Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Бюро доброчесності Садового?
Бюро доброчесності Садового?

Ще 14 липня виконком Львівської міської ради погодив створення Муніципального бюро з питань доброчесності та запобігання корупції (скорочено — МБПДЗК). Простою мовою, це повинна бути установа, яка запобігатиме корупційним проявам та негативним процесам в органах місцевого самоврядування, а також аналізуватиме рішення з погляду прозорості. 

  Як пояснюють у мерії, для цього використовуватимуть міжнародний досвід. 
«Логістика є наступною в тому, що впродовж кількох років Львівська міська рада співпрацює з низкою голландських експертів, фахівців з точки зору прозорості, відкритості процесів. І ви знаєте, що навіть цьогоріч Transparency International Україна визнали Львів найбільш прозорим містом за наявністю сервісів різного роду. І, власне, ці експерти попередньо з ними кілька років працювали над таким питанням, як моральне ухвалення рішень.

   Тобто такі глибинні речі, які стосуються, власне, поведінкових моделей, прозорості, відкритості, і так далі. І одним із наступних їхніх кроків, які вони практикують по всій Європі, це був крок щодо такого проектного офісу. Тобто Львів фактично здобув таке право, щоби цей офіс був відкритий у Львові. У тому, щоби ця діяльність голландських експертів була максимально інституціолізована і, власне, голландським експертам вдалося долучити так само під це і фінансовий ресурс. Тобто вони розглядали модель Львова як одну з пілотних моделей для України. І це є така, швидше, можливість, яку здобуло наше місто Львів і, власне, вона є значною мірою завдяки голландським експертам. Станом на сьогодні є наступна стадія — погоджено створення такого проектного офісу», — розтлумачив заступник міського голови з питань розвитку Андрій Москаленко.  За словами пана Москаленка, більше інформації стане відомо вже в серпні. Тоді закордонні фахівці приїдуть до Львова і детально розкажуть, як усе мало б бути. 

Депутатський корпус міської ради, щоправда, таку ініціативу підтримує неохоче. Адже доцільності в створенні бюро міські обранці не вбачають. Але чомусь підтримують. Що теж зумовлює низку запитань.

   «Андрій Садовий, планує зробити собі своє, корупційне бюро?! Вже є муніципальна дружина — їй намагаються максимально надати права майже як у поліцейських. Тепер щось нове, таке як місцеве антикорупційне бюро, у якому я не бачу доцільності! ЖОДНОЇ! Є поліція, прокуратура, яка би мала робити свою роботу, є НАБУ, яке має розслідувати корупційні схеми, а тут пропонують ще одне нове, своє, у місті Львові. Якщо є якісь корупційні схеми, які він, чи його юристи, бачать, то вони зобов’язані подати ці порушення в прокуратуру й НАБУ. Тому доцільності — нуль, я також буду говорити про це депутатам, якщо це питання будуть ставити на сесії», — заявив депутат Львівської міської ради від фракції «УКРОП» Ігор Зінкевич. 

   Не надто втішно відреагував на інформацію про створення муніципального бюро і  громадський актив Львова. Все через те, що в активістів виникає чимало запитань, більшість із яких — стосовно повноважень бюро та сенсу його діяльності. Зокрема, чи зможе орган, створений мерією, чесно контролювати її в питаннях прозорості?

   «Я ставлюся скептично, бо це буде мати вигляд, ніби змія буде себе кусати за хвіст. Всі прекрасно знають, на кому зациклюється ця система і як ідуть ці всі схеми. Це якесь створення ручного садовістського НАБУ та ще й, схоже, що за наші гроші. Хай бавляться, лиш би дитина не плакала», — каже громадський активіст Олег РАДИК. 

   Ще одна громадська активістка Наталія ШЕЛЕСТАК переконана, що наразі говорити про потрібність чи непотрібність бюро не варто. Бо про нього поки дуже мало відомо. Втім, перестороги щодо того, що це бюро стане «ручною структурою» мера,  існують. 

   «Я, власне, не зрозуміла самої процедури формування. Тобто самого алгоритму формування цього муніципального комітету. Який буде алгоритм? Які його цілі? Я пробувала почитати про це десь. І зрозуміла, що я нічого не зрозуміла», — зазначає Наталія Шелестак. 

   Колишня чиновниця мерії, екс-начальниця управління культури Львівської міськради Ірина МАГДИШ наголошує: контроль за владою — функція громадянського суспільства. І не може влада сама створювати орган, який буде виконувати функції громадянського суспільства. Найкраще, якщо за діяльністю органів місцевого самоврядування та документообігом стежитимуть вільні та незалежні медіа. А запобігати корупції нині в Україні є кому. 

   «НАБУ вже створене з чітко прописаними функціями і повноваженнями. Всякий орган, який дублює функції НАБУ, — це або піар, або інструмент тиску і маніпуляцій», — каже Магдиш.

   Піар-акцією таку ініціативу називають і колишні міські обранці. «На мою думку, це є просто дурня і відволікання уваги. Якби міський голова насправді хотів боротися з такими явищами, як корупція, відкати, завищення цін під час робіт, то він би таке управління, як управління контролю й аудиту, не тримав під собою, а віддав би під секретаріат ради. Тому що саме на раду покладений контроль за виконавчими органами. А він управління контролю й аудиту тримає під собою. Приблизно точно так само як з міським архбуднаглядом. Він його тримає під собою. Тобто всі речі, які насправді є потенційно корупційно небезпечні, мер тримає під своїм контролем і під своєю рукою. А депутати Львівської міської ради усунулися від своєї основної функції — контролю за виконавчими органами Львівської міської ради», — каже екс-депутат ЛМР Яромир САМАГАЛЬСЬКИЙ.  І додає: «Міський голова за час своєї каденції прекрасно навчився маніпулювати громадськими ініціативами та іноземцями. Він до всіх своїх речей залучає на пальцях різноманітних іноземних експертів або громадські організації. А насправді це всього-на-всього лише прикриття».

   Наразі достеменно невідомо, хто саме працюватиме у цьому проектному офісі. У мерії зазначили лише, що це будуть як місцеві, так і закордонні представники. Немає повної відповіді наразі й на питання про те, як це бюро провадитиме свою діяльність, коли та за чий рахунок. Бо, пояснюють експерти, слово «муніципальне», найімовірніше, вбачає залучення сюди коштів місцевого бюджету. 

Олег ГАЛІВ, Христина СЛЮСАРЧУК
Коментар
   Олеся ДАЦКО, громадський активіст, про юридичний аспект питання: 
   «Згідно з чинним законодавством, передбачено створення в державних органах та службах відповідних підрозділів, які будуть зосереджені власне на антикорупційній діяльності. Тому щодо чинного законодавства ніби все добре. За наявної системи, коли в нас не прописана відповідальність нікого і ні за що, тобто, умовно кажучи, не прописана відповідальність суддів, депутатів за те, що вони роблять, ці органи НАЗК, НАБУ — їхній результат роботи є мізерний, то для чого створювати ще? Це ще одне додаткове навантаження на бюджет. Для мене мали б бути чіткі цільові орієнтири, показники діяльності, тобто, якщо такий орган створюється, то потрібно чітко сказати: якщо сьогодні 95 % населення вважає, що корупція є у всіх сферах, зокрема й в міській раді, тоді, умовно, — якщо цей орган працює — за рік так має вважати тільки 50 % населення, а за 10 років — 5 %. Тоді будемо бачити ефективність цього органу, а так — то просто створили чергові робочі місця».

 Опубліковано : 27.07.17 | Переглядів : 988

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Сер.2017
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
 
Реклама