Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
5 гривень за квиток до «пекла»
5 гривень за квиток до «пекла»

У перспективі — збільшення ціни проїзду до 7 гривень!

Чи дозволить новий тариф на послуги з перевезення нарешті поліпшити жахливі умови у львівських маршрутках та чому вартість у 4 гривні справді є економічно необґрунтована.

У четвер, 14 грудня, виконавчий комітет Львівської міської ради погодив збільшення тарифу на проїзд у міських маршрутках до 5 грн. Нова ціна почала діяти з понеділка, 18 грудня. Підвищення вартості проїзду у громадському автотранспорті львів’яни чекали, адже нещодавно це питання активно обговорювали у мерії з перевізниками. А ті подавали розрахунки, згідно з якими послуга перевезень у маршрутках мала б коштувати до 6-7 грн. Водночас,  у міській раді зазначали, що можуть погодитись лише на 5 гривень. Але чи врятує ситуацію таке підвищення цін? Спробуємо з’ясувати.

Чому платимо більше?

   Святослав ТОВСТИГА, керівник ГО «За якісний транспорт», запевняє, підняття ціни на маршрутки цілком зрозуміле й обґрунтоване, й на це є декілька вагомих причин. «Чому так трапилось? По-перше, в нас відбулося підвищення мінімальної заробітної плати, що потягнуло за собою те, що у січні-лютому деякі АТП заборгували по декілька сотень тисяч гривень на зарплату.  Зросла вартість також і паливно-мастильних матеріалів, обслуговування. Крім того, зросла вартість електроенергії та газу. Цією гривнею ми, фактично, закрили різницю у видатковій частині: на податки, опалення, освітлення території, різницю вартості пального. Тепер долар почав рости, якщо так буде й далі, то пальне буде дорожчати, і ми можемо говорити про ще одне підвищення ціни, окрім того, яке заплановане на наступний рік», — зазначає Святослав Товстига. 

   За його словами,  5 гривень — це тільки перший крок у підтягуванні ціни до реальної, а реальний обґрунтований тариф — близько 7 гривень. «Якщо мене правильно проінформували, то в Антимонопольному комітеті заперечень проти семи гривень не мали. Підвищення цін лише на 1 гривню — це політичний тариф. Андрій Іванович сказав, що він розуміє, що ціна повинна бути 7, але більш ніж 5 він наразі не дозволить», — каже активіст. 

Ціна зросла — проблеми залишились

   Однак Святослав переконаний,  така «поступка» міського голови — це палиця з двома кінцями, адже реальних проблем із допомогою нового тарифу ніхто не вирішить. «Якщо ми не ставимо економічно обґрунтований тариф, ми щось із цього тарифу не можемо виконати. В цьому випадку ми не можемо оновити парк, поремонтувати салони, взяти кредит, — розповідає Святослав. — Тим, що ми не даємо реальний тариф, місто не покриває різниці між реально обґрунтованою вартістю, ми лише робимо гірше. Місто каже, що не готове, аби мешканці платили 7 гривень, то воно має покривати перевізникам різницю, а не казати: «Я не дам». 
   Підвищення ціни на 1 гривню не вирішує також і проблеми з виплатою заробленого водіям, а отже шоферів бракуватиме. «Якщо не знімається проблема з водіями, не знімається й питання того, що транспорт не курсує. Ще коли я розпочинав громадську діяльність, ми перед перевізниками ставили питання «чорних списків» водіїв. Тобто, якщо водій грубіян і його звільнили на одному АТП, на іншому його на роботу не візьмуть. Тепер ми не можемо про це говорити, адже знайти водія на заміну дуже важко. Нині в нас водії працюють фактично без вихідних. На деяких АТП нема підмінних водіїв, це призводить до того, що подекуди на вихідні автобуси виїжджають на маршрут одиницями, а не десятками, як це мало б бути, — наголошує Святослав Товстига. — Нині водії заробляють, по факту, до 10 тисяч гривень. З підвищенням вартості проїзду на 1 гривню вони не зароблятимуть більше, адже їм підвищили плани. Можливо, львів’янам здасться, що така зарплата чимала. Але водій працює орієнтовно 20 днів по 15 годин. Це є 300 годин. З допомогою простих розрахунків бачимо, що одна година роботи водія коштує 33 гривні. Тобто, це трішечки більше, аніж 1 долар. Тобто, безпека пасажирів, за яку несе відповідальність водій, коштує 33 гривні? Це не є гроші, співмірні тим ризикам, які несуть водії».

   Тож цей удар по кишені львів’ян на плюс одну  гривню за кожну поїздку — це лише замороження ситуації, але аж ніяк не розв’язання проблеми з громадським транспортом Львова. Тому платимо більше, а їздитимемо, скоріше за все, без найменших змін на краще.
Уляна ДЕПУТОВИЧ
Коментар
   Ігор ТЕЛІШЕВСЬКИЙ, депутат Львівської міської ради:
   — Це точно не поліпшить якість громадського транспорту в нашому місті, адже ми вже не раз піднімали вартість проїзду, завжди перевізники обіцяли, Андрій Садовий обіцяв, але жодних змін не траплялося. Ще у вересня наш міський голова говорив про те, що без позитивних змін у громадському транспорті тариф підвищувати не будуть. А тепер думка, очевидно, змінилася, що свідчить про те, що Андрій Іванович займається голослівними заявами, за якими нічого не стоїть. Перевізники також жодного разу не дотримались своїх обіцянок. В нас немає стратегії транспортного сполучення, як має розвиватись транспорт, нема достатньо автобусів, немає конкуренції між перевізниками, нормальних транспортних розв’язок. Є тільки схеми, які лобіює Андрій Іванович, і на цьому вони з перевізниками заробляють. Нині ми не знаємо ані реальних пасажиропотоків, ані прибутків, адже у впровадженні електронного квитка наш міський голова теж не зацікавлений.

 Опубліковано : 21.12.17 | Переглядів : 735

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Січ.2018
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
 
Реклама