Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
«Алея слави» Ольги Пильник: Мерилін така Мерилін!
«Алея слави» Ольги Пильник: Мерилін така Мерилін!

Чому Мерилін Монро така Мерилін Монро, а Мадонна така Мадонна? Завдяки чому впізнають Майкла Джексона і Пола Маккартні? У чому візуальна сила Елвіса Престлі, Анджеліни Джолі та Міка Джагера? Відома львівська скульпторка-кераміст Ольга Пильник проаналізувала й «препарувала» процес перетворення зірки на поп-символ в умовах глобалізованого маскультівського суспільства: у галереї «Зелена канапа» триває виставка керамічних світильників — проект «Алея слави» мисткині, яка має імідж іронічної та дотепної арт-провокаторки.

Обличчя поп-символів художниця вишила хрестиком на керамічних майках, розробивши для кожного портрета схему. «В одному з попередніх проектів я вже вишивала по кераміці, і тоді з’явилася ідея досягнути в цій експериментальній техніці портретної схожості. Водночас фішка проекту — впізнаваність облич. Тому вибрала розкручені імена, а серед фотографій кожної зірки обрала найбільш розтиражовані», — розповіла «Ратуші» мисткиня. Майка — вдалий атрибут для зображення поп-символів, адже вже тривалий час майки з написами або чиїмись портретами є трендом, зазначають у галереї. 

Ольга Пильник тяжіє тепер до авторських концептуальних проектів, трохи відсунувши з поля своїх пріоритетів емоційні й експресивні фігурки-скульптури, завдяки яким про неї свого часу дізналися як про оригінального кераміста. Каже, що проекти реалізовувати цікавіше, привабливим є сам процес обдумування ідеї: «Я тим живу, багато думаю, перш ніж завершу. Окремі фігурки теж творю, але це тепер радше як віддушина, можливість посидіти, розслабитися…». 

Натомість реалізація «Алеї слави» потребувала зібраності й працездатності, розслаблятися було ніколи. Куратор галереї «Зелена канапа» Олеся Домарадзька допомагала художниці — вишивала портрет Анджеліни Джолі — і підрахувала, що на одну роботу витратила 15 годин. Адже задля ефекту достовірності з оригіналом доводилося випорювати вишите, корегувати схему. 

«Згодом я підсумувала, що в проекті більшість облич — музиканти, тільки дві акторки. Коли формувала експозицію, вирішила розставити світильники-майки з вишитими поп-символами на червоній доріжці. До речі, виставка вже викликала чимало дискусій: чому Пол Маккартні, а не Джон Леннон? Чому нема українських персоналій? Навіщо поклонятися американізації? Щоправда, я особисто не бачу підстав для таких закидів».  

Кераміка як живий матеріал, який «гнеться, прогинається, тріщить», цього разу теж дала про себе знати: майка із зображенням Міка Джагера тріснула, а біла майка-світильник, без жодних портретів, як «фантазія про «табулу расу», про свідомість, позбавлену штампів глобалізованого суспільства», — розбилася. 

Ольга Пильник, яка обрала свого часу кера¬міку, а кераміка обрала її, припускає, що цей матеріал ще таїть чимало непізнаного — здебільшого пов’язаного з новітніми технологіями. А такі казуси, як розбиті світильники та інші побічні ефекти, в процесі творення неминучі. Особливо якщо творчість сповнена експериментів. 

Наталя ДУДКО
 Опубліковано : 16.08.12 | Переглядів : 1151

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Гру.2018»
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
 
Реклама