Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
«Тарифний» бунт!

«Тарифний» бунт!

Пільговики у львівських маршрутках платитимуть 50 % від вартості проїзду

Перевізники запевняють, що з тарифом у 4 гривні їм не вижити, а місту грозить транспортний колапс. І просять мерію переглянути вартість проїзду та відмінити безкоштовне користування громадським автотранспортом пільговими категоріями громадян.

Або зміни, або колапс!

   Нещодавно Асоціація перевізників Львівщини опублікувала заяву про те, що Львів стоїть на порозі транспортного колапсу. За словами перевізників, винна у всьому політика міської влади, яка не реагує на виклики ринку та не переглянула тариф на перевезення. Ще одна проблема – значна кількість пільговиків, які безкоштовно користуються послугами громадського автотранспорту.


   «Чи існує аналогічна ситуація в інших обласних містах України? Прикро, але мусимо констатувати — ні. І не перевізники там кращі, і автобуси не в кращому стані, ніж у Львові. Просто відповідальні представники місцевих влад і депутати своєчасно реагували на потреби громадського транспорту.., — йдеться у заяві. — Практично у всіх обласних містах врегульовано питання пільгових пасажирів…Тільки в нашому жодних рішень щодо впорядкування пільгових перевезень ухвалити неможливо… Згідно з останніми даними проведених хронометражів на маршрутах Львова, 55 % пасажирів не оплачують проїзд, посилаючись на різні посвідчення». Перевізники також наголошують на тому, що в обласних центрах із населенням понад 600 тисяч після зміни розміру мінімальної заробітної плати до планки 3200 гривень встановлено тариф на перевезення пасажирів громадським автомобільним транспортом на рівні не менше 6 гривень (Київ, Дніпро, Одеса). Натомість у Львові влада на виклики ринку щодо тарифної політики не реагує, — кажуть в Асоціації перевізників. «Можливий варіант незмінності чинного тарифу. Але тоді необхідно органам місцевого самоврядування дотримуватися вимог чинного Закону України «Про автомобільний транспорт» і виплачувати перевізникам різницю між погодженим і економічно обґрунтованим тарифами. Погоджений і чинний сьогодні тариф на перевезення пасажирів громадським автомобільним транспортом становить 4,00 гривні. Економічно обґрунтований тариф на цей час 6,80 гривень, — йдеться в заяві, — Залишаючи для пасажирів тариф незмінним на рівні 4 гривень, міськрада як замовник перевезень зобов’язана згідно із законом виплатити перевізникам різницю (6,80 мінус 4,00). Це 2,80 гривні за кожного перевезеного пасажира. У цьому випадку можна стверджувати, що міська влада справді дбає про громаду міста і не покладає додаткового фінансового тягаря на львів’ян».

   Тож Асоціація перевізників Львова закликала владу міста для стабілізації роботи громадського автомобільного транспорту врегулювати пільгові перевезення на міських маршрутах, надаючи пільговикам пільгу у розмірі 50 % від чинного тарифу а також розпочати перегляд тарифу на перевезення. Як згодом заявив на прес-конференції Іван Велійка, голова Асоціації перевізників Львівщини, першочерговим є питання з пільговиками, однак навіть коли його вирішать, тариф треба буде переглядати. «У маршрутках міста кожного дня їздить 35-55 % пасажирів, що не сплачують проїзд. З цим треба наводити лад, і від того, як вирішиться ця проблема, залежатиме розмір тарифу на перевезення», — наголосив він.

Що кажуть у мерії

   Водночас, як повідомляли в прес-службі Львівської міськради, влада Львова намір збільшувати вартість проїзду в міському автотранспорті наразі немає. Як зазначив заступник міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства Сергій Бабак, сьогодні є надзвичайно велика кількість категорій пільговиків, які мають право на безкоштовний проїзд, а ті, хто не належить до пільгових категорій, часто не оплачують за проїзд. Тому, за його словами, ситуацію потрібно вирішувати системно і комплексно — люди мають звикнути до того, що за послуги потрібно платити. Бо якщо ті, хто тепер не платить, почнуть платити половину вартості проїзду, то це, за словами управлінця, дозволить стабілізувати ситуацію вже у найближчі півроку-рік. «Попередні розрахунки показують, що вартість проїзду, за перевізниками, становить від 6,20 грн до 6,80 грн. Ми перевіряємо ці розрахунки, звичайно, такої ціни не буде, бо такого варіанту ми навіть не розглядаємо, — каже чиновник. —  Інший шлях вирішення проблеми, який ми розглядаємо, — це зменшення пільговиків. На сьогодні кількість пільгових категорій становить 50-60 %. Це неймовірна кількість. Будь-яке місто України не може витримати таку кількість пільговиків, і треба це розуміти», — акцентує Бабак. Він додав, що державна політика залишається незрозумілою, адже держава перекладає відшкодування пільгових умов на місцеве самоврядування. Чиновник вважає, що держава має відшкодовувати ці кошти, а місто має давати дотації на оплату проїзду тим категоріям, які мають заслугу перед містом, — тобто обмеженій кількості громадян. «Мій підхід — це прийняття правила, що пільговики оплачують половину вартості проїзду, як це зробила облрада, або обмеження часу проїзду пільговиків, щоб у час пік вони не їздили — це питання ми вже обговорювали в міській раді, і це було використано, але громадська організація протестувала проти цього нововведення. Тому ми тепер шукаємо різні шляхи, щоб не перекладати це на плечі львів’ян, на тих, хто платить, а щоб це було якось рівномірно», — наголосив Сергій Бабак. Водночас він додав, що сьогодні є проблема з кадровим потенціалом у транспортних підприємствах — водії масово звільняються. Лише по АТП-1 бракує 56 водіїв.

   До слова, вартість проїзду у приміських та міжміських автобусах на Львівщині з 1 жовтня таки зросте. Як повідомив  Іван Велійка, мінімальна вартість проїзду в обласних маршрутках становитиме 6 грн, максимальний тариф для приміських маршрутів зросте з 57 до 65 коп./км, для міжміських — з 45 до 55 коп./км.

Уляна ДЕПУТОВИЧ

Коментар

   Петро АДАМИК, депутат Львівської міської ради:

   — Щоб перевізники розвивались, розвивали свій парк, треба йти до якихось економічних моделей. Перевізники кажуть, що вони по-іншому не виживуть, і якщо нічого не змінити, це призведе до повного занепаду транспортної системи міста. В кожному з АТП сьогодні є недобір працівників, це пояснюють тим, що будь-який наш водій їде до Польщі, де сідає за кермо та отримує платню в рази вищу, ніж у Львові. Тому нині важко вимагати адекватної поведінки та охайного вигляду водія, маємо великий недобір кадрів. Друге питання: про оновлення парку навіть не йде мова, бо з такими тарифами перевізники не можуть цього робити. Враховуючи те, що міська влада приватних перевізників безпосередньо дотувати не буде, це не правильно, треба знаходити якісь інші рішення. Коли в нас буде електронний квиток, платитимемо за кілометр, за послугу. Тоді перевізники будуть зацікавлені в тому, щоб їздити чітко і якісно. Це зможемо відстежувати за допомогою GPS-трекерів. Але до цього прийдемо за декілька років. А просто зараз маємо щось робити. Це буде або збільшення тарифів, або спроба попросити пільговиків платити дві гривні. Ця система вже апробована в області. Вона діє і має право на життя. Але якщо ми залишимо ситуацію в такому стані, доведемо місто до транспортного колапсу. 

 Опубліковано : 28.09.17 | Переглядів : 778

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Гру.2017»
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 
Реклама