Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Трамвайне «ноу-хау» і не тільки…

Трамвайне «ноу-хау» і не тільки…

У Львові вже майже завершили виробництво сучасного машинобудівного підприємства, яке вже до кінця року зробить для львів’ян перший низькопідлоговий трамвай, а в перспективі виготовлятиме найдешевші в Європі вагони за унікальною технологією.


Виглядає на те, що низькопідлоговий трамвай для нашого міста — не панацея. Зараз над сучасним вагоном у поті чола працюють найкращі інженери з усієї України, спільно з німецькими колегами. А вже з першим подихом весни його можна буде побачити на вулицях Львова. Звісно, не обійшлось без звичної затримки в часі (міський голова Львова Андрій Садовий обіцяв новацію вже цьогоріч), однак, як зазначають чиновники, робота кипить, і її результат не змусить на себе чекати.

За словами Володимира Шевчука, заступника міського голови з питань містобудування та інфраструктури, наразі створене на базі заводу «Електрон» підприємство «СП Електротранс» завершує будівництво заводу з виробництва цих трамваїв. Йтиметься про сучасне мобільне підприємство середнього машинобудування, яке нічим не поступатиметься європейським. Наразі проект трохи затягнули через те, що не встигали облаштувати в цехах систему опалення. Однак уже наприкінці місяця на оглядини підприємства приїде міський голова.

Попри те, що будівництво та комплектація заводу ще не завершені, обіцяний львівський низькопідлоговий трамвай уже виготовляють. Як зазначив «Ратуші» чиновник, тепер над ним працює команда з півсотні фахових інженерів з усієї країни. Вже наприкінці січня вагон буде готовий. «У березні-квітні ми здамо вагон державним комісіям і запустимо його на лінію. Вже з першим весняним теплом львів’яни побачать цей вагон у всій красі», — пообіцяв Володимир Шевчук.

Цікаво, що перший львівський трамвай не матиме аналогів в усьому світі, адже розроблена українсько-німецькими фахівцями технологія його виробництва — унікальна. Володимир Шевчук наголосив, що львівський трамвай буде кращим, аніж, до прикладу, ті, що сьогодні курсують вулицями Дрездена. «Ми робимо найсучасніші технології виробництва трамвая не лише в Європі, але в світі, - каже чиновник. —  Це буде високотехнологічний транспорт, з високим ступенем електронного управління. Технологічна побудова, закладена у виробництво вагона — ноу-хау».

Окрім того, львівський трамвай буде набагато дешевшим, ніж ті, які виготовляють в інших країнах Європи — Польщі, Німеччині, Росії… «Найдешевший 2-секційний трамвай коштує в Європі 1,7 мільйона євро,  а є такі вагони, вартість яких становить  10-12 мільйонів. Натомість наш коштує лише 12 мільйонів гривень. Він буде 30-метровим, 5-секційним і забиратиме одразу 250 пасажирів», — розповів пан Володимир. 

Однак перший низькопідлоговий трамвай для Львова, порівняно з планами нового українсько-німецького підприємства «СП Електрон», — немов голка в копиці сіна. Річ у тім, що тут задумали розвинути потужне виробництво трамваїв не лише для міст України, але й для всієї Європи. На заводі закладена вузька колія для Європи і широка — для міст України. Володимир Шевчук переконаний: трамвай матиме попит, адже попри те, що виробництво наразі ще не налагоджене, на підприємство вже телефонують з Росії, Німеччини та країн Середньої Азії з пропозиціями про співпрацю. Проблем із комплектувальними частинами чи робочими руками на підприємстві не виникатиме, був би попит, — наголосив він. «Технологічна лінія ще не налаштована, бо ми тільки починаємо. Але більше ніж 60 % комплектувальних робитимуть підприємства «Електрона». Все, що стосуватиметься токарного, фрезерного, інструментального напрямку, меблі для вагона, електроніку. Тобто весь потенціал заводу буде залучено, щоб максимально комплектувати цей виріб. Хочемо робити майже на 100 % його в себе, — розповів «Ратуші» чиновник. — Зробити такий трамвай нескладно, якщо є замовлення. Наприклад, у Польщі на таких підприємствах працюють люди в три зміни, тому, якщо буде попит, будемо працювати й ми».

Трамваї для Європи — ще не весь майбутній потенціал підприємства. Тут хочуть виготовляти тролейбуси, автобуси, снігоприбиральну техніку й навіть так званий безпровідниковий екотранспорт. «Сьогодні в світі екологічна катастрофа. А електротранспорт є певною мірою найбільш екологічним. Це перевага всіх міст. Тому маємо ідею випускати бездротовий електротролейбус. Він може бути безпровідниковим частково, тобто, якщо познімати дроти з центральної частини міста, щоб тролейбус заряджався на тих, що існують, а по центру проїжджав зарядженим. Є ще варіант, коли тролейбус заряджатиметься за ніч, а вдень їздитиме без дротів. Це стосується також і трамвая, — розповів Володимир Шевчук.».

Отже, наступного року Львів має заплатити підприємству 12 млн грн і отримати низькопідлоговий трамвай, якого наразі немає ніде в Україні.

Нагадаємо, створювати низькопідлоговий трамвай у мерії спершу хотіли на базі  міського транспортного підприємства, але все вперлося в кошти, яких просто не було. Тому почали шукати підприємство у Львові, яке могло б цю роботу виконати, і зупинились на заводі «Електрон». Урешті-решт було створено українсько-німецьке підприємство «СП Електротранс», яке й виграло тендер серед шести претендентів, бо запропонувало найвищий гарантійний термін — 18 років та найнижчу ціну за трамвай — 11 мільйонів 910 тисяч гривень.

Уляна ДЕПУТОВИЧ

Іван Гринда, голова постійної депутатської комісії інженерного господарства, транспорту та зв’язку:

«Цей проект дуже вигідний для міста, тому, власне, я лобіював виділення 12-ти млн грн на виробництво низькопідлогового трамвая. Наразі в них йде затримка десь на три місяці. Але вже налагоджена робота в цехах, а над виготовленням низькопідлогового трамвая працюють колишні головні інженери ЛАЗу. А попри руйнацію ЛАЗу, львівські автобуси вважають одними з найкращих, тому це є фахівці. Нам треба відроджувати промисловий потенціал Львова. Маємо щось продавати, а не будувати лише супермаркети і розважальні центри. Німці погодились співпрацювати з нами, а для Європи це дуже хороший сигнал, що у Львові можна щось виробляти, можна тут працювати. Це навіть для львів’ян є показником, наскільки місто є конкурентоздатним, що ми можемо запустити нове виробництво. Натомість міська рада робила все для того, щоб відкинути цей проект, щоб фірма «СП Електротранс» не виграла тендеру. За тиждень до тендеру, керівником якого був Володимир Будзан, заступник керівника департаменту житлового господарства міськради, його було звільнено з посади, не поновлено контракт. А він був головою тендерного комітету щодо цього трамвая».

 Опубліковано : 20.12.12 | Переглядів : 3490

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Лис.2019
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
 
Реклама