Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Мер подав у відставку
Мер подав у відставку

Прес-служба міського голови Львова відмовилася коментувати наступні дії Андрія Садового

Наприкінці квітня минуло чотири роки, відколи мери всіх українських міст після інавгурації отримали свої повноваження. Згідно з Конституцією України, міського голову обирають на чотири роки. Отже, усі наші бургомістри, зокрема, і львівський мер, є порушниками основного закону держави?


Наразі в Україні є лише один міський голова, який написав заяву про складання своїх повноважень, пославшись на Конституцію. Мер міста Буринь Сумської області Анатолій Ворона так пояснив своє рішення у заяві про відставку: “Працювати міським головою більше визначеного Конституцією терміну, а саме чотирьох років, я не маю правових підстав. Ба більше, якби це сталося, я був би зобов’язаний нести кримінальну відповідальність за самовільне присвоєння звання посадової особи. У зв’язку з цим прошу звільнити мене з посади Буринського міського голови внаслідок закінчення терміну повноважень”. Також Буринський мер зазначив, що Верховна Рада одумалася щодо цього питання аж надто пізно. Спроби внести конституційні зміни можуть бути реалізовані в кращому разі у вересні 2010 року.

Депутат міської ради і правозахисник Іван Василишин під час позаминулого пленарного засідання виступив із депутатським запитом щодо доцільності припинення повноважень голови Львівської міської ради Андрія Садового у зв’язку із закінченням його каденції. “У Конституції України сказано, що міських голів обирають строком на чотири роки, — аргументує своє звернення пан Василишин.

— Тобто каденція нашого мера уже завершилася. Але є закон про місцеве самоврядування, в якому зазначено, що мерські повноваження закінчуються з обранням нового голови, відтак під час сесії це питання не обговорювали. Оскільки місцеві вибори перенесли на невизначений термін, мери України й надалі виконують свої обов’язки. Натомість я вважаю, що оскільки Конституція є основним законом держави, всі інші не мали б їй суперечити. Оскільки виборів немає, голови не пишуть заяви про припинення своїх повноважень, то цими питаннями мають займатися місцеві ради під час своїх сесій. Вважаю доцільним на сесії Львівської міської ради розглянути це питання і припинити повноваження міського голови. Оскільки нового не обрано, то його повноваження має виконувати секретар міськради”. На думку пана Василишина, це питання навмисне не розглядають під час сесії ЛМР, бо якщо його розглянути у Львові, буде прецидент, який може колами піти по всій Україні. До слова, після розмови з журналістами „Ратуші” Іван Василишин підготував і подав адміністративний позов до суду про визнання нелегітимним перебування Андрія Садового на посаді міського голови, а також скерував заяву до прокуратури Львівської області з вимогою вжити прокурорське реагування у вигляді припису, яким зобов’язати міського голову припинити незаконне керівництво містом.

За детальними поясненнями суперечливого українського законодавства “Ратуша” звернулася до адвокатського об’єднання “Козаков і партнери”. Юрист Сергій Горніцький назвав ситуацію делікатною і пояснив її так: “Набрання повноважень сільських, селищних, міських голів регламентовані здебільшого трьома законодавчими актами: Конституцією, Законом про місцеве самоврядування і Законом про вибори до місцевих рад і сільських, селищних, міських голів. У Конституції, яка була придатною до 2004 року, передбачено, зокрема, таке: повноваження сільських, селищних, міських голів і місцевих рад встановлюється строком на чотири роки. У 2006 році в Конституцію внесли зміни, завдяки яким повноваження місцевих рад збільшилися на рік. Але ті вибори 2006 року проводили ще за положеннями старої Конституції, оскільки зміни, внесені до основного закону держави, на момент виборів ще не були чинними. Вони стали такими через місяць після отримання повноважень нової місцевої влади, точніше, наприкінці травня 2006 року. Чому? У редакції нових змін була примітка: набирають чинності з моменту початку повноважень Верховної Ради нового скликання, яка буде обрана у 2006 році. Перша сесія народних депутатів, обраних у 2006 році, відбулася 25 травня 2006-го. Тож наші органи місцевого самоврядування, які одночасно склали присягу у 2006 році, за діючою на той момент Конституцією були обрані однаково на чотири роки і голова, і депутатський корпус!” Сергій Горніцький також пояснив, що законом передбачено такі чинності повноважень міського голови: він отримує повноваження мера під час першого засідання ради відповідного скликання, а строк дії його повноважень припиняється з першим засіданням ради наступного скликання. Аби таке скликання відбулося, необхідно, відповідно, щоб відбулися й вибори. Оскільки ж Верховна Рада свою постанову про проведення місцевих виборів скасувала, складається делікатна ситуація. “По великому рахунку, передбачений діючою на той момент Конституцією термін повноважень і голови, і депутатського корпусу після чотирьох років, тобто зараз, сплив, — коментує юрист.

— Але з іншого боку, для припинення мерських повноважень немає засідання нової ради, бо й самої нової ради нема. Ситуація зараз взагалі незрозуміла і нелогічна. Коли раніше каденції і законодавчих, і виконавчих органів влади були по чотири роки, все було чітко і ясно. Тепер різниця в їх каденціях — рік. Можуть траплятися всілякі прецеденти і ексцеси на кшталт: на виборах обрано нового голову, але старий сільський, селищний чи міський голова зі своєї посади не піде, бо його повноваження за законом закінчуються на першому засіданні ради нового скликання, яку буде обрано лише за рік”.

Аби отримати коментарі, “Ратуша” звернулася до народних обранців: депутатів ЛМР і ЛОР. Усім достойникам ми задали одне запитання і отримали різні відповіді.
Згідно з Конституцією, повноваження міських, селищних, сільських голів закінчуються через чотири роки після їх обрання, тобто 25 — 26 квітня завершилися каденції діючих мерів по всій Україні. Як Ви вважаєте, чи потрібно діючим мерам, зокрема, й нашому бургомістру змінити статус на в. о.?

Керівник фракції “Пора” у Львівській міській раді
Петро Адамик
— У нас із місцевих депутатів роблять “ломачів Конституції”, щонайменше, це неправильно. Ми з вами прекрасно знаємо: хтось скаже потрібно переходити на в.о., знайдуться і ті, що скажуть „Ні”. Це лише відсоток “бардаку” в нашій країні, що коїться в законодавстві. Якнайшвидше потрібно проводити місцеві вибори, ось у чому я переконаний”.

Керівник фракції ВО “Свобода” у Львівській міській раді Василь Павлюк:
— Щодо питання законності перебування Андрія Садового на посаді міського голови Львова мали б висловитися юристи. Те, що нині відбувається в державі — повний бардак! Згідно з виборчим законодавством, повноваження Андрія Садового закінчилися, а він і далі перебуває на посаді! Це, звичайно, нонсенс. І ніхто нічого не пояснює, ані Верховна Рада, ані Кабмін, ані ЦВК!”

Керівник фракції УНП у Львівській міській раді
Юрій Кужелюк
— Законність перебування Андрія Садового на посаді міського голови не особисте питання п. Андрія, це нині питання перебування на посаді всіх міських, сільських і селищних голів. Де-факто Конституція визначає, що на цю посаду обирають на чотири роки, але, на превеликий жаль, Верховна Рада не прийнявши Постанову про вибори, створила проблему великій кількості людей, і всіх “завісила” в юридичному аспекті, бо не відомо, коли тепер будуть вибори і чи вони будуть взагалі, і як, хто й кого буде обирати. Такого нонсенсу ніхто не міг собі уявити. Це смішно, що деякі мери України, у зв’язку з цим, написали заяви на звільнення. Якщо ж уявити, що по всій Україні одним махом складуть повноваження всі міські, сільські та селищні голови, то в країні почнеться повний хаос. Якщо ще хтось управляє чимось, то це відбувається на рівні місцевого самоврядування. Центральна ж влада, по-моєму, цілком втратила контроль над ситуацією.

Керівник фракції “ПРП” у Львівській міській раді Олег Бас:
— На мою думку, переходити на статус в.о. мерам не потрібно, оскільки їх обирає народ відповідно до планових виборів. Отже, лише вибори можуть змінити їх статус. А взагалі щодо цієї ситуації, то я думаю, що це контроль із центру. Нова влада назначає губернаторів, хоче змінити мерів, аби тримати все в своїх руках від міст до маленьких сіл.

Керівник фракції “Наша Україна” у Львівській міській раді Василь Трач
— Згідно з Конституцією України, міського голову обирають на чотири роки, але там ідеться про те, що чинний мер виконує свої обов’язки, поки цю посаду не посяде новий мер. Коли приймали Закон про “Вибори до органів місцевого самоврядування” каденції місцевих депутатів збільшили до 5 років, а для міських голів залишили 4 роки. Виникла стратегічна помилка. Вона й призвела до політичної проблеми в країні. Це так само, як Президента обирають на 5 років, але коли
5 років збігають, він же не стає виконуючий обов’язками, чи не так?

Детутат Львівської міської ради (фракція УНП) Володимир Гірняк:
— Вибори відбулися в березні 2006 р., тобто повноваження міських, сільських і селищних голів, згідно з Конституцією, безперечно, завершені в березні 2010 р. Це я можу стверджувати, як юрист. Може виникнути небезпечний прецедент, коли будь-хто зможе звернутися в судові інстанції і визнати нелегітимність того чи іншого міського, сільського чи селищного голови. Отже, тепер усі розпорядження Андрія Садового та його підписи під ухвалами можуть визнати нелегітимними.

Депутат облради, представник “Народного Руху України” Олександр Ганущин:
— 26 травня, згідно з Конституцією України, точніше її перехідними положеннями, повноваження міських, сільських і селищних голів завершуються. Тепер кожен із них повинен прийняти для себе складне рішення: чи залишатися йому надалі об’єктом для нападок, адже тепер знайдеться чимало людей, які оскаржуватимуть у суді будь-які наступні рішення цих посадовців. Очевидно, у Львові буде чимало таких, які вважатимуть нелегітимними підписи під ухвалами сесії міськради. Як на мене, Андрій Садовий мав би написати заяву на звільнення, як це вже зробили кілька міських голів в Україні. Маю сумнів, що він це зробить.

Правозахисник, голова ГО “Вартові Закону”
Олексій Верєнцов переконаний, що львівський мер, так само, як інші міські голови, уже не має своїх повноважень, ба більше — бухгалтерія білого дому не має права нараховувати нашому бургомістру заробітну плату. “Конституцією України передбачено, що народ України має право брати участь в управлінні державними справами шляхом участі в виборах органів місцевого самоврядування, — пояснює правозахисник Верєнцов. — Не проведення виборів львівського міського голови — однозначне і беззаперечне порушення конституційного права мешканців Львова. Друге, виникає колізія права. Львівський міський голова має право підписувати будь-які документи (це стосується і нових тарифів, і оренди приміщень, рішень виконавчого комітету, і кадрових призначень) у момент, коли триває його каденція. Щойно закінчується термін його повноважень, він стає звичайною людиною, не посадовцем. По законодавству України, він не може підписати навіть платіжне доручення на виплату заробітної плати працівникам”. У такому разі, переконаний Олексій Верєнцов, навіть контролюючі органи мали б звернути увагу на ситуацію, що склалася, а точніше: “на присвоєння владних повноважень Садовим Андрієм Івановичем, громадянином України, який нині НЕ Є МІСЬКИМ ГОЛОВОЮ”, — підводить риску правозахисник.

Керівник прес-служби Львівської міськради Андрій Москаленко повідомив “Ратушу” про те, що вони утримуються від коментарів про легітимність наступного перебування Андрія Садового на посаді міського голови.

Ірина Юзик,
Юрій РУДЕНКО,
Катерина КУЗНЄЦОВА

 Опубліковано : 13.05.10 | Переглядів : 2971

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Сер.2020
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
 
Реклама