Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
БІЙ ІЗ ТІННЮ

БІЙ ІЗ ТІННЮ

20-мільйонний борг: шлях до вирішення чи в нікуди?



Незабаром три львівські комунальні підприємства і ТзОВ «Оптимум Фактор» підпишуть Меморандум про співпрацю. Так, АТП-1 має віддати 19,5 млн грн боргів ЛАЗу факторинговій компанії «Оптимум Фактор», однією із власників якої є громадянка Таїсія Саніна. Чи доцільно вважати, що у сесійній залі проштовхнули тіньову схему, за якою автобусний завод зможе не лише отримати пристойну суму від Львова, а й уникнути сплати власних боргів місту? Думки міських обранців абсолютно розійшлися під час розгляду цього питання, проте, за результатами голосування, таки зійшлись на одному. Меморандум про співпрацю між «Оптимум Фактор», АТП-1, ЛКП «Львівтеплоенерго» та ЛКП «Львівводоканал» таки погодили. За ухвалу проголосували 45 депутатів. Лише ВО «Свобода» у складі 8 депутатів проголосувало проти ухвалення рішення.

Що кажуть чиновники?

   Про важливість підписання меморандуму розповіла під час розгляду питання директор юридичного департаменту Львівської міської ради Гелена Пайонкевич. За її словами, у 2009 — 2010 роках Львівська міськрада придбала у Львівського автобусного заводу, на реалізацію програми підготовки міста до Євро-2012,

32 автобуси на загальну суму 53 млн 700 тис. грн. «Ми маємо заборгованість перед Львівськими автобусними заводами приблизно 28 млн грн, і станом на сьогодні відкрито чотири виконавчі провадження про стягнення коштів з Львівського АТП-1. Із зазначених 32 автобусів наразі в АТП-1 перебуває 31 автобус. Щодо якості автобусів, то немає жодної підтвердженої задокументованої інформації, що ці автобуси не відповідали вимогам якості, — розповіла Гелена Пайонкевич. — ТзОВ «Львівські автобусні заводи» уклало договір факторингу з факторинговою компанією «Оптимум Фактор». Станом на тепер зафіксована заборгованість АТП-1 на суму 28 млн грн. З них виконавча служба стягнула 5 млн грн для погашення заборгованості у заробітній платі колишнім працівникам автобусного заводу. Залишається решта суми. Відповідно, ця компанія пропонує в сумі сплачених коштів погасити 3 млн 600 тис. грн заборгованості однієї з філійованих структур автобусного заводу перед нашим комунальним підприємством «Теплоенерго», і також 360 тис грн. заборгованості перед нашим комунальним підприємством «Львівводоканал». А решта суми — ми маємо сплатити 19 млн грн —  є дисконт для Львівського комунального автотранспортного підприємства

№ 1», — додала вона.

   Депутатський корпус мав багато питань до керівника управління юстиції у Львівській області Ярослава Жукровського. Він розповів, що загальна заборгованість становить 36,7 млн грн, у тому числі йдеться про стягнення згідно з виконавчими листами. Також пан Жукровський додав, що коли депутати проголосують на користь меморандуму, боргів стане менше.

   Своєю чергою, один зі співвласників ТзОВ «Оптимум Фактор» Сергій Бугайчук поінформував, що компанія працює з 2012 року, її засновником є громадяни України. «Важка робота була проведена стосовно цього меморандуму. Цим документом передбачено закриття боргів ЛАЗу перед «Львівтеплоенерго» та «Львівводоканалом», — сказав він.

Словесні баталії чи банальні «відмазки»?

   Під час обговорення свої вагомі думки висловили представники майже всіх партій. Так, на думку Григорія Козловського від БПП, не варто робити з господарки політику. «Якщо заблокують нині АТП-1, то як ми пояснюватимемо громаді міста, пенсіонерам те, що не функціонує транспорт? Це є суто господарське питання», — вважає він. Не утримався від коментаря й представник «Громадянської позиції» Юрій Кужелюк, який звернув увагу на негативні наслідки, які очікуватимуть місто в тому разі, якщо депутати не підтримають меморандум. «Буде блокування рахунків через виконавчу службу. Справа в тому, що автобуси були куплені перед «Євро-2012». Слава Богу, що ми придбали мало, а не 100 штук, як планували. Купували тоді за курсом 8 грн за долар, а віддаємо — за курсом 26. Ми повинні врешті-решт поставити крапку в цьому питанні», — додав він.

   Натомість голова фракції «Народний контроль» Валерій Веремчук  наголосив, що це доволі непростий вибір. «З одного боку, немає жодного бажання віддавати борги, і справді дивно, що не віддавали їх вісім років. А з іншого — розуміємо, що під загрозою всі автобуси комунального перевізника, і ми можемо мати ще більшу проблему, якщо транспорт зупиниться. Насправді, Гелено Пайонкевич, ви як юрист набагато краще могли б обстояти інтереси міста», — вважає Веремчук.

   Як розповів, «Ратуші» «свободівець» Андрій Карбовник, він та його однопартійці зайняли категоричну позицію «проти». «Ці кошти надійдуть не людям, про яких ми дискутуємо, а тим самим власникам підприємства. Цей меморандум схожий на шахрайську схему, за якою частину боргів Львівського автобусного заводу викупить факторингова фірма, співзасновником якої (близько 40 %) є дружина Чуркіна. Тобто, ці гроші не надійдуть до бюджету. Автобусні заводи міста винні і за користування землею, і перед різними державними фондами, — зазначає Карбовник. — Я вважаю, що цей договір фіктивний. Єдиним джерелом погашення боргів автобусного заводу були кошти, які вони стягнули з АТП-1, в сумі 5 млн грн. Отже, відповідно до договору факторингу, кошти не надійшли, бо більше заборгованість не гасили. Тобто, договір є лише на папері. Нам тепер пропонують заплатити їм 20 млн грн за примарну перспективу, що нібито місто отримає дисконт на погашення своїх боргів перед автобусним заводом. Ці борги теж є сумнівні, оскільки автобусний завод у 2012 році продав місту автобуси, багато з яких були недопрацьовані, поламалися і стоять на території АТП-1, не виїжджаючи на маршрути. Виконавча влада не вдавалась до жодних дій в рамках скорочення боргу. Принаймні можна було дати якісь рекламації, розірвати договір чи оскаржити його в суді», — додав він.

   Своєю чергою, голова фракції «УКРОП» Ігор Телішевський, зазначив, що мусимо вирішувати багато гріхів попередньої каденції Андрія Садового. «Так, можливо, це голосування політично було неправильним, але перш за все ми мусимо думати про добробут львів’ян. Наша фракція голосувала для того, щоб АТП-1, яке обслуговує майже 40 % маршрутів, не зупинилось. Ми вважаємо, що ми схвалили правильне рішення. А те, що говорять, що співвласником є росіянин, то в нас є підтверджувальні документи, що засновниками цієї фірми («Оптимум Фактор». — Ред.) є громадяни України. Відповідно, наше рішення обґрунтоване тим, що ми взяли автобуси, а за них не заплатили. Чому дотягнули цю ситуацію до сьогодні? Чому борг не був сплачений роками? Напевно, це провина Андрія Івановича і попередньої каденції депутатів».

   На запитання журналіста «Ратуші», чому «Самопоміч» у повному складі проголосувала за підписання угоди, попри негативні закиди стосовно Меморандуму від інших фракцій, відповів голова фракції «Самопоміч» Юрій Мельник: «Серед фактів, які ми маємо на сьогодні: борг, рішення суду, виконавче провадження. Отже, в будь-якому випадку, цей борг буде стягнуто. Пізніше чи швидше, наслідки залежать лише від того, що збільшиться сума боргу. Стосовно кредитора. На жаль, ми не маємо можливості впливати на того, кому Львівські автобусні заводи передали своє право винайму. Подобається це нам чи ні, але впливу немає. Виходячи з цього меморандуму, є й очевидні плюси, тому що ми економимо кошти. В результаті реалізації цього меморандуму ми зменшуємо суму заборгованості, крім того, гасимо безнадійну заборгованість перед іншими комунальними підприємствами. Не платити борг — це тільки збільшувати його вартість. Сума боргу фіксована. Цим меморандумом ми зменшуємо суму заборгованості близько 4 млн грн. Саме тому ми вирішили голосувати за цей меморандум».

   Попри те, що депутати все ж проголосували «за», залишається багато запитань. Вочевидь, продовження справи ще попереду... Враховуючи те, фракція «Самопоміч» у повному складі проголосувала за меморандум, мер Андрій Садовий не накладе вето на рішення сесії. На саму сесію бургомістр не з’явився.

Анастасія ШЕВЧЕНКО,

Христина СЛЮСАРЧУК

 Опубліковано : 11.10.17 | Переглядів : 740

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Лис.2017
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
 
Реклама