Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Вулиця не для всіх!!!

Вулиця не для всіх!!!


Громадськість засудила проект міської ради щодо реконструкції вулиці Степана Бандери, на який витратили 80 тисяч євро


На громадських слуханнях 24 листопада щодо нового облаштування вулиці Степана Бандери представили ескізний проект «Вулиця для всіх», за яким пропонували замінити дорожнє покриття із бруківки на асфальт.

  Як проінформувало Tvoemisto.tv, на громадських слуханнях, ініційованих сімома депутатами Львівської міської ради, вирішили відкинути розроблений Інститутом міста проект «Вулиця для всіх» та почати розробку нового, що передбачатиме збереження автентичної бруківки, чотири смуги руху та відсутність велосипедної інфраструктури.

  Одразу після обговорень львів’яни зареєстрували петицію, яка за три дні зібрала 82 голоси з 500 необхідних для її розгляду депутатами. У петиції просять замінити дорожнє полотно вулиці Бандери з брукованого на асфальтоване. Як аргументи автори документа наводять те, що рух транспорту по бруківці створює високе шумове забруднення та вібрацію, яка деструктивно впливає на історичну архітектуру вулиці, та довговічність асфальту.

Депутатський актив

  Ініціатор слухань, голова фракції Української галицької партії Тарас Чолій у коментарі «Ратуші» розповів, що на слуханнях створили депутатську комісію, яка буде стежити за всіма кроками міськради щодо реконструкції вул. Бандери.

  Перелік вимог: 1. Визнати проект «Інституту міста» щодо ремонту вулиці Степана Бандери таким, що не відповідає вимогам мешканців Львова, рекомендувати депутатам ЛМР визнати цей проект незадовільним. 2. Залишити під час ремонтних робіт неодмінно автентичну бруківку. 3. Передбачити в процесі реконструкції затвори під час облаштування дощоприймачів. 4. Залишити вулицю Професорську відкритою для руху транспорту. 5. В процесі реконструкції зберегти всі дерева на вулиці Степана Бандери. 6. До затвердження комплексної схеми розміщення реклами у Львові не передбачати розміщення жодних рекламних об’єктів. 7. Під час реконструкції вулиці залишити наявні 4 смуги для руху транспорту по вулиці Степана Бандери. 8. Залишити транспортні потоки на вулиці Степана Бандери та прилеглих вулицях за наявною схемою дорожнього руху. 9. Провести достеменний аналіз вулиці — історичний, культурний, організації руху довкола вулиці Бандери, охорони навколишнього середовища. Пропозиції громадськості покласти в основу конкурсу на найкращий проект вулиці. 10. Створити депутатську комісію на чолі з депутатом Т. Чолієм, котрій делегувати функцію нагляду за дотриманням пропозицій, ухвалених під час громадського слухання.

  «Протокол слухань передали до міської ради через «Єдине вікно». Відповідно, він повинен потрапити до мера Садового, який мусить покласти резолюцію, що там далі має відбуватись. Також я зустрінусь із керівництвом «Львівавтодор», бо це КП, на яке покладено організацію і проведення тендеру на виготовлення проектно-кошторисної документації для реконструкції цієї вулиці та інших. Оскільки напрацювання «Інституту міста» визнали незадовільними, має бути можливість скасувати їх. В напрацюваннях міської ради не взято до уваги, що у місті нема розробленої єдиної транспортної стратегії та інфраструктури, тобто є величезні проблеми з транспортом, ніде паркуватись, суцільні затори на ключових вулицях. Натомість нам пропонують окреме рішення щодо однієї вулиці, яке ніяк не пов’язане з загальною стратегією. Замість того, аби розвантажити магістральну вулицю, щоб не було корків, спеціалісти «Інституту просторового розвитку» пропонують її звузити і таким чином просто вигнати транспорт з цієї частини міста, — пояснює Тарас Чолій. — Реконструкцію вулиці планували попередньо на 2018 рік, але бюджет розвитку ще не затвердили. Нині ми дали «Львівавтодору» правильне технічне завдання, аби проект, який будуть розробляти і виносити на тендер, враховував усі вимоги людей. І, відповідно, мені і депутатам потрібно буде працювати з «Львівавтодором» у частині, де вони розроблятимуть технічне завдання на проектування, аби наші вимоги врахували».

А на що і нащо освоїли НАШІ 80 тисяч євро?!

  Депутат Львівської міської ради від фракції «УКРОП» Любомир Босаневич, який теж побував на громадських слуханнях, зазначив, що насправді громаді провели презентацію без конкретики: «Інститут міста» представив не проект, а саме презентацію. Сиру, ніяку, без пояснень стосовно безпеки студентів, адже там розташований один із найбільших вишів України. На цю, так би мовити, презентацію витратили 80 тисяч євро. У ній запропонували замінити автентичну бруківку ХХ століття на асфальтне покриття. Розробники наполягали, що асфальт безшумний. Питання, яке стосується дерев, хідників, безпеки — конкретного нічого не представили».

  За словами Тараса Чолія, він уже давніше цікавився питанням реконструкції вулиці Степана Бандери і надсилав низку запитів в «Інститут міста» стосовно і грантових коштів, які освоювали на всі передпроектні пропозиції. «Мені дали лише три відповіді щодо коштів, і сьогодні я скеровую ще один запит, бо ці відповіді неповні. У них фігурує тільки те, що «Інститут міста» замовив в «Інституту просторового розвитку» певні дослідження і графічні роботи на суму 97 тис. грн. В «Львівської політехніки» «Інститут міста» замовив дослідження на 18 тис. грн, з яких студенти «політехніки» мали обраховувати пасажиро-транспортний потік на різних частинках вулиці Бандери, і власне ці дані мали б лягти в основу транспортного моделювання. Також 12 тис. грн перерахували фірмі «А плюс С Україна» за послуги мультимодального імітаційного транспортного мікромоделювання. Тобто загалом 127 тисяч гривень. Це те, що було виготовлено в рамках спільної угоди проекту «Вулиця для всіх», яку підписали 10 квітня 2016 року між «Інститутом міста» і федеральним  міністерством економічного співробітництва та розвитку Німеччини», — зазначив депутат.

Думка громадськості

  Активістка Олеся Дацько зазначила, що на слуханнях стояло питання: чи залишати бруківку, чи звужувати дорогу. «Оскільки хочуть зробити велодоріжку, окрему смугу для громадського транспорту, тим самим звузити смуги  для руху автомобіля. Реально з того, що вони презентували, було схоже, що їхнє завдання — максимально використати хідники для столиків. Вони взяли грантові кошти і нібито порадившись із мешканцями, зробили проект. Реально мешканці, які там живуть, виступають проти, бо забирають бруківку з історичного ареалу. Звуження дороги, неподалік якої вокзал, де місто постійно стоїть  у корках, і якщо там забрати ще смугу руху для звичайного транспорту — не вірю, що транспорту стане менше. Цією вулицею багато їздять із Рудного, Городка, Зимної Води, і я не думаю, що вони пересядуть на громадський транспорт. Поки в нас не буде комфортного громадського транспорту, доти те, що вони пропонують, — абсурдне, — зазначила Олеся Дацько. — Всі проекти треба робити на базі розрахунків, має бути чіткий розрахунок демографії, транспортних потоків. Також є неприпустимим варіант розгляду цієї вулиці як студмістечка. Оскільки це зовсім унеможливить добирання до вокзалу. Я не розумію, яка в розробників цільова аудиторія, для кого вони це проектують? Людям потрібний комфорт, а не те, що придумують урбаністи».  

Ті, кого засудили

  Директор «Інституту просторового розвитку» Олег Шмід розповів «Ратуші», що, на його думку, спосіб, в який відбулись громадські слухання, має право на життя, але це найнижчий рівень вияву демократії. «Нині дуже популярно залучати мешканців до вирішення питань, які впливають на місто. Під час розробки ескізного проекту, що його робив наш інститут, громадян залучали не просто для годинних слухань, а вони брали участь на рівні експертів, працювали з проектантами. Тобто мешканці безпосередньо вивчають вулицю, а тоді ухвалюють рішення. Ну не можуть люди, які не розуміються, не є кваліфіковані, ставити обов’язкові вимоги до проектантів, — вважає Олег Шмід. — Те, що відбулось на слуханнях, — ніби вияв демократії, але я вважаю, що найнижчий її рівень. Директивне голосування, перевернули проект з ніг на голову, і основним каменем спотикання стали асфальт чи бруківка, ніби це основне. І, власне, накрутили прихильників бруківки і, відповідно, вони й прийшли, а інші — ні. І значною мірою ці питання, за які голосували мешканці, суперечать одне одному, це просто неможливо спроектувати. Наприклад, мешканці проголосували за збереження всіх дерев — добре, в нашому проекті теж всі збережено, водночас проголосували за розширення вулиці до чотирьох слуг. Ну неможливо на дорозі 10 м зробити 4 смуги. Є ж норми. Але, по суті, це означає, що дерева, за які вони проголосували, потрібно зрізати. Потім проголосували за те, щоб залишити всю бруківку, яка там є, — добре, але якщо розширюємо дорогу до 4-х смуг, то де візьмемо бруківку? Тим паче, що кожен п’ятий камінь поколотий, тобто його треба викидати. Завжди запитують, куди дівається бруківка. Частину її викидають, бо вона поколота», — додав він

  Також Олег Шмід вважає, що, швидше за все, реконструкцію відкладуть. «Було два вияви демократії, перший — наших німецьких партнерів «Вулиця для всіх», він відбувся, нині є другий — від групи опозиційних депутатів. Але є замовник цього проекту — «Львівавтодор», і він має вибрати проект. Думаю, він не вибере нічого, бо будь-який вибір — збурення суспільства. І, ймовірно, цю вулицю не будуть реконструювати. Мені прикро, що так сталося», — каже пан Шмід.

Христина СЛЮСАРЧУК


 Опубліковано : 30.11.17 | Переглядів : 288

VIDEO
Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Гру.2017»
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
 
Реклама