Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Депо стане коворкінгом?
Депо стане коворкінгом?

Трамвайне депо на вул. Сахарова хочуть здати в оренду, щоб облаштувати інтелектуальний хаб

Для цього вже підготували відповідну ухвалу на оголошення інвестиційного конкурсу, згідно з яким інвестор має перетворити складські приміщення трамвайного депо в інтелектуально-розважальний простір. 

   «Планується проведення інвестиційного конкурсу про надання частини трамвайного депо в оренду під створення інтелектуального хабу, який мав би освітянську, інтелектуальну та комунікативну функції. Йдеться про те, що за рахунок інвестора можна було б відреставрувати та привести в нормальний стан цей об’єкт. 
   
   Адже хоч будівля депо формально не є пам’яткою, для всіх львів’ян та архітекторів вона є представником австрійської індустріальної архітектури, — розповів «Ратуші» головний архітектор Львова Юліан Чаплінський. — Наразі є дві ініціативні групи людей, які готові очолити втілення такої ідеї. Перша має назву «Креативний портал», друга — «Лем Стейш», можливо, з’являться ще якісь потенційні інвестори зі своїми ідеями». Який конкретно простір облаштують у колишньому депо, Юліан Чаплінський не уточнив, однак запевнив, що рестораном воно не стане. «Що саме там буде зроблено? Буде те, що запропонує інвестор. Кожен інвестор іде за своєю програмою, яка є йому вигідна. Місто віддає в оренду об’єкт за умови, що вони його реставрують, і там буде якась річ, яка є вигідна для інтелектуального середовища Львова. Скажімо, одні там хочуть робити «хакер-спейс», 3Д-принтеринг, інші — коворкінги, медіатеки. Нас не цікавить ідея ресторану, ми хочемо, щоб проект, який там буде втілено, розвивав інтелектуальне середовище Львова», — додав він. 

   За словами головного архітектора Львова на території колишнього депо є чотири зали. «На сьогодні лівий зал, що межує з вулицею Героїв Майдану, є в оренді Львівського історичного музею — цей зал є недоторканним. Всі інші зали є власністю «Львівелектротрансу», — каже Юліан Чаплінський. — Вони готові надати ці приміщення, бо використовують їх переважно як складські. Також у межах цього комплексу є велика трансформаторна підстанція і пункт керування, який мусить там залишитися, бо це технічна необхідність, його не можливо перенести».

   Як розповіла «Ратуші» Ольга Сивак, начальниця управління інвестицій Львівської міськради, інвестиційний конкурс на проект ще не оголосили через чинний договір оренди з історичним музеєм. «В нас головна затримка — це чинний договір оренди з історичним музеєм в одному з ангарів. Договір із музеєм було укладено ще в 2004 році терміном на 50 років з орендною платою в 
1 гривню, яку вони справно оплачують. Юридично в нас нема підстав розірвати цей договір. Але музей не опікується цим приміщенням, цієї зими від снігу там провалився дах. Ми боїмося, якщо музей далі нічого не робитиме, а зважаючи на брак фінансування так і буде, ми можемо втратити приміщення взагалі, — зазначила чиновниця. —  Гадаю, обидві сторони тільки виграють, якщо музей захоче поступитись цим приміщенням. Тому тепер ми ведемо переговори з представниками музею і готові з ними співпрацювати. Якщо в них є цікаві експонати, то ми готові їх виставляти в новоствореному просторі, щоб їх не було втрачено. Коли це питання буде вирішено, оголосимо інвестиційний конкурс».

Уляна ДЕПУТОВИЧ

Коментар
   Іван РАДКОВЕЦЬ, львовознавець:
   «Трамвайне депо на вул. Сахарова — це пам’ятка промислової архітектури, занесена у списки світової спадщини ЮНЕСКО. Це є пам’ятка не лише промислова, але й пам’ятка історії. Я не володію інформацією, що саме там має бути та хто це буде втілювати, але як може хтось ухвалювати рішення про облаштування громадського простору, де громада володіє ділянками землі, без громадських слухань. Тобто, громада є частиною тих речей, за які ми, як громада, відповідаємо та опікуємось, тому без відома громади такі ініціативи не втілюються. Розважальний комплекс на місці промислової забудови — це, як на мене, абсурд. Перше запитання, яке виникне одразу ж після облаштування, — це паркування транспорту тих людей, які туди приїдуть. За останні три роки готується великий проект реконструкції вулиці Вітовського: відновлення ставу, житлова забудова, я гадаю, що трамвайне депо є  одним із перших кроків до того, щоб ми втратили цю вулицю Вітовського в тому вигляді, в якому вона зустріла початок ХХ століття. Почавши від Коперника, завершивши площею Франка, ми повністю знівелюємо те, що нам залишила історія».

 Опубліковано : 15.02.17 | Переглядів : 972

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Лип.2017
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
 
Реклама