Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Місто нелегальних маршруток
Місто нелегальних маршруток

Мерія розірвала недавно укладені договори з ТзОВ «Міра і К» та ПАТ «14630». 

Ходитимемо пішки?

Історія з автотранспортними перевезеннями у Львові день у день стає все більш заплутана. Попри те, що термін дії договорів із перевізниками минув ще на початку року, новий конкурс в повному обсязі досі не відбувся. Спершу в мерії місяцями відтягували його оголошення, а коли конкурсна комісія таки зібралась, щоб його провести, — не змогла це зробити через судові заборони та позови від перевізників.


Договір уклали...

   Врешті-решт, 25 квітня конкурсний комітет таки визначив переможців на два з чотирьох лотів, розділивши майже половину маршрутів  (20 із 46) між двома перевізниками. Маршрути № 7, 8, 11, 12, 14, 25, 27, 33, 35, 40 віддали ТОВ «Міра і К», а маршрути № 15, 19, 21, 23, 26, 31, 36, 38, 42, 44 отримало АТП-14630. Не змогли через заборону суду розіграти найбільший лот № 1 з маршрутами 
№ 1А, 2А, 3А, 4А, 5А, 6А, 9, 10, 13, 16, 18, 20, 22, 28, 29, 32, 37, 41, 43, 45, 46. А на нього претендувало комунальне АТП-1. А для здобуття перемоги на лот № 3 (маршрути № 17, 24, 30, 34, 39) єдиному претенденту на нього — фірмі «Фіакр-Львів» — забракло голосів. 

   Тож більша частина маршрутів зависла в повітрі, й АТП-1 та «Фіакр» обслуговували їх за тимчасовими угодами. Термін дії яких, до речі, завершився ще  30 червня. Тоді ж  виконком  Львівської міської ради зобов’язав АТП-1 забезпечити перевезення на всіх  26 маршрутах до моменту проведення конкурсу.  

   Як зазначив Святослав Товстига, керівник ГО «За якісний транспорт», зважаючи на те, що юридичних документів між перевізниками та замовниками від кінця червня дотепер укладено не було, «Укртрансбезпека» має право штрафувати кожен із 330 автобусів, які нині курсують на цих маршрутах. «Ці транспортні засоби, на які завершилась дія тимчасових договорів, фактично, є нелегальні. Згідно з законом, «Укртрансбезпека» може накладати стягнення близько тисячі гривень на кожен автобус за кожен день курсування без договорів», — додав він.  
…й одразу розірвали 

   Однак навіть тими «половинними» результатами квітневого конкурсу перевізники тішились недовго. Нещодавно управління транспорту Львівської міської ради надіслало «Мірі і К» та «АТП-14630» листи про розірвання з ними договорів в односторонньому порядку. Як зазначено в документах, причиною стало те, що перевізники систематично не виділяють планової кількості транспортних засобів на маршрути, чим порушують умови договору. Як розповів Zaxid.net в.о. начальника управління транспорту ЛМР Ігор Собенко, причиною розірвання договору з АТП-14630 стало те, що до управління постійно надходять скарги на незадовільну роботу маршрутів № 26 та № 38. Станом на 31 липня, за даними GPS, за маршрутом № 26 (вул. Миколайчука – вул. Антонича) курсують сім автобусів з 15 передбачених умовами конкурсу, а за маршрутом № 38 (Університет — Пульмонологічний центр) — два з восьми. 

   «Для мене, як для керівника громадської ради при управлінні транспорту, було великим шоком, що вони наважились розірвати договори з двома перевізниками. Так, нарешті вони зробили те, що мали зробити. Але наслідок для мене не є зрозумілим, — зазначив Святослав Товстига. — Це можна було зробити ще три роки тому, щоб тримати в тонусі перевізників. А тепер, коли ми опинились у ситуації, коли майже зі всіма перевізниками нема юридичної угоди, я бачу хіба якусь багатоходівку якихось людей. Навіщо це роблять, спрогнозувати не можу. Я не знаю, чи це буде добре для львів’ян».

   Водночас, цілком можна припустити, що мерія хоче крок за кроком монополізувати ринок перевезень та зробити його комунальним. Однак де АТП-1 братиме автобуси на забезпечення всіх маршрутів і чи не доведеться потім розривати договори через брак транспортних засобів ще й із ним? Але, перш за все, угоду ще треба хоча б укласти…

Що нас чекає?

   Відповідно до умов договору з перевізниками, він може бути розірваний через два місяці після надсилання листа з вимогою. Тобто, у вересні маршрути, які зараз ще обслуговують «Міра і К» та АТП-14630 будуть без автобусів? «На лоти, які отримало «Міра і К», був ще один претендент — «Фіакр-Львів». Тому в разі розірвання угоди автоматично її укладають із ним. Водночас,  на маршрути, де перемогло АТП-14630, не претендував більше  ніхто, тому, що буде з ними, невідомо. До речі, в реєстрі судових справ уже є позовні заяви від перевізників, вони хочуть оскаржити це одностороннє розірвання, — каже Святослав Товстига. — Крім того, не варто забувати і про маршрути-нелегали, тимчасові договори з якими завершились в кінці червня, а нові ніхто не уклав. Також у жовтні має бути проведений конкурс щодо «Успіху-БМ». Він, скоріше за все, буде проблемний, бо є конфлікт між містом та цим перевізником. Однак цей перевізник є одним із найкращих, станом на сьогодні він надає другий показник щодо транспортних засобів на маршрутах. Але чомусь комунікація міськради та цього АТП була проблематична, були судові справи, тому я прогнозую, що конкурс пройде не без нюансів». 

   Тож восени більшість маршрутів у Львові буде або нелегальна, або без перевізника взагалі. «Сьогодні відбудеться громадська рада за участі представників управління транспорту щодо підготовки умов конкурсу та стосовно роботи перевізників. Можливо, нарешті вдасться вплинути на ситуацію та будуть прописані процедури і зобов’язання сторін, компенсації за пільгові перевезення, система штрафів, і так далі, — сподівається активіст. —  Нині діє правило, що перевізник, який найбільше задекларував готівки, дістане найбільшу компенсацію за пільговиків. Тобто, наприклад, маршрут, де є багато пільговиків, і він є менш рентабельний, ще й компенсації не матиме. А маршрут, де пільговиків менше, а виторг більший — дістане більшу компенсацію... Крім того, у нас є багато питань щодо процедури проведення конкурсу, знищених зупинок, в нас нема туалетів для водіїв, є багато проблем, які треба нагально вирішувати. І якщо буде бажання у мерії, ми зможемо поступово цього досягнути».

Позиція мерії 

   Натомість у мерії іншого виходу, аніж подавати до суду та розривати договори з перевізниками, не бачать. Як пояснив заступник міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства Сергій Бабак, в міста є претензії практично до всіх перевізників у Львові. «В межах тих повноважень, які ми маємо за договором, і законодавчих, ми можемо ініціювати розірвання договорів. На жаль, через судове рішення було зірвано проведення конкурсу і заборонено проводити нові конкурси. Цю ситуацію коментувати не будемо, оскільки її мали врегульовувати саме через впровадження конкурсів, а не через судові рішення», — роз’яснив Бабак. 
   За його словами, мерія отримує численні скарги від львів’ян, які незадоволені послугами перевізників, тому якимось чином мусить впливати на перевізників, які порушують умови договорів. 

   «Будь-які намагання зробити лад із транспортними перевезеннями та передбачити в договорі відповідальність завершувались шаленим спротивом від перевізників та блокуванням черес суди проведення конкурсу, оскільки в перші договори на конкурс були закладені штрафні санкції», — додав чиновник. 

Уляна ДЕПУТОВИЧ

 Опубліковано : 03.08.17 | Переглядів : 637

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Жов.2017
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
 
Реклама