Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Довгождана новація
Довгождана новація

Коли у місті Лева нарешті запрацює система електронного квитка?

Міський голова Львова Андрій Садовий та чиновники нашого міста вже не один рік поспіль озвучують кінцеву дату впровадження електронної системи оплати за проїзд у громадському транспорті, яка б зробила користування транспортними послугами зручним, графіки руху — чіткими й дозволила нарешті підрахувати прибутки перевізників та пасажиропотік. Однією з анонсованих дат був і початок 2018 року, проте, як бачимо, громадський транспорт міста Львова наразі курсує без змін. І все, що у ньому змінилось, — вартість проїзду. Натомість про якість годі й говорити. 

   «Ратуша» поцікавилася у відповідальних за впровадження новації чиновників, на якому етапі перебуває втілення електронного квитка та коли ж нам чекати його у громадському транспорті. 

   Сергій Журбенко, начальник відділу автоматизованої системи оплати проїзду  ЛКП «Львівавтодор», визнає: у графіки вкластися не вийшло. «Трішки ми випали з того графіка, який анонсували на початку минулого року, бо Європейський банк реконструкції та розвитку, з яким ми уклали договір про кредитне фінансування проекту, довго отримував грантові кошти за оплату консультантів. Справа у тому, що консультанти є обов’язковою умовою, адже  коли йдеться про кредитні гроші, ЄБРР повинен мати гарантію правильного  їх використання. Тому у процесі завжди задіяна компанія, яка надає консультаційні послуги і потім здійснює технічний нагляд за реалізацією проекту. Таку компанію ми вже обрали, тендер було розпочато у серпні, а вже всі документи підписали на початку грудня. Тендер ми почали ще без консультанта, оскільки «Львівавтодор» є нормальним клієнтом, банк посприяв нам, — розповів чиновник. — Нині працюємо з фахівцями компанії-консультанта над технічним завданням наступного етапу тендеру, щоб правильно виписати документи на закупівлю, проведення тендерних процедур, закладається проект майбутнього договору з переможцем тендеру. Першим етапом тендеру була попередня кваліфікація, де ми оцінювали досвід компанії, фінансову спроможність та наявність кваліфікованого персоналу для реалізації проекту. Другий етап — це оцінка технічних пропозицій, він є найскладніший. Третій етап — розгляд ціни пропозицій, там гратиме роль лише ціна, яку вони виставлять. Цей етап пройде дуже швидко».  

   За оцінками фахівців компанії-консультанта, тендер можна буде завершити  у липні. За словами Сергія Журбенка, якщо буде хороша комунікація з банком, то, можливо, це вийде й раніше. Відтак, орієнтовно з травня по липень, мали б закінчити тендер та обрати компанію, яка реалізовуватиме проект е-квитка. «Далі від 9 до 14 місяців знадобиться на реалізацію проекту. У всьому громадському транспорті буде встановлено обладнання, відкрито центри обслуговування пасажирів, де можна буде вирішити якісь питання, наберуть контролерів, обладнання для контролерів, буде створена центральна диспетчерська. З системою оплати будемо змінювати й систему, яка визначає місця перебування транспорту. Запланована розробка зручних додатків для пасажирів: як мобільного, так і сайту, з допомогою яких можна буде вирішити питання з оплатою, подивитися, як рухається громадський транспорт, спланувати свій маршрут тощо», — наголосив чиновник. 

   Тож враховуючи всі терміни, очікувати на електронний квиток можна буде орієнтовно через рік. Як наголосив Сергій Журбенко, за умови, що вдасться все виконати швидко, можна буде говорити про нову систему оплати проїзду вже на початку наступного року. 

   Депутат Львівської міської ради Валерій Веремчук каже: затягування термінів впровадження електронної новації — вина не лише чиновників. «Ми постійно ставимо питання щодо термінів реалізації електронного квитка. На жаль, терміни з виконання цього проекту насправді затягуються, і його можна буде вже побачити втіленим в 2019 році, і, я так думаю, що не на початку. Насправді Львів уже має досвід роботи з європейськими інституціями, і я б сказав, що «Львівавтодор» за 
10 років співпраці вже навчився працювати з європейськими коштами та європейською бюрократією. А вона насправді там є сильніша за нашу українську. Є підприємства, як «Львівтеплоенерго», які мають підписані угоди з європейськими інституціями, але досі так і не розпочали реалізацію проектів. Тому сказати, що зволікання в термінах — це провина лише «Львівавтодору», я не можу.  Тут напевно є більш об’єктивні причини відтермінування», — розповідає депутат. 

   За словами Валерія Веремчука, львів’янам, водночас, треба готуватись, що проїзд із впровадженням електронного квитка здорожчає. «Мешканці нашого міста мають зрозуміти, що впровадження електронного квитка буде для нас коштувати дуже недешево, — каже міський обранець. — Якщо зберегти сьогоднішню схему маршрутів, то в електронному квитку закладена ціна 
6 гривень на всі види транспорту, в тому числі електротранспорт. До того ж місто ще буде доплачувати перевізникам — і комунальним, і приватним — за попередніми розрахунками, понад 200 мільйонів. Тому треба буде продумувати новий конкурс із перевезень та оптимізовувати схеми руху. Треба розуміти, що вартість проїзду буде змінюватись».
Уляна ДЕПУТОВИЧ

 Опубліковано : 17.01.18 | Переглядів : 248

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Лис.2018
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Реклама