400 млн доларів США (3 млрд 520 млн грн!!!) Як вам математика, громадо? Невже хтось щиро вірить, що можна збудувати за копійки ультрасучасний євростадіон і інфраструктуру?! Звичайно ж, ні. Невже в Інтернеті в режимі он-лайн не видно, що бетонні колони технологічно заливають не одноразово, а за два - три цикли, що суттєво змінює їхню міцність у бік погіршення несучих властивостей? Звичайно ж, спеціалісти все це бачать. Але мовчать. Бо кому сьогодні вигідно говорити правду, яку і так знають усі: відставання у забудові стадіону 2 - 3 місяці, будують його в алярмовому порядку з масою технічних порушень і службових зловживань, задекларованих 610 млн на здійснення цієї афери не вистачить, про "відкати" - окрема розмова тощо... Але навіть якщо з бетонним коритом, яке намагаються видати за вершину проектувального і будівельного генія, здавалося б більш-менш усе до болю зрозуміло, то залишається Львівське летовище, яке ще нещодавно бургомістр хотів зробити комунальною власністю (ото б Україна посміялася над клоунською спробою Садового будувати за кошти міського бюджету ще й аеропорт, вартістю майже 2 млрд. - Авт.), до розбудови якого є теж чимало питань...

Для початку, аби відкинути пересмикування, з'ясуємо для себе, що розвиток аеропорту "Львів" передбачає п'ять основних пунктів:
Реконструкція (зокрема, й продовження) злітно-посадкової смуги (генпідрядник - "Азовінтекс").
Будівництво нового аеровокзалу (терміналу) на 1000 пасажирських місць за годину, загальною площею 39 тисяч квадратних метрів.
Будівництво тимчасового терміналу.
Реконструкція існуючого терміналу.
Зовнішні інженерні мережі.
Загальна вартість цього проекту - 1 млрд 875 млн 52 тис. грн.
Аби зрозуміти, що, власне, зроблено, "Ратуша" вирішила взяти за основу план першочергових заходів для розбудови міжнародного аеропорту "Львів" у світлі проведення фінальної частини чемпіонату "Євро-2012" з футболу, затверджений САМИМ Іваном Васюником. Отже, ми підготували низку запитань, на які попросили відповісти осіб, безпосередньо причетних до грандіозного оновлення Львівського аеропорту" - начальника відділу по проведенню "Євро-2012" Львівської облдержадміністрації Дмитра Сидора, комерційного директора ДП МА "Львів" Руслана Барана та регіонального керівника "Азовінтексу" Ігоря Семьонова.
- У плані першочергових заходів, затверджених віце-прем'єром п. Васюником, зазначено, що для розбудови аеропорту "Львів" 31 липня 2009 року створили групу управління проектом (ГУП), вона ж - служба замовника. Але в реальності, якщо в Харкові та Донецьку в цій службі працюють до 20 осіб (причому це "зубри", які мають величезний досвід у цій сфері), а у Львові така група, котра фактично повинна узгоджувати і курувати взаємодію між підрядниками та іншими структурами, налічує лише 6 працівників із невеликими "бюджетними" зарплатами в структурі ДП МА "Львів". Тобто, Мішеля Платіні фактично ввели в оману, бо жодної ГУП нині реально нема?

Дмитро Сидор:
- Так, до 31 серпня 2009 року у цій групі справді було лише кілька осіб, і вони функціонували як відділ у структурі аеропорту, але сьогодні в складі Управління капітального будівництва ЛОДА така група формується.

Руслан Баран:
- Ми фактично зекономили Кабміну 13 мільйонів, сформувавши на виконання окремого доручення Мінтрансзв'язку таку групу на базі нашої структури (постанова Кабміну передбачала 15 штатних одиниць). У ній було вісім співробітників. Сьогодні у зв'язку зі створенням аналогічної групи в ЛОДА наша група припинила діяльність.
- Чи Управлінню капітального будівництва Львівської облдержадміністрації передали все будівництво Львівського аеропорту на загальну суму 1 млрд 875 млн грн? Ці гроші потрібно освоїти до 2012 року, і чи має УКБ ЛОДА досвід такого будівництва?

Руслан Баран:
- Який може бути в УКБ ЛОДА досвід побудови аеродромів? Але ми їм допомагатимемо і консультуватимемо. Скажімо, особисто я вже 31 рік в авіації, брав участь в побудові аеропортів в Жулянах, Запоріжжі. То чому б не допомогти колегам?

Дмитро Сидор:
- Давайте уточнимо: під крило УКБ ЛОДА передано аеродром і злітно-посадкову смугу (загальна вартість робіт - 846 млн), плюс підготовчі роботи з будівництва аеровокзалу (вартість 50 млн), щодо досвіду, то УКБ ЛОДА, звичайно, будував школи, соціальні об'єкти, відновлював архітектурну спадщину. Щодо будівництва аеродромів, то це питання, швидше, до керівництва УКБ ЛОДА.

Ігор Семьонов:
- Я ще не цікавився, у кого там який досвід. Життя і спільна робота покажуть, хто на що здатний.
- У плані, затвердженому віце-прем'єром Васюником (пункт 4), зазначено: "Підготувати план заходів і передати в Державіаадміністрацію щодо закриття аеродрому та перенесення польотів на запасні аеродроми у Луцьку та Івано-Франківську". То на який період часу і коли саме планують закрити Львівський аеропорт? Кажуть, його хочуть закрити на чотири місяці, однак у Борисполі понад півроку робили лише одну смугу, де, до речі, було задіяно 200 одиниць важкої техніки, як з цим буде у Львові?

Дмитро Сидор:
- Аеропорт закриють 1 квітня 2010 року орієнтовно на ПІВРОКУ, можливо, відбудеться невеличке корегування проекту, бо коли почали зараз знімати покриття, то виявили складні породи. Кажучи простіше, тогочасне покриття було розраховане на значно легші тогочасні літаки. Тобто, доведеться тепер проводити додаткові геологорозвідувальні роботи. Щодо інтенсивності розбудови, то скажу так: аби вирішити свої проблеми, "Азовінтекс" може набирати собі субпідрядників, основне - аби маріупольці вклалися в графік.

Руслан Баран:
- Відкрию Вам невелику таємницю: сьогодні з'явилась можливість провести всі ці роботи за 1,5 - 3 місяці. Технологію я Вам розкривати не буду. Ми не можемо закривати аеропорт узимку, бо бетон там дуже специфічний - має застигати впродовж місяця. Наразі чекаємо, що "Азовінтекс" візьме підрядника, і роботи прискоряться.

Ігор Семьонов:
- Спробуємо впоратися з цим обсягом робіт самі, якщо ж він виявиться надто великим, залучатимемо субпідрядника. Наразі всі варіанти прораховують.
- На цей рік державною програмою на смугу аеропорту передбачено освоїти 153 млн грн (із яких, кажуть, проавансовано
25 млн грн, а використано близько 7 млн грн). Скільки цих коштів реально освоєно? Адже злі язики твердять, що в серпні 2009 року з 27 мільйонів, які планували освоїти, освоїли заледве два з хвостиком?

Дмитро Сидор:
- Насамперед: ми керуємося у своїй діяльності розпорядженням Кабміну від 24 червня 2009 року №864 - р. Я знаю, що "Азовінтекс", починаючи з квітня 2009 року, взагалі працював у Львівському аеропорту в борг. Перші гроші для цієї фірми прийшли аж у серпні. Тому не знаю, звідки у вас така інформація (не хотілося б нікого розчаровувати, але перші акти виконаних робіт "Азовінтексом" підписані за червень 2009 року. Тобто у квітні - травні "Азовінтекс" НІЧОГО для аеропорту не робив? - Авт.)

Руслан Баран:
- Напевно, 25 млн - аванс, який дали "Азовінтексу". А ця фірма виконує все, що може.

Ігор Семьонов:
- Усі гроші в серпні ми справді не освоїли, бо за деякими пунктами не було остаточних рішень, виникала низка питань, які ми вже з замовником узгодили.
- До 10 серпня 2009 року мали розробити та затвердити тендерну документацію на відбір генерального підрядника з виконання підготовчих робіт. У державній цільовій програмі йдеться про 50 млн грн на підготовчі роботи під будівництво аеровокзалу. Чи є підрядник для цих робіт? Чи відбудеться тендер? Чи, може, знов визначатимуть єдиного підрядника, фактично повторюючи історію з Йосипом Вінським? І чи не є техніка фірми "Альтіс Холдінг", яка вже 7 вересня стоїть на вулиці Любінський, ознакою того, що єдиного виконавця тихенько, без зайвого галасу вже обрали?

Дмитро Сидор:
- У зв'язку з тим, що роботи мають розпочати з 15 вересня, тобто наступного понеділка, йтиметься, звичайно, лише про єдиного виконавця. І це справді фірма "Альтіс Холдінг". Вони мають право братися до роботи лише з понеділка, але техніку про всяк випадок пригнали вже сьогодні (згідно з законом, навіть при виборі єдиного виконавця "Альтіс Холдінг" не мав би права розпочинати роботи раніше, аніж за 21 день після оголошення тендеру на єдиного виконавця, тобто 21 вересня. - Авт.).
Руслан Баран:
- "Альтіс Холдінг" і є тим виконавцем, якого обрала ЛОДА. Саме ці хлопці вміють будувати аеродроми. Думаю, завдяки цій фірмі справа зрушиться.

Ігор Семьонов:
- Це не наша фірма і не наш субпідрядник, тому я не маю наміру коментувати будь-що, пов'язане з її роботою.
Довідка "Ратуші": "Компанія "Альтіс Холдінг". Головний офіс розташовано за адресою :вул. Шолуденка, 3, оф.207, м. Киів,
Заснована у 1995 році. Генеральний директор - Олександр Глимбовський. Досвід будівельних робіт - 13 років, оберт у
2008 р. - 1 млрд 650 млн грн, співробітників - 1200 осіб, кількість будівельної техніки - 285. Саме "Альтіс Холдінг" виграв тендер на будівництво "Дитячої лікарні майбутнього", яке курує дружина Президента Ющенка Катерина.
- Чи дотримується маріупольська фірма "Азовінтекс" календарного плану-графіка проведення робіт? Якщо так, то не зрозуміло, яким чином у серпні 2009 року вона не освоїла 25 млн грн?

Дмитро Сидор:
- Знаю, що роботи виконують згідно з графіком: сьогодні трошки більше, завтра - трошки менше, але загалом справи йдуть непогано. Повторюю: про 25 млн грн я не чув.

Ігор Семьонов:
- Графіка, здебільшого, дотримуємося. Те, що були проблеми з фінансуванням - не наша провина.
- Чи розроблена робоча документація на смугу? Якщо так, то на яку саме суму?

Дмитро Сидор:
- Так, документація розроблена на загальну суму 150 млн, і видають її поетапно. На даному етапі отримано документацію на водопропускну споруду.
- У 33-му пункті плану Васюника, сказано, що до 15 вересня 2009 року Державіаадміністрація та ДП МА "Львів" повинні визначити генерального проектувальника й укласти з ним відповідний договір. А вже в пункті 34-му йдеться про те, що Мінтрансзв'язку, Мінрегіонбуд і ДП МА "Львів" повинні до
30 листопада 2009 року розробити проект реконструкції існуючого терміналу й отримати комплексний висновок ДП "Укрдержбудекспертиза". Чи не видається Вам, що два з половиною місяці для виконання таких робіт є термінами нереальними і встановленими, швидше, для галочки?

Дмитро Сидор:
- Погоджуюся, терміни справді дуже невеликі. Але якщо зібрати добру групу спеціалістів, то вони можуть із цим впоратися, адже йдеться про реконструкцію вже існуючого терміналу.

Руслан Баран:
- Терміни просто нереальні. Маю ще одне риторичне питання: як можна закривати термінал, не закриваючи аеропорт? А куди ми подінемо митників, прикордонників?
- Чи правда, що компенсація за деякі гаражі в зоні будівництва становить 100 - 150 тис. грн, а деякі громадяни мають там відразу по кілька гаражів?

Дмитро Сидор:
- Так. Саме такі суми доведеться виплатити певним забудовникам. Це тому, що деякі гаражі в кооперативах сьогодні є з надбудовами і люди мають державні свідоцтва на землю. Близько 300 боксів викуповуватимуть на території гаражних кооперативів №6 і №12, а також у садово-городньому кооперативі "Залізничник". Однак за оперативною інформацією міліції, деякі гаражі встановлені самовільно. За них не платитимуть. Загальна сума на викуп, затверджена розпорядженням Кабміну від 31 серпня 2009 року, - 9 млн 952 тис грн.

Руслан Баран:
- У постанові Кабміну всі, хто має отримати грошові компенсації, вказані поіменно. Хоча знаю, що деякими громадянами там серйозно цікавляться силові структури."

Микола САВЕЛЬЄВ

P.S. Обласна влада Львівщини не вірить у те, що вдасться знайти інвестора на будівництво пасажирського терміналу аеропорту "Львів", так само, як не вдалося знайти його владі міста на будівництво стадіону до "Євро-2012". Саме тому Львівська ОДА розпочала переговори з ЄБРР про виділення кредиту на будівництво нового терміналу Львівського аеропорту. Планують, що кошти у сумі 1 млрд грн отримають під держгарантії терміном на 10 років. У Львівській ОДА зазначають, що саме Міністерство транспорту і зв'язку, яке відповідає за проведення конкурсу з пошуку інвестора, постійно зриває терміни проведення тендеру. Спочатку конкурс мав відбутися 8 червня, потім його призначили на 15-те. Потім тендер перенесли на липень, далі - на 9 вересня, а тепер відклали до 9 жовтня.

 Опубліковано : 10.09.09 | Переглядів : 1810

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Гру.2017»
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 
Реклама