Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Культура на конкурсі
Культура на конкурсі

У львівських закладах культури, як і в Україні загалом, тривають конкурси на посади керівників. Львівська опера отримала нового генерального директора — художнього керівника: конкурсна комісія при Міністерстві культури обрала 22 лютого на цю посаду Василя Вовкуна, що загалом було досить передбачувано і нереволюційно. 7 березня депутати Львівської обласної ради проголосували за призначення директорів трьох обласних закладів культури. Генеральним директором Львівської філармонії став Володимир Сивохіп, який очолював її досі і був єдиним учасником цьогорічного конкурсу. Пан Сивохіп за час керівництва філармонією вивів установу зі стагнації. Нині це заклад, який розвивається, експериментує і нагадує, як важливо слухати якісну музику. Львівський академічний обласний театр ляльок та Львівський національний літературно-меморіальний музей Івана Франка потребували оновлення керівництва, і конкурсні комісії обрали серед претендентів гідних кандидатів. Ляльковий театр очолила режисерка фестивалю «Ту Стань!» Уляна Мороз, музей Франка — франкознавець, доцент університету імені Івана Франка Богдан Тихолоз. Пані Уляна і пан Богдан розповіли «Ратуші» про свою мотивацію взяти участь у конкурсі та про майбутнє установ, що їх вони очолили.  

Богдан ТИХОЛОЗ: 

«Музей Франка як майданчик для реалізації ідей»

   — Іван Франко — не тільки національний символ, а й бренд України у світі, і треба використовувати його як певний міст. Він має бути не лише нашим минулим, а й нашим сучасним і орієнтиром на майбутнє. Я ризикнув залишити «нагріте» місце в університеті й очолити музей Франка не заради самої посади, а тому, що посада цікава як майданчик для реалізації ідей. Найбільше мене надихали дві групи людей. Перша — мої діти, яким 4 і 7 років і які дуже люблять цікаві атракції. На жаль, рідко в  якому українському музеї маємо аналоги, на які натрапляємо в європейських закладах. Друга група — мої студенти, факультету журналістики передусім. Думаю, що їхню підтримку не тільки я відчував, її було видно. У спільноті, яка мене підтримувала, дуже важливу роль відігравали молоді люди. Ми з ними разом ходили в театри, музеї, тішилися з якихось відкриттів, але часом і журилися, що не завжди пропонуємо конкурентний культурний продукт. Звісно, не планую орієнтуватися у своїй діяльності лише на молодь і на дітей. Музей має бути відкритий для всіх людей, зокрема для осіб з інвалідністю, які через проблеми зі здоров’ям досі не мали змоги його відвідати. Але музей матиме майбутнє, коли зуміємо зацікавити нове покоління. 

   У музеї Франка є дві основні постійні експозиції: меморіальна, експозиція дому, де письменник жив зі своєю родиною. Її зроблено достатньо добре. Деякі інновації там доречні, але загалом це святиня, яку рухати не можна. Також є зроблена 2006 року літературна експозиція, і за сучасними стандартами вона потребує оновлення. Важливу роль у музеї відіграють тимчасові експозиції й виставки, які мають бути дуже сучасні, атракційні, інтерактивні, мультимедійні. Якщо спроможемося запропонувати цікавий експозиційно-виставковий контент, буде привід для відвідин музею. Музей цінний не лише експозиціями, а й тим, що там відбувається. Треба закцентувати на дійствах, тоді в музей приходитимуть частіше. Наразі тут були дві основні акції: на день народження Франка і на день смерті письменника. Цей музей має бути не лише домом Франка, Франкової родини, а домом нашої культури, домом актуальної творчості, домом широкої музейної спільноти. 

Уляна МОРОЗ: 

«Хочеться додати добра, краси, якості» 

   — Як режисер фестивалю «Ту Стань!» і як творець своєї майстерні я мала змогу зрозуміти культурний ринок для дітей, яким чином він працює, як з’являється чесний глядач, глядач, якого не особливо зорганізовують, а який іде, бо йому там добре. Оскільки маю дітей, мені дуже важливо, щоб мої діти хотіли іти в театр ляльок. Не тільки мої діти, а всі діти. І щоб у театрі ляльок було місце казки, місце мистецької колиски, де формується дитяча мистецька база. Діти практично на 90 % формуються до семи років, і перші враження — найважливіші. Вони мають бачити щось дуже гарне, добре, висококультурне, і ці навички пронести зі собою все життя. З них потім виростуть не тільки дорослі споживачі культури, а й громадяни України, які матимуть високу культуру. Тому для мене дуже болючим стало питання, яким тепер є театр і які його можливості. Дуже хочеться долучитися і додати добра, додати краси, додати якості. Бо потенціал ляльки — неймовірний. Оскільки за першою освітою я художник, а за другою — режисер, для мене дуже близький і зрозумілий художній образ, який у ляльковому театрі домінує сильніше, ніж у драматичному. 

   Хочеться задіяти весь простір театру. Щоб ляльковий театр став місцем, у який прагнутимуть повертатися знову і знову і малеча, і дорослі, які згадуватимуть тут дитинство. Хочеться, щоб був мистецький рівень сучасної ляльки, який завдяки сучасним матеріалам і можливостям світлодіодів чи сучасних фарб просто неймовірний. Хочеться, щоб репертуар був дуже різноплановий — і дитячий, і дорослий. Найближчі й найсильніші конкуренти лялькового театру — мультики. Що можемо на противагу їм представити? Можемо інтегрувати дітей у казку. І така інтеграція, коли діти можуть щось помацати, порухати, взяти у чомусь участь, дає дуже сильне враження, особливо найменшим. Важливою є команда однодумців. У понеділок зайду в театр, познайомлюся з колективом. Знаю, що значної частини команди бракує, зокрема режисера, головного художника. Моє завдання — не зробити одну виставу, а змінити концепцію, створити цей світ. Таке враження, що мені не скоро доведеться вдаватися до творчості, і це для мене трагічне питання, бо творчість — дуже важлива частина мого життя. 

   Як незалежний митець, я зрозуміла, що якісний театр не завжди прямо пропорційний фінансам. Режисер Пітер Брук казав: «Дайте мені килимок метр на метр і актора, і я зроблю театр». Тому не можна виправдовувати все на світі браком грошей. Я зайду і подивлюся, чи проблема в коштах, чи в чомусь іншому. Наразі не можу коментувати питання фінансів. Але якщо буде проблема грошей, шукатимемо партнерів. Дитячий театр — надто важливо, щоб ним легковажити. Треба знайти тих, кому це не байдуже. 

Розмовляла Наталя Дудко 
 Опубліковано : 08.03.17 | Переглядів : 1528

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Тра.2017
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
 
Реклама
 
Body language when dating Dating sites kitchener waterloo Profile headlines for online dating Instagram accounts for sale cheap How to get money to start your own business Ways to make money when you are a student Part time social work jobs long island What licenses do i need to start an online business Part time weekend jobs haywards heath What do i need to start a business Looking to buy an existing business Make money online facebook group Work from home proofreading jobs Australia What are the hours per week for part time site for learning languages Speed dating munchen nice date Best hookup sites los angeles What are the most popular dating apps How to know if someone is on dating sites Radiometric dating continental drift Online dating sex first date Seventeen magazine dating older guys Fast life dating edmonton Online Dating service Dating Website Credito efectivo express Verhouding single mannen vrouwen amsterdam Places to hook up in columbia sc Dating Websites Animal cruelty essay Sites for dating and marriage Dating site Prestamos Prestamos Spain Prestamos rencontres hommes Prestamos rapidos con asnef sin propiedad dating american fender stratocaster deluxe review harmony central How many network marketing companies are there Analysis and interpretation of data thesis Essay service Ambulance communications officer cover letter Free online books on dating sites in usa and canada Part time jobs Smittenandspun Part time evening weekend jobs in London
© 2017 www.ratusha.lviv.ua