Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Володимир ГІРНЯК: "У нашому місті є дві проблеми - популізм та непрофесіоналізм"
Володимир ГІРНЯК: "У нашому місті є дві проблеми - популізм та непрофесіоналізм"

Розмова з депутатом Львівської міської ради про актуальні проблеми Львова, майбутні місцеві вибори, конституційну реформу та пільги для учасників АТО

- Які кроки керівництво держави має зробити до місцевих виборів, що чекають на нас уже незабаром?

   - До майбутніх місцевих виборів ми повинні провести зміни в Конституції та децентралізацію. Лише цього тижня буде створено конституційну комісію, яка пропонуватиме певні зміни, що вестимуть за собою зміни в бюджетному законодавстві, зміни в законах про місцеве самоврядування та інших нормативно-правових актах. Як на мене, було б дуже цікаво, якби ми зробили стосовно децентралізації серію круглих столів за участю чиновників, громадськості, науковців, депутатів, юристів і продискутували, які зміни мають бути. Ми можемо піти двома шляхами. Перший - зробити певні зміни, за якими проведемо місцеві вибори і які не будуть працювати. Тому через рік доведеться знову вносити зміни в Конституцію. Другий варіант - чітко пропрацювати ці питання і затвердити ці зміни хоча б років на 20, це буде набагато краще. 

- Що, на Вашу думку, слід врахувати в конституційній реформі?

   - Ключове питання - децентралізація. Впродовж останніх 15 років ми ділили владу в трикутнику "Прем'єр-міністр - Верховна Рада - Президент", відповідно, за владу йшла колосальна боротьба. Було б логічніше, якби ми ці повноваження передали на місця. На це ж воля правлячої еліти, єдине питання - як вони це зроблять. Наскільки я розумію, має бути запроваджена система перфектів, і, власне, питання повноважень голів обласних і районних виконкомів, які буде створено, функції прокуратури, правоохоронних органів потрібно дуже добре обдумати та обговорити за круглим столом.

- Перші кроки в реформуванні вже зроблені - йдеться про бюджетну реформу. Цьогорічний міський бюджет побудований на іншій законодавчій основі, аніж бюджети попередніх років. Наприклад, освіту та медицину тепер фінансуватимуть із державних субвенцій, з'являться акцизні збори на алкоголь, тютюн, бензин тощо. Чи вважаєте Ви зміни у формуванні бюджетів місцевого самоврядування ефективними реформами?

   - Можна сказати про мінімальну бюджетну революцію, яка була здійснена 30 грудня 2014 року. Це тільки перший крок, і є ще до чого рости, але Львів на цей рік отримав значно кращий бюджет, аніж торік. Ми будемо мати бюджет розвитку майже 700 млн грн, і хоча за курсом це не надто великі кошти, та якщо порівняти з минулим роком, ситуація поліпшала майже в два рази. Дуже добре, що освіту та медицину переведено на держбюджет, адже це були делеговані повноваження. Однак є в цій реформі певний негатив. Перше - вона була зроблена "на коліні" в останній день. Наприклад, ми маємо податок на нерухомість. Було ухвалено рішення, що його запроваджують на площу більш ніж 60 м кв. - квартири, 120 м кв. - приватні будинки, а далі органи місцевого самоврядування можуть надавати пільги, звільняти певних суб'єктів або ж оподатковувати не 60, а, наприклад, 80 чи 120 метрів квадратних. у Львові ми запропонували оподатковувати квартири понад 80 м кв., а приватні будинки - понад 160 м кв. У чому ж виникла проблема? Ми оподатковували метраж. Чи це є правильно? Адже приватний будинок у Турківському районі та приватний будинок у центрі Львова коштують по-різному, так само як і квартири. А ставка оподаткування така сама. Натомість, оподаткування нерухомості має бути від вартості метра квадратного. Сподіваюсь, що керівництво держави це зрозуміє і через рік ми внесемо зміни. Виникали питання й щодо акцизного збору на алкоголь, сигарети та нафтопродукти. Акцизний збір - це не є податок, характерний для органів місцевого самоврядування. Як на мене, було б набагато логічніше, якби ми отримували частину податку на прибуток підприємств. Тобто, потрібно всі ці речі допрацьовувати.

- Одним із наслідків того, що органам місцевого самоврядування таки бракує повноважень, є низка незаконних новобудів, які періодично виринають у нашому місті. Останнім яскравим прикладом стала висотка на вул. Личаківській, 259, яку зводять без жодних на те дозволів. При цьому в мерії відхрещуються, що зробити нічого не можуть, бо це прерогатива Держархбуднагляду. Чи справді це так і мерія не має важелів впливу?

   - Повноваження міська рада має. Цей новобуд зводили не за один день, і на це не було жодної реакції. Адже міська рада має право, щонайменше, подати в суд і просити зупинити будівництво. Щоб завадити таким випадкам, треба передати органам місцевого самоврядування функції з видання дозволів на будівництво, декларацій про охорону історичної спадщини, які чомусь погоджує Мінкульт. Чому Київ має вирішувати, що будувати у Львівській області? Це має вирішувати територіальна громада, адже тут люди можуть вимагати з осіб, яких вони обирали. 

- Нещодавно відбувся конкурс, на якому комунальне АТП-1 отримало право на перевезення на маршруті №47-а, водночас перевізники переконані, що підприємство "змахлювало". Що Ви думаєте про такі преференції комунальним перевізникам?

   - У вас ніколи не виникало запитання, чому існує два комунальні підприємства - АТП-1 та "Львівелектротранс"? А яка різниця?! Це ж наше комунальне підприємство, і ми маємо додаткові витрати на апарат, керівництво, помічників… Чому б ці підприємства не об'єднати? Я не розумію зараз дії влади. Якщо вони хочуть зробити все під АТП-1, зробити комунальний ринок перевезень? То нехай відверто скажуть про це перевізникам. Я, звісно, не кажу, що це правильно…
  
- Вже декілька років поспіль чиновники нашого міста ніяк не можуть впоратись зі смородом та з рекультивацією Грибовицького сміттєзвалища. Чому ці проблеми ніяк не подолають?

   - Щодо виділення коштів на боротьбу зі смородом. Хто порахував, скільки коштів треба, щоб переробити систему каналізування нашого міста? Написана якась програма, чітко нічого не пораховано. Нам треба буде залучити кошти як із міського бюджету, так і гроші приватних структур, гранти. Але спочатку треба провести аналіз. Щодо сміттєзвалища: ми заговорюємо цю проблему. Хочемо робити рекультивацію сміттєзвалища, яке сьогодні є робочим. З чого треба почати? Нам треба визначити інвестора, адже місто власним коштом із цим не впорається. Треба провести конкурс та знайти нарешті ділянку для нового полігону. Цей полігон має бути розташований поблизу міста, біля якоїсь територіальної громади. Однак із цими людьми треба говорити, проінформувати, надати певні пільги. Однак, вочевидь, комусь вигідно зволікати це питання. Адже в каламутній воді рибу ловити легше. 

- Чому рік за роком одна й та сама ситуація з різдвяним ярмарком: місто заробляє 9 тис. грн, а посередник - майже 3 мільйони? Ціна оренди будиночка для підприємців зростає щороку, а місту залишають все ті ж смішні 9 тисяч! За що організаторові ярмарку такі преференції?

   - Щодо ярмарку, я не маю нічого проти підприємців, які це роблять. Питання в тому, чому міська рада надала саме їм право організовувати ярмарок. Якби місто зробило це самотужки, воно побудувало б ці будки, відбило їхню вартість за перший же ярмарок, ще й заробило б.  Я є автором ухвали про пересувну торгівлю. Було створено відповідну комісію, куди входили представники як депутатського корпусу, так і виконавчої влади. У центрі Львова продають сувеніри, каштани, морозиво - спробуйте отримати дозвіл, ви його не отримаєте, бо нема процедури. Хочеш торгувати - торгуй! Ми хотіли якось цей процес урегулювати. На сьогодні ця ухвала чинна, але вона не працює. Якби ж ухвала діяла, сьогодні місто отримало б мільйони гривень, якщо не десятки. З кожної точки в бюджет надійшло б по 100 гривень, але скільки цих точок по всьому місту… 

- З приводу ухвал: на сесіях Львівської міськради періодично виринають ухвали без неодмінних віз, бували й такі, про які депутати навіть не знали. Чому так відбувається і яким має бути процес підготовки ухвали?

   - Спитайте підприємців, які не звертаються за сприянням до чиновників, і їм треба по закону виділити земельну ділянку. Поки вони отримують документи на руки - минають роки. Інше питання, що для того, щоб було роздруковано таку ухвалу, треба три візи - начальника відділу управління земельних ресурсів міськради, начальника управління земельних ресурсів та директора департаменту, які пишуть одну фразу "до друку" та підписи. Водночас, на деяких ухвалах є понад 10 віз. Уявіть собі, скільки часу візується ця ухвала. Як на мене, має бути людина, відповідальна за процедуру проходження документів. Якщо, наприклад, 1 грудня людина звернулась щодо виділення ділянки, то 1 лютого вона має отримати або ухвалу, або відмову, підписану конкретним чиновником, який буде відповідати перед нею. Натомість такої процедури нема. Натомість враховується суб'єктивізм - хто стоїть за цим питанням, кому погоджувати, кому ні… Має діяти лише закон.  

- Зважаючи на ситуацію в країні, на часі є питання статусу учасника АТО і пільг для цієї категорії. Що робить Львівська міська рада для того, щоб забезпечити ці пільги? 

   - Мене обурює до глибини душі купа людей та структур, які спекулюють на АТО, а це - неприпустимо. Друга проблема - уряд сказав, що ми будемо давати земельні ділянки учасникам АТО. В результаті - море звернень, і ми не знаємо, як бути в тій ситуації. В черзі стоїть вже тепер 300 учасників АТО, щоб виділити їм по 8 сотих, треба 30 га землі. Багатьом людям ця ділянка потрібна, щоб продати її, витратити гроші на лікування. То забезпечмо краще коштами цих людей, а вони вже розпорядяться ними, як захочуть. Люди, які справді воювали, повинні мати все забезпечення, адже якби не вони, ми б усі жили в ДНР. Але піаритись на цих речах не потрібно. 

- Місцева влада після виборів. Яка вона? 

   - У нашому місті є дві проблеми - популізм та непрофесіоналізм. Тому має прийти влада, яка робитиме, можливо, не зовсім популярні, але потрібні кроки. Політик має приходити і говорити людям правду, а не лише те, що вони хочуть почути. Ми маємо донести нашу позицію територіальній громаді, а люди або обиратимуть нас, або ні. Це західний підхід, і він набагато ефективніший. Нині влада призначає на керівні посади лише людей зі своєї команди чи політичної сили. Натомість нам потрібна влада на всіх рівнях, яка запросить до співпраці найкращих фахівців. Для мене дивно - чому місцеві вибори не провели раніше, адже сьогодні активні громадські активісти не довіряють владі. На цьому перехідному етапі варто подумати про активну участь громадськості у політичному житті. Хай зберуться активні представники громадськості й оберуть між собою представників. А ці люди братимуть участь у роботі депутатських комісій, виконавчих органів і на рівні міста, і на рівні області й сигналізуватимуть громадськості про неправильні рішення.

- А на яку політичну силу Ви особисто робите ставки? 

   - Вісім років я був позапартійний, не вірив жодній політичній силі, вважав, що всі вони однакові. Але у квітні активно долучився до виборчої кампанії Анатолія Гриценка, познайомився з його командою на місцевому рівні. На жаль, не пройшла "Громадянська позиція" в парламент, як на мене, тому, що не було залучено коштів. Насправді, ні під кого Гриценко не ліг, ні під кого не лягла "Громадянська позиція". В цій партії є суттєві перспективи, а головне, з людьми, які представляють цю партію, в розвідку можна піти.

Уляна ДЕПУТОВИЧ
 Опубліковано : 26.02.15 | Переглядів : 1446

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Гру.2017»
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 
Реклама