Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Ровери пасують всім!
Ровери пасують всім!

   На цьогорічному Велофорумі розповідали не лише про вітчизняну практику крутіння педалей, але й про новітні тенденції розвитку велосипедної інфраструктури в європейських країнах. Цікавим досвідом поділились експерти з Бельгії, Франції, Польщі, Латвії, Білорусі, Чехії, Німеччини. А організували подію Асоціація велосипедистів Києва та відділ промоції Львівської міськради.

   Про що тут тільки не дискутували — учасники та доповідачі обговорили велосипедну культуру, безпеку роверистів на дорозі, досвід прокладання велоінфраструктури, системи громадського велопрокату та велосипедний туризм.  «Цьогорічний Велофорум проходить в Україні вже вшосте. До цього він відбувався в Луцьку, Івано-Франківську, Києві, Євпаторії та Полтаві. Львів уперше подав заявку на прийняття Велофоруму разом із Кривим Рогом. Але зі зрозумілих причин наше місто мало певні переваги, і ось ми приймаємо акцію в себе, — розповів Орест Олеськів, працівник відділу промоції Львівської міської ради, один із організаторів Велофоруму. — Для нас це важливо, адже ми претендуємо на звання велосипедної столиці України. Тому нам треба залучати експертів, нові думки, ідеї, щоб ми могли прогресувати і надалі розвивати інфраструктуру та популяризувати велосипедний рух у нашому місті». 

   За словами організаторів, такий обмін досвідом є дуже важливий для українських міст, адже наша країна — наразі новачок у популяризації велосипеда як транспортного засобу. «Поки що Україна робить перші кроки в розвитку велоінфраструктури, нам є чого вчитися, але тішить, що цей процес почався, що міста впроваджують свої концепції розвитку. Також з’являються при міських радах посади радників із розвитку велоінфраструктури, — зазначив Орест. — Цьогоріч дуже потішили іноземні спікери, які розповіли багато цікавих ідей, як потрібно розвивати велоінфраструктуру. Варто менше робити велодоріжок на тротуарах, виводити їх на проїжджу частину, щоб менше було конфліктів між водіями і пішоходами. Хороший приклад, як можна вчитись на своїх помилках і еволюціонувати, показала Латвія. А представник асоціації велосипедистів із Польщі розповів, як можна робити велоінфраструктуру непомітною. Не менш цікаві були й презентації українських доповідачів, деякі з них показали, що активним є бізнес, і він старається комунікувати з містами». 

   Як розповів Орест Олеськів, існує чимало каменів спотикання, які заважають вдосконалювати велоінфраструктуру та популяризувати ровер як вид транспорту в нашій країні. «В нас недосконале законодавство щодо велосипедної інфраструктури. Тому постійно доводиться знаходити обхідні шляхи, бо закон не передбачає багатьох інфраструктурних елементів, які є поширені в Європі. Наприклад, ті ж знаки. В нас є лише два знаки, що стосуються велосипедів, а потреба набагато більша. Також це стосується прокладання велодоріжок. Є певні норми щодо їхньої ширини, щодо того, де вони мають бути розташовані, на якій відстані. І в таких умовах, як у Львові, де вулиці вузькі, це ускладнює перерозподіл простору вулиць, — зазначив він. — Щодо велокультури, є проблема нерозуміння велосипеда як транспорту. Це певні стереотипи, коли ровер сприймають більш як спорт і люди не розуміють, чому велосипедисти їздять по вулиці. Важливо, щоб не існувало й стереотипу, що велосипед — транспорт для бідних або для студентів. На ньому можуть їздити всі — дівчата, жінки, старші люди». 

   Як зазначив Орест Олеськів, над формуванням бюджету Велофоруму працювала Асоціація велосипедистів Києва. «Ми, як місто-господар, забезпечували домовленості тут, шукали конференц-зал, підрядників. Також допомогли в фінансуванні поліграфії, зовнішньої ідентифікації, банерів, навігації по місту, в готелі. Частину витрат профінансував львівський офіс GIZ. А основними фінансовими донорами були ЄС, Європейська асоціація велосипедистів та Посольство США. Загалом організація події обійшлась орієнтовно в 200 тис. грн», — додав наш співрозмовник. 

   Наступного року велосипедний форум прийматиме місто Кривий Ріг. До слова, там мають у планах побудувати для роверистів аж 124 км велодоріжок.

Уляна ДЕПУТОВИЧ,  фото Галини ДРАГАН

До теми

Велосипедом по Вінниці!

Зважаючи на те, що наразі Україна лише на початковому етапі розвитку вело-інфраструктури, посада велосипедного офіцера існує лише у двох містах. Вперше вона з’явилась у місті Лева, а нещодавно й у Вінниці. «Ратуша» поспілкувалась із тамтешнім велоофіцером, щоб дізнатись, як у Вінниці популяризують цей екологічний двоколісний транспорт. Олег Крупський,  керівник з розвитку велосипедної інфраструктури в м. Вінниця при міській раді, — про вінницьких роверистів, повноваження велосипедного офіцера і перші українські велосвітлофори!

— Пане Олеже, Ви є велосипедним офіцером у Вінниці. Розкажіть, у чому полягають Ваші обов’язки, і як така посада впливає на розвиток велоінфраструктури Вашого міста.

   — Цю посаду було запроваджено ще в 2013 році, вона офіційно закріплена через протокол Вінницької міської ради. Вона дозволила розробити в нашому місті Велосипедну програму, в якій передбачено розвиток велоінфраструктури, облаштування велопарковок та популяризацію цього виду транспорту.  Моя функція — стежити за тим, як виконують пункти цієї програми різні департаменти: капітального будівництва, комунального господарства та благоустрою, транспорту і зв’язку. Велосипед — це частина мережі трафіку в місті, рівноправний транспортний засіб. Під час облаштування в тому чи іншому місці велосипедної доріжки або велосмуги, я мушу визначити її переваги, чому вона має бути зроблена таким чином, а завдання транспортного відділу — звести цю формулу трафікової мережі в єдине ціле. Якщо виконуються монтажні роботи, я також стежу за їхнім ходом, відповідністю до норм. Такі простенькі функції дозволяють покращити нашу веломережу. Як на мене, посада велосипедного офіцера буде корисною в кожному місті.

— Які заходи зроблені у Вінниці впродовж останніх років для покращення велоінфраструктури, і чим відрізняється «велосипедна» Вінниця від  «двоколісного» Львова?

   — По-перше, у нашому місті працівники ДАІ, відділу безпеки дорожнього руху дуже стежать за тим, щоб наші велодоріжки відповідали нормам і були безпечні для користувачів. Підводячи доріжку до перехрестя, ми стараємось зробити його регульованим або забезпечити пасивні заходи безпеки — пандуси, лежачі поліцейські для автомобілів. У нас є перші в Україні велосвітлофори,  призначені безпосередньо для тих, хто крутить педалі. Таких об’єктів у Вінниці вже п’ять, і ми не будемо зупинятись на досягнутому.

— А як щодо будівництва велодоріжок? 

   — Сьогодні в нас вже є 14,5 км велошляхів. Ще 2 км на стадії завершення. До 2020 року хочемо збудувати 100 км велошляхів. Але в плани не завжди вкладаємось. Адже в нас  затверджено, що маємо витрачати 10 % від ремонту доріг і тротуарів на облаштування велоінфраструктури. Тобто це виключно бюджетні гроші. Так, як пощастило Львову, Києву, Харкову з компанією GIZ, нам не пощастило. Але ми шукаємо інші шляхи, щоб власними ресурсами реалізувати свої проекти. При будь-якому капремонті дороги, тротуару, проспекту намагаємось своєчасно внести пропозиції щодо велошляхів. В нас є програма, за якою намагаємось будувати велодоріжки так, щоб вони були в замкненому циклі, приєднані до загальної веломережі.

— Наскільки популярний велосипед у Вашому місті? Скільки мешканців Вінниці використовують його щодня?

   — У нашому місті проживає 367 тис. жителів. Звісно, в період навчання їхня кількість збільшується, адже в місті багато навчальних закладів і є чимало студентів з інших міст. За нашими дослідженнями, щодня велосипед використовує 1 % мешканців. Тобто їздять ним до школи, на роботу, на навчання чи у своїх потребах. Однак є тенденція до збільшення. Ми у Вінниці за підтримки міськради організовуємо велосипедий івент — Велодень. Якщо минулі роки на нього реєструвалось 50-70 людей, то цьогоріч приїхало аж  400 учасників. Це дуже круто для нашого міста. Стараємось проводити популяризаційні заходи щодо роверів майже щотижня,  інтегрувати велосипедну інфраструктуру з промоцією, організовувати пробіги.

Розмовляла Уляна ДЕПУТОВИЧ
 Опубліковано : 16.10.14 | Переглядів : 1342

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Чер.2018
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
 
Реклама