Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Кому підуть «гроші Чуркіна»?
Кому підуть «гроші Чуркіна»?

До правового колапсу призвела некомпетентність міської влади

На пленарному засіданні Львівської міськради, 25 січня, обранці втретє повернулись до питання щодо підписання меморандуму із ТзОВ «Оптимум Фактор» про повернення йому давніх 20 млн грн, заборгованих АТП-1 перед ЛАЗом за автобуси до Євро-2012. Проте з появою активістів на сесії міської ради та вимогою негайно вирішити це питання, депутати  все ж перенесли його розгляд на наступне засідання. Вийшла смішна ситуація: поки депутатські голоси за це питання були — Львів, за словами мера Садового, «стояв на порозі транспортного колапсу», тільки їх не стало — «транспортний армагеддон» кудись відразу зник.


Ухвалили — скасували

   Отож, з жовтня 2017 року мерія порушує питання про так званий меморандум про співпрацю між АТП №1 та ТзОВ «Оптимум Фактор», згідно з яким із міського бюджету для АТП виділяється 19,5 мільйона гривень на погашення заборгованості за автобуси до «Євро-2012» перед «Львівським автобусним заводом». Власне частку у ТзОВ «Оптимум Фактор», яке викупило борги ЛАЗу, має дружина громадянина РФ Ігоря Чуркіна. Спершу, 5 жовтня, депутати ЛМР за поданням виконавчої влади голосують за меморандум (гроші віддати Чуркіним), а вже 26 жовтня скасовують своє ж рішення, покликаючись на низку фактів, які буцімто від них приховали (хоча, по правді, всі все знали). 

   Якщо від міського голови Львова Андрія Садового на третій каденції вже нічого доброго ніхто не очікував, то потрібно розуміти, що рішення ухвалює також депутатський корпус, а це 64 обранці. 64, КАРЛ!!! Це люди, яким  довірили свій голос і право розпоряджатись бюджетними коштами та захищати інтереси громади міста львів’яни! А відтак, маємо — на жаль, уже не вперше — низку некомпетентних вчинків і рішень, які стали продовженням хаотичних метань під час «сміттєвого колапсу» у Львові. Депутати ЧОМУСЬ сліпо виділяють десятки мільйонів гривень в нікуди, голосуючи за будь-яку запропоновану мером ухвалу, яка мала б казковим чином вирішити проблемні питання. Тим самим знімаючи зі себе відповідальність, мовляв, не проголосуємо — буде нам лихо. «Заберуть Євро-2012!», «Львів потоне в смітті!», «Почнеться транспортний колапс» тощо. Сміттєве питання у міста врешті забрало ЛОДА, і нікому за бездіяльність тепер нічого не буде. Хоча мало б стати принаймні соромно. А нині — така ж ситуація і ті ж «відмазки»: «Не віддамо Чуркіну гроші — буде лихо!», «Всі автобуси заарештують!», «Хто буде відповідати перед львів’янами?!», «Звідки очікувати спасіння?!».  Схоже, що обранці, які діють від імені львів’ян, вкотре просто НЕ ЗНАЮТЬ, ЯК вирішити справді важливі міські проблеми і почуваються безпорадними. Звісно, по-братськи ділити землю, розставляти МАФи, проводити міжфракційні торги та бартерні голосування, підгодовувати дрібними рішеннями людей на окрузі — це ж саме те, для чого потрібно було виборювати місце в ЛМР. Чи ми щось плутаємо?

«За межею здорового глузду» 

   Очільник області Олег Синютка у своєму дописі на Фейсбуку, звернувся до міських депутатів щодо безглуздості їхнього рішення про виділення 20 мільйонів. «Ситуація з «ЛАЗом» переходить межі не лише здорового глузду, а й дискредитує українське суспільство. Категорично не сприймаю виділення грошей із міського бюджету в російську кишеню. Немає жодних економічних підстав та обґрунтувань передачі майже 

20 мільйонів гривень підприємству, з якого «стирчать вуха» російської компанії. Звертаюсь до депутатського корпусу Львова не забирати кошти від громади, які могли б піти на вирішення нагальних господарських питань і забезпечити виплату заробітної плати працівникам «ЛАЗу». Переконаний, що в цю ситуацію повинні втрутитись правоохоронні органи», — зазначив голова ЛОДА.

Активісти проти грошей для агресора 

   Депутати Львівської міської ради ухвалили звернення до Генеральної прокуратури та Міністерства внутрішніх справ з проханням про незалежне розслідування справи щодо Львівських автобусних заводів. Водночас саму ухвалу, яка передбачає врегулювання боргу міської ради перед ЛАЗом, перенесли на наступне засідання. Відповідно, активісти ГО «Рабів до раю не пускають» та ГО «Соціальний захист учасників АТО» влаштували з цього процедурного моменту на сесії штовханину з Муніципальною вартою. На штовханині все й завершилось. Керівник ГО «Рабів до раю не пускають» Іван Спринський зазначив, що наразі нема бажаного результату. «Сьогодні ми поки що не перемогли, але принаймні не допустили, щоб 20 мільйонів перейшли на рахунки фірм, що наближені до Чуркіна. Діємо разом із «Українською спілкою учасників АТО» — Сергій Дячишин, «Соціальний захист населення та учасників АТО» — Леся Турашвілі, «Спілка соціального захисту населення бійців АТО та сімей загиблих» — Богдана Сірків, УНСО — Володимир Фарцович та іншими організаціями... Далі буде...», — пообіцяв на своїй фейсбук-сторінці Спринський. 

Мер традиційно збрехав. Ніхто не обурився
 
   Накладено арешт на всі автобуси АТП-1, не тільки ті, які купила Львівська міськрада, а на всі — 140 машин, 7 машин вже арештовано на штрафмайданчику. Про це розповів міський голова Львова Андрій Садовий, під час обговорення. «На АТП-1 працює 410 людей, і всі ці люди є сьогодні під питанням, бо якщо ці всі автобуси арештують, вони можуть залишитись без роботи. До того ж велика частина транспортного сполучення міста буде паралізована», — зазначив він. Як пояснив Садовий, вилучення автобусів пов’язане з відмовою міськради виплатити борг за придбані 32 автобуси ЛАЗ. «Кошти ми не платили, бо не було. Більш як 150 млн грн держава нам винна за ті дороги, які ми робили тоді», — зазначив він. Однак, за його словами, власники автобусного заводу звернулись у суд, і суд, пройшовши всі горнила, ухвалив рішення, що місто має заплатити 
25 млн грн. боргу за автобуси, що їх взяли у 2010 році.
   Відтак Міністерство юстиції офіційно оголосило в розшук усі 160 автобусів найбільшого львівського перевізника — комунального АТП-1 — й зобов’язав поліцію затримувати ці автобуси, доставляти на штрафмайданчик та вилучати документи на них.  

   Проте Патрульна поліція Львівської області запевняє, що лише… один автобус АТП-1 доправлений на штрафмайданчик. Про це йдеться у заяві Патрульної поліції. «Вчора на деяких онлайн-ресурсах з’явилася невірогідна інформація про те, що Патрульна поліція Львівської області забрала на арештмайданчик три автобуси одного з АТП, яке виконує пасажирські перевезення у Львові, і ще від чотирьох автобусів вилучила документи. Таку інформацію їм надала дирекція АТП. Офіційно повідомляємо, що цей факт не є правдивим», — зазначають патрульні. За їхніми словами, 16 січня 2018 року система «Рубіж», якою облаштовані стаціонарні пости та деякі службові автомобілі Патрульної поліції, зафіксувала о 12-й годині за кодом 4 (Арешт майна за борги), автобус згаданого АТП. Цей транспортний засіб перевезли на арештмайданчик, де він перебуває досі. «Жодних документів на автобуси Патрульна поліція не вилучала, більше навіть — це не є в її повноваженнях. В разі спрацювання системи «Рубіж», водія автобуса сповіщають про те, що цей транспортний засіб розшукує виконавча служба, про що він має сповістити своє керівництво. Інспектор пише рапорт з цього приводу», — пояснили у Патрульній поліції.

Вирішення насправді є 

   Святослав Товстига, керівник ГО «За якісний транспорт», на своїй сторінці у Фейсбуку описав механізм вирішення ситуації «ЛАЗи vs АТП-1», якого ніхто чомусь не помічає. «Я з подивом сприймаю коментарі посадовців міської ради і самого міського голови, що ситуація на АТП-1 нині — безальтернативна, а єдиний вихід із неї — це платити гроші фірмі-прокладці зі слідами російського олігарха. І не менш дивним є той факт, що у міській раді досі не помічають простого механізму виходу із цієї ситуації, який, може, і дещо дорожчий конкретно для міського бюджету, але точно залишає 27 мільйонів гривень простроченої заборгованості за ЛАЗи в межах нашої країни та її бюджету. Як? А ось так:
   1) Насамперед, міська рада в особі АТП повинна звернутися з позовом до суду про визнання нечинним договору факторингу, який у грудні місяці ТзОВ «Львівські автобусні заводи» уклало з «Оптимум Фактором» і за яким передало право вимоги 27 мільйонів боргу з АТП. Мотивація? 

   Право вимоги боргу було відчужено на прокладку зі слідом Чуркіна у той момент, коли діяв арешт на все рухоме і нерухоме майно. ТзОВ «ЛАЗи» мають щодо себе досі багато незавершених виконавчих проваджень на мільйонні суми — окрім зарплат, це держбюджет, пенсійний фонд, навіть «Київпастранс». А загальної суми зобов’язань досі не знає ніхто. У рамках цих виконавчих проваджень і діє цей арешт. Оскільки майно відчужили саме під час арешту — договір про купівлю права вимоги ліквідатор ТзОВ «ЛАЗи» просто не мав права підписувати, а продаж такого активу — незаконний.

   2) Після визнання нечинним договору факторингу АТП знову йде в суди й оскаржує заміну сторони у виконавчому провадженні щодо автобусів. Таким чином — повністю усуває зі схеми прокладку Чуркіна. Наголошую, після визнання нечинним договору факторингу це зробити дуже легко.

   3) Тоді, коли все юридично повертається назад, ми отримуємо первісні господарські стосунки АТП — ТзОВ «ЛАЗи». Оскільки ТзОВ «ЛАЗи» повністю обтяжене боргами — і перед митницею, і перед пенсійним фондом, і перед колишніми працівниками, — всі гроші потраплять або в бюджет, або людям на зарплати, або на українські підприємства. Ба більше, АТП буде розраховуватись із цією структурою виключно через рахунок виконавчої служби. Тобто отримуємо замкнутий цикл, де гроші з бюджету Львова не виведуть за межі держави ніяким боком. Чому цього не бачить керівництво АТП? Чому цього не бачать юристи міської ради? Чому місто не хоче віддати людям гроші? У мене немає відповіді», — йдеться у дописі.

   У кулуарах говорять про 50-відсотковий «відкат» від цієї оборудки, але борони Боже, щоб ми взялися ретранслювати цю брехливу інформацію! Нехай такими речами займаються ті, кому належиться.

   У коментарі «Ратуші» юрист Юліан Рудницький підтримав механізм, запропонований Святославом Товстигою, та зазначив: нехай він дорожчий, проте кошти циркулюватимуть в межах бюджету. «З одного боку, є критика від посадовців ЛМР, що такий шлях невигідний для міського бюджету. Це справді дорожчий шлях, тому що цей дисконт, який пропонує «Оптимум Фактор», дорівнює 7 млн грн плюс зобов’язання погасити борги за гуртожитки Автобусного заводу, які роками не платять за комунальні послуги. Але, дотримуючись цього шляху врегулювання, ТзОВ «ЛАЗи» обтяжене перед різноманітними структурами, насамперед перед державними. По суті, кошти на будь-які прокладки або на юридичних осіб, які навіть теоретично можуть пов’язати з колишніми власниками Автобусного заводу, не потрапляють їм, — вважає Юліан Рудницький. — Ці гроші потрапляють на рахунок державної виконавчої служби, яка в автоматичному режимі перерозподіляє гроші на задоволення виконавчих проваджень, які стягують гроші з ТзОВ «ЛАЗи». По суті, АТП перерахує якусь умовну суму на рахунок виконавчої служби. З цієї суми кошти вже розподілятимуться на зарплати людям, в пенсійний фонд, на митницю, в податкову згідно з черговістю, встановленою законодавством щодо погашення боргових зобов’язань. Так, ми бачимо, що за цією схемою, воно хоч і виходить дорожче для міського бюджету, щонайменше на 7 млн грн, але гроші є в замкненому циклі, й вони не виходять за межі держави». 

   За словами Рудницького, за такою схемою ми не можемо нікого підозрювати, що хтось начебто вивів гроші чи вони потрапили на кошти компанії, яка має на собі слід колишніх власників Автобусного заводу. Навіть якщо припустити, що «Оптимум Фактор» вилучив зі своїх лав цивільну дружину Чуркіна, бо, згідно з державним реєстром, так і сталося, вона ж все одно «світиться» в більшості інших державних реєстрів, пов’язаних із юридичною особою. Крім того, те, що її, наприклад, замінили на іншу людину, не дає нам право стверджувати, що Чуркін вийшов із цього бізнесу, оскільки «інституту підставних осіб» ніхто не скасовував. 

   Але чи задовольнить ця схема міських обранців? А яке це, за великим рахунком, має значення?! Головне, щоб вона припала до душі «босу» депутатського конгломерату — Андрієві Садовому. Щоб зняти всі недолугі розмови про «відкати», «рішал» і корупцію. Чи це не тільки розмови? 
Христина СЛЮСАРЧУК,
Анастасія ШЕВЧЕНКО

 Опубліковано : 31.01.18 | Переглядів : 785

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Лис.2018
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  
 
Реклама