Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Смерть у ДЕПО
Смерть у ДЕПО

      Урятувати старенькі трамваї та тролейбуси як частину історії міста і навіть створити музей львівського електротранспорту — таке завдання поставили перед собою активісти Львівського трамвайно-тролейбусного фан-клубу. Наразі це об’єднання за інтересами, але спільноту планують зареєструвати як громадську організацію, аби зберегти раритетний електротранспорт.

         «Стільки історичних трамваїв, тролейбусів і автобусів уже втрачено безповоротно, врятуймо бодай те, що ще збереглося, але покинуте на повільну смерть у ДЕПО! Адже історія міста — це не лише старий глиняний посуд і лицарські обладунки, — обґрунтовує свою позицію активіст руху Антон Лягошкін. — Багато всього уже порізали на металобрухт. А скільки ж з того заробітку? 2 гривні за кілограм. Вагончик важить 10 тонн, значить, 20 тисяч гривень — от і все».
      
   На думку львів’ян, на особливу увагу заслуговують моделі трамваїв Sanok, T4, Татра KТ4SU, Gotha Т59АЕ. Усі вони свого часу їздили вулицями міста Лева, а сьогодні, покинуті напризволяще, тихо доживають свого віку.

         Іще школяр, проте великий шанувальник львівського трамвая Володимир Заяць зупиняється на двох моделях окремо: «Татра KТ4SU — 1976 року виготовлення, чеського виробництва. Буквально донедавна їздили вулицями Львова, було їх кількадесят. Але їх відсторонили від роботи і почали різати на металобрухт. Нині їх залишилось кілька. Трамвай Gotha Т59АЕ, 1961 рік випуску, Східна Німеччина. Таких моделей — п’ять штук у світі, у Львові такий один. І гниє в колишньому депо №1 на Городоцькій. Він стоїть на такій колії, звідки вагончики їдуть на свою смерть. У Вінниці таку ж модель Gotha відновили і випускають на вулиці у свята, в Євпаторії подібні моделі — Т57 — досі возять пасажирів».
        
Не менш цікаві — тролейбусні вагончики, бодай три можна зібрати для музею без проблем, каже активіст Володимир Білоусов. Два — виробництва компанії «Shkoda» — моделі 9TR (колись їздив у Львові, проте його віддали Тернополю, і він там досі на ходу) і 14 TR (доживають віку у Львівському тролейбусному депо). Ще одна модель, виробництва колишнього «ЛАЗу», — 52522 (ще їздять, але їх помалу списують).

         На думку активістів, усі ці моделі можна поставити на ноги, чи то пак на колеса, і влаштовувати паради на День міста. Готові навіть особисто долучитися до ремонтів, щоправда, потребують допомоги фахівців. А замешкати старі трамваї-тролейбуси могли б у районі Підзамче, або на Городоцькій (вагоноремонтні майстерні), або на Сахарова (перше львівське депо) — були б такі собі музеї просто неба. А ще активісти скаржаться, що їм жодного разу не вдалося потрапити на території депо, і навіть їхні спроби сфотографувати вагончики через паркан наштовхувались на агресію працівників...

Ірина ЮЗИК
 Опубліковано : 19.12.13 | Переглядів : 1619

Читайте також:
Обличчя номера

Oblyccja.jpg">

Завантажити номер

 
Календар
« Бер.2019
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 
Реклама