Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Постійно «тимчасові»
Постійно «тимчасові»

Кому вигідне зволікання з проведенням конкурсу на міські перевезення?

Перипетії з конкурсом на визначення перевізників на міських автобусних маршрутах тривають, і здається, зайшли вже так далеко, що невідомо коли та яким чином вони дійдуть до свого логічного завершення. Оскільки термін дії договорів із перевізниками у Львові завершився ще 31 грудня, згідно з законом конкурс мали провести ще у жовтні минулого року. Але процес затягнули аж до кінця лютого. Однак і в лютому конкурсний комітет засідати не зміг через судові заборони та позовні заяви від громадських активістів — щодо складу конкурсної комісії, а від перевізників — про нерівні умови…
 Перевізники й далі — тимчасові!

   Не вирішилася проблема й до 31 березня, коли термін укладених із перевізниками тимчасових договорів завершився. Відтак, на засідання 31 березня виконком Львівської міськради вніс зміни до тимчасових договорів з автомобільними перевізниками, які здійснюють перевезення на автобусних маршрутах загального користування у м. Львові, продовживши термін дії договорів до 30 червня 2017 року. Питання щодо проведення конкурсу на пасажирські перевезення у нашому місті зависло в повітрі ще на три місяці.  «У нас вже були укладені тимчасові договори з автомобільними перевізниками. Їх термін дії завершився 31 березня цього року. Враховуючи те, що громадським транспортом користуються практично всі мешканці м. Львова, ми пропонуємо внести зміни до тимчасових договорів і продовжити їх до 30 червня 2017 року», — зазначила Гелена Пайонкевич, директор юридичного департаменту ЛМР. За словами чиновниці, управління транспорту департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР оголосило конкурс на визначення перевізників на маршрутах загального користування. Однак практично кожен документ на виконання цього рішення оскаржували в судах. «Передусім оскаржували рішення конкурсного комітету про невключення деяких представників громадських організацій. Потім оскаржували розподіл маршрутів, — розповіла Гелена Пайонкевич. — Далі, деякі учасники конкурсу, в м. Рівному, намагалися зупинити проведення конкурсу й унеможливити роботу конкурсної комісії. Станом на сьогодні рішення про забезпечення позову скасовані. І останнє — це суд, м. Дніпро заборонило нам укладати тимчасові договори на автомобільні перевезення. Цілком ймовірно, що ми завтра отримаємо новий позов — Полтавський, Запорізький... Вже важко спрогнозувати географію позовів з цього приводу. Нам намагаються не дати провести відкритий і прозорий конкурс».

Конкурс із дивними нюансами

   Ще задовго до оголошення конкурсу на перевезення у Львові громадські активісти закликали його організаторів зробити конкурентні умови та внести у конкурс лише маленькі лоти, передбачити систему штрафів за невиконання умов договорів, щоб справді поліпшити якість перевезень. Однак цього ніхто не зробив. «Все почалося ще в жовтні, коли мали подати оголошення про конкурс, який треба було провести. Щодо конкурсу — то тут було чимало порушень. Міська рада свідомо зробила неконкурентні умови, тому кожен перевізник може подавати в суд на такі умови. Крім того, Віктор Щир у вересні сам висловив думку, і ми маємо цьому відеопідтвердження, що великі лоти зроблені спеціально для того, щоб чинні перевізники могли їздити далі, — розповів «Ратуші» Святослав Товстига, керівник ГО «За якісний транспорт». — Незрозумілим був склад конкурсного комітету: дві громадські організації не були залучені, а щодо двох був конфлікт інтересів. Крім того, у  складі конкурсного комітету в останній момент нізвідки з’явились двоє представників громадських організацій,  які не подавались у вересні й не входили до переліку. Був також судовий позов щодо невключення до конкурсного комітету, і міська рада суд програла. Тобто, тепер треба буде долучити ці організації в комітет, а когось вилучити. А на якій підставі  вилучати членів конкурсного комітету, невідомо».

Хто й чому зволікає

   За словами Святослава Товстиги, проведення конкурсу затягнулось через низку причин, але винна в цьому міська рада. «Можу сказати точно, що винне в цьому місто, адже непроведення конкурсу вигідне якраз йому. Справа в тому, що станом на тепер, місто не має автобусів, які «Електрон» обіцяв виготовити до Нового року. Конкурс затягнувся, бо «Електрон» мав під кінець року поставити автобуси, які б допомогли АТП-1 виграти конкурс. Але цього не сталося ані в грудні, ані в січні. Потім за документами ніби було передано 20 автобусів із 55-ти, але по факту цього не відбулось, через це Військова прокуратура відкрила кримінальну справу…, — каже активіст. — Тобто, нині це зволікання потрібне місту, яке ще не отримало цих 55 автобусів, а з ними може виграти лот на певні маршрути. В нас є чотири перевізники, і всім їм також вигідно зволікати з конкурсом якомога довше. Ситуація натомість не є вигідна пасажирам львівського громадського транспорту, адже йдеться про тимчасові договори, де немає прописаних жодних штрафних санкцій, жодного важеля впливу. Тому найближчі три місяці ми будемо мати картину з громадським транспортом таку яка була до того, а може, й ще гіршу».

Не буде конкурсу —  не буде е-квитка?

   Святослав Товстига наголошує, що ситуація з тимчасовими договорами може продублювати 2008 рік, коли саме такі угоди діяли не один рік поспіль.  Однак найбільшим ризиком є те, що все це може загальмувати впровадження електронного квитка у Львова. «В мене є побоювання, що через таку ситуацію і суди з перевізниками у нас може загальмуватись електронний квиток. Бо ЄБРР моніторить ситуацію з транспортом у нашому місті. Через півроку нам треба буде встановлювати обладнання на транспортні засоби, а без договорів із перевізниками ми не матимемо правових підстав це робити. Я впевнений, що нині повторюється ситуація з 2008 роком, коли в нас понад три роки діяли тимчасові договори. Якщо ми не вирішимо цю проблему через два-три місяці, то нам, можливо, доведеться влітку призупиняти всі дії стосовно е-квитка, бо ЄБРР скажуть: а з ким підписувати угоди на встановлення обладнання? Мають бути якісь документи. А правових документів нині немає, бо тимчасові договори, які укладені в січні, взагалі суперечать законодавству. Ці угоди були укладені  на вже наявні маршрути, а згідно з законом їх можна укладати лише на нові, — каже Святослав Товстига. — Нині на кону стоїть якість надання послуг, а через декілька місяців буде стояти е-квиток, бо наступні кроки з реалізації ми не зможемо зробити без договорів з перевізниками».

Уляна ДЕПУТОВИЧ

 Опубліковано : 06.04.17 | Переглядів : 1313

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Лис.2017
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
 
Реклама