Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Мінус 65 000 000?!
Мінус 65 000 000?!

«АТП-1»: життя на широку ногу

Щороку комунальне підприємство «АТП-1» виявляється збитковим. І щороку отримує фінансування то на одні потреби, то на інші. От і цього разу депутати виділили 200 мільйонів гривень на закупівлю нових транспортних засобів для АТП. Загалом планували, що по місту курсуватимуть ще 55 новеньких автобусів. Провели конкурс на їх закупівлю. Переможцем стало львівське ТзОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «Електронтранс» із ціною в трохи більш ніж 264 мільйони гривень. Що робити далі — не відомо: або кількість автобусів зменшувати, або виділяти додаткові кошти. Цікаво, що серед запропонованих пропозицій була така, де місто могло б зекономити аж 65 мільйонів гривень! 
  
 Так, ТзОВ «УкрЄвроМАЗ», яке є офіційним дилером «Мінського автомобільного заводу», продавало ті ж 55 автобусів за майже 199 мільйонів. Для порівняння: цього року за 38 мільйонів місто харчуватиме всіх школярів 1-4 класів, а на ремонт багатостраждального музею Пінзеля заклали півтора мільйона.

   Проте конкурсний комітет відхилив найвигіднішу, за ціновим критерієм, заявку. Причин для такого рішення знайшлося чотири. Згідно з протоколом №4 від 22 березня 2016 року, конкурсний комітет мав кілька причин:

   — Нема довідки з інформацією про наявність кваліфікованих працівників для реалізації — поставки товару, які мають необхідні знання та досвід відповідно до запропонованої форми.
   — Нема копії сертифіката відповідності УкрСЕПРО з додатками на автобус, що пропонується в складі пропозиції конкурсних торгів.
   — В розрахунку ціни пропозиції конкурсних торгів  не зазначено, чи  враховані  витрати на доставку предмета закупівлі в ціну пропозиції.
   — Пропозиція учасника (технічні вимоги) частково не відповідає вимогам додатку № 4 ДКТ.

   Щодо останнього зауваження, то тут автобуси забракували через: максимальну швидкість автобуса («МАЗівський» транспорт розвиває максимальну швидкість 85 км/год, а в АТП-1 хотіли, аби максимальна швидкість була не більш ніж 80 км/год). Це, звичайно, потужний аргумент. Не підійшла і висота автобуса, бо найдешевший варіант на 8 сантиметрів вищий. Ширина дверних пройм також не сподобалась, бо на 200 міліметрів вужча. Ще мали зауваження до системи охолодження і передньої підвіски.

   «На засіданні тендерного комітету були представники чотирьох фірм, — розповідає заступник директора КП «АТП-1» з питань безпеки руху Олександр Струтинський. — Коли всі відкрили свої пропозиції, то конкурс  починається з того, що підприємства надають усі потрібні документи. Цінові пропозиції тих підприємств, які не надали всіх документів, навіть не розглядались».

   А що ж до технічних вимог, то пан Струтинський пояснив газеті: всі стандарти міського транспорту зазначені в класифікації автобусів згідно з правилами ЄЕК ООН № 107-01 ЄЕК ООН № 36-03. Проте учасники конкурсу могли звернутися до підприємства, аби деякі параметри змінити.

   «Учасники цього тендеру, отримавши наші технічні побажання, мали можливість звернутися до нас і просити змінити деякі технічні параметри, — зазначив пан Струтинський. — І цим правом скористалося підприємство «Богдан Моторс». Ми пішли їм назустріч та змінили діапазон вимог, як-от: щодо висоти дверей до 2 метрів 20 сантиметрів. Інші ж учасники до нас із цього приводу не звертались».

   Натомість, як розповів «Ратуші» директор ТзОВ «УкрЄвроМАЗ» Богдан Саханда, підприємство подало скаргу до Антимонопольного комітету, бо вважає, що виконало всі умови, і відхиляти їхню пропозицію тендерний комітет, м’яко кажучи, поспішив.

   «Щодо першого зауваження, то в реєстрі опису наданих документів є довідка, що засвідчує наявність кваліфікованих працівників, але, на жаль, саму довідку в конверт, який відправили комісії, не вклали. Сталася звичайна помилка. Наступного дня цю довідку вже було надіслано конкурсному комітету, — розповідає Богдан Саханда. — Стосовно ж другого зауваження, щодо сертифіката відповідності УкрСЕПРО, то тут взагалі нема про що говорити, адже ми гарантували, що тільки-но автобуси перетнуть кордон України, сертифікат ми надамо. Річ у тім, що з 1 січня 2016 року на митну територію України дозволено ввозити транспортні засоби, які відповідають екологічним вимогам Євро-5 та вище. Оскільки автобус МАЗ 203 069 ще не ввозили на митну територію України, відповідно, на нього немає сертифіката. У тому, що сертифікат буде отримано, сумнівів нема, адже на автобус встановлено німецький двигун Mercedes-Benz OM 906LA, який повністю відповідає екологічним вимогам Євро-5».

   В «УкрЄвроМАЗі» також додали, що з 1 січня 2016 року подавати сертифікат вже не обов’язково. Така можливість прописана в наказі Міністерства економічного розвитку і торгівлі. А щодо сумнівів конкурсної комісії з приводу кінцевого варіанта вартості, то таке зауваження на підприємстві вважають «дискримінаційним,  безпідставним та упередженим», бо, на їхню думку, з усіх поданих документів чітко було зрозуміло, що на конкурс подавали остаточну вартість запропонованих послуг. Що ж до технічних вимог, то в «УкрЄвроМАЗі» впевнені: львівське комунальне підприємство, прописуючи технічні вимоги, керувалося застарілими стандартами. 

   Свою позицію ТзОВ «УкрЄвроМАЗ» виклало у скарзі до Антимонопольного комітету, який тепер і буде вирішувати, на чиєму боці правда і чи вмотивовано місто не забажало зекономити 65 мільйонів гривень.

Христина ІНЖУВАТОВА
 Опубліковано : 31.03.16 | Переглядів : 1937

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Жов.2017
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
 
Реклама