Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Сміттєве питання нині у руках ЛОДА
Сміттєве питання нині у руках ЛОДА

Інвестори визначились з ділянками, та чи не проти мешканці?

У зв’язку з неспроможністю Львівської міської ради вивозити сміття зі Львова, Львівська ОДА ухвалила рішення взяти на себе повноваження з вивезення ТПВ. Сьогодні над вирішенням сміттєвого питання працюють у Департаменті житлово-комунального господарства облдержадміністрації, який і координує, куди та скільки сміття вивозять із нашого міста. Як розповів Назар Романчук, директор Департаменту житлово-комунального господарства Львівської ОДА, за період, відколи за львівські відходи взялося ЛОДА, зі Львова вивезено 119 тисяч тонн твердих побутових відходів, 33 % із яких скеровано на полігони Львівщини і 67 % — за межі області.

Несанкціонованих скидів поменшало, бо побільшало GPS-ів

   Обласні чиновники запевняють: полігони Львівщини, щодо яких підписали відповідні угоди, приймають ТПВ без проблем, адже обіцянки, надані мешканцям цих територій, було виконано. «Згідно з відповідною ухвалою, міськрада передала нам 150 мільйонів гривень на компенсацію витрат перевізників за вивезення ТПВ. Завдяки потужному контролю за вивезенням сміття нам вдалося зекономити 
48 мільйонів гривень, які й було надано тим територіям, що підписали з нами меморандум про співпрацю, мають укладені угоди на вивезення ТПВ і допомагають нам із цим. Перевізникам було сплачено 102 мільйони гривень, — розповідає Назар Романчук. — За рахунок грошей, які вдалося зекономити і які були надані територіям, було реалізовано 89 важливих соціальних проектів, частина з яких — житлово-комунального, а частина — соціального спрямування. Були й заходи, які стосувались екологічного напряму. Зокрема, закуплені сучасні європейські контейнери для Радехова, Перемишлян, сміттєвози, техніка для роботи на сміттєзвалищах. Крім того, зроблено ремонти Народних домів, амбулаторій, ФАПів та реконструкцію житлових будинків і доріг. Нині у нас є повна довіра від людей, бо ми дотримались того, що обіцяли. І ці території готові допомагати нам із захороненням сміття». 

   Як наголосив Назар РОМАНЧУК, тепер майже не трапляється несанкціонованих скидів ТПВ, адже на всіх авто встановлені навігатори. «Ми запустили три вагові комплекси, з допомогою яких бачимо, скільки сміття щодня вивозять із міста і в яких напрямках. Також у нас є можливість онлайн відстежувати рух автомобілів і контролювати ситуацію. З 1 січня ми встановили GPS-пристрої на всіх авто, що надають послуги з вивезення ТПВ, і це ще більше посилить контроль. За період нашого контролю за вивезенням сміття було декілька випадків, коли завдяки GPS-ам нам вдалося зловити перевізників, які несанкціоновано скидали сміття, зокрема в Старому Яричеві. За машинами поліція вийшла на власника, який надавав ті машини, і на сьогодні матеріали цієї справи вже скеровані до суду, — каже чиновник. — Завдяки контролю ми  виявили перевізника в Закарпатській області, який замість того, щоб їхати в Дніпропетровську область, як було встановлено за товаротранспортними накладними, був знайдений поблизу міста Долина Івано-Франківської області».

Стихійні — ліквідувати, сучасні — спорудити 

   Спільно з Державною екологічною інспекцією Львівській ОДА вдалося ліквідувати 25 % стихійних сміттєзвалищ Львівщини — 52 звалища. За словами Назара Романчука, цього і наступного року заплановано ліквідувати решта 154 звалища. «З серпня у Львові відновлено систему сортування сміття, і тепер усі львів’яни мають можливість роздільно збирати ТПВ. Де потрібно, перевізники доставили контейнери. За рахунок коштів Державного резервного фонду, які нам виділив уряд, — 50 мільйонів гривень, нам вдалося зробити реконструкцію полігонів ТПВ у містах Великі Мости, Буськ і Дрогобич. Також ми закупили 8 одиниць сучасної спецтехніки для міст Червоноград, Новояворівськ і Самбір. Це дає змогу мінімізувати екологічні ризики на полігонах, які активно приймають сміття зі Львова, — зазначив чиновник. — Стартуємо з питанням сортування сміття в області. Львівська ОДА закупила 3 сучасні сортувальні лінії, їх у подальшому встановлять на трьох полігонах області. Також розроблено стратегію поводження з відходами до 2030 року, в рамках якої передбачено, що функціонуватимуть сім регіональних полігонів ТПВ, які будуть облагороджені відповідно до сучасних вимог, безпечні для навколишнього середовища і прийматимуть сміття з міста та області».

   У Львівській ОДА запланували також будівництво 4-х сучасних комплексів з утилізації ТПВ. Станом на сьогодні вже два інвестори остаточно визначились із земельними ділянками, каже Назар Романчук. «Одна з цих ділянок — у Миколаївському районі, інша — в Дрогобицькому. Найближчим часом будемо приступати до проведення фінальних громадських обговорень для того, щоб надати можливість інвестору розпочати розроблення проектної документації. Це буде тривати орієнтовно шість місяців, і після того ми плануємо вже цього року розпочати будівництво цих комплексів з утилізації ТПВ», — додав він.

   Водночас, повного сприяння від мерії обласні чиновники не мають, кажуть у ЛОДА. «Якщо ми виконуємо всі зобов’язання, які на себе беремо, і маємо довіру від людей, то виконком Львівської міської ради не забезпечив на сьогодні виконання тієї ухвали, яка була умовлена під час передання функцій з управління ТПВ Львівській ОДА, в частині передання Львівській ОДА комунального підприємства «Львівспецкомунтранс», — наголошує очільник департаменту ЖКГ. — На сьогодні, на жаль, це рішення вони не виконали, і це нам не дає повністю реалізувати ціль — управління ТПВ у місті Львові».
Уляна ДЕПУТОВИЧ

Коментар
   Алла ВОЙЦІХОВСЬКА, еколог Міжнародної благодійної організації «Екологія-Право-Людина»:
   — Добрі плани у Львівської ОДА, що первинно треба будувати полігони. Адже якщо ми навіть побудуємо великий сортувальний комплекс і будемо відсортовувати ТПВ, буде дуже багато залишків унаслідок цього сортування, і потрібно буде десь їх захоронювати. Ми вже не раз пропонували саме таку стратегію, щоб пріоритетним було спорудження полігону, а вже тоді можна монтувати сортувальну станцію, лінію, компостувати, розділяти органічні відходи тощо. Без полігону ми не дамо собі ради, і маємо добрий приклад країн Євросоюзу. Нам не треба ставати на ті самі граблі й використовувати технології, які не адаптувались у країнах ЄС. Якщо оперативно підготувати проектну документацію, то через рік можемо вже мати полігон. Не потрібно тепер проводити конкурс із розробки ТО, як це проводила міська рада. Маємо оголосити конкурс щодо розроблення документації для будівництва полігону ТПВ. Тоді обирається організація, що має досвід з розробки таких проектів, робиться відповідний проект і стартують будівельні роботи. Якщо є кошти, будівництво полігону — не проблема. Лише не треба вигадувати нові викривлені шляхи, адже у нас є державні будівельні норми, які були затверджені ще в 2005 році, а в 2017 році до них було внесено зміни. Згідно з цими нормами треба виконувати роботи: якщо проектант візьме ДБН і розробить проект, враховуючи їх, можна оперативно почати роботи.

до теми
   Водночас, будівництво сміттєпереробного заводу у Львові, на земельній ділянці на вул. Пластовій, 13, планують розпочати вже у середині цього року. Як повідомив Вадим Ноздря, директор ЛКП «Зелене місто», для спорудження  комплексу знадобиться не менш ніж два роки. За його словами, вже у лютому планують розпочати тендерні процедури щодо проектування та будівництва  сміттєпереробного комплексу у Львові. Також у коментарі журналістам чиновник  зазначив, що сума позики Львову від ЄБРР на модернізацію інфраструктури ТПВ у Львові збільшилася на 5 млн євро. Зокрема, у місті сподіваються отримати 25 млн євро кредитних коштів та 10 млн євро грантових коштів. 8-9 мільйонів використають на рекультивацію, а решту коштів — на будівництво сміттєпереробного комплексу.

 Опубліковано : 31.01.18 | Переглядів : 496

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Сер.2018
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
 
Реклама