Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Пасажиром’ясорубка: кулуарщина і безвідповідальність

Пасажиром’ясорубка: кулуарщина і безвідповідальність



Електронний квиток під загрозою?


Минулого тижня виконавчий комітет Львівської міськради затвердив договір із перевізниками на автобусних маршрутах загального користування, який укладатимуть із переможцями конкурсу на перевезення. Чиновники переконують: нова угода передбачає чітку систему штрафів та зобов’язує перевізників оновлювати рухомий склад. Водночас громадські активісти запевняють: новий текст договору мало чим відрізняється від попередніх.


Що змінилося в тексті угоди

Як розповів в.о. начальника управління транспорту ЛМР Олег Партика, у договорі передбачені штрафні санкції в разі невиконання умов: «Цей договір є доопрацьованим. У договорі конкретніше передбачені штрафні санкції до перевізників, яких не було в попередньому договорі. Передбачено штрафи за невиїзд автобусів на маршрут, за порушення регулярності виїзду — це буде штраф у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів. За інші порушення, для прикладу, не забезпечення автобусів відповідним освітленням, неналежний санітарний стан — штраф 100 неоподатковуваних мінімумів».

  Також в угоді вказані інвестиційні зобов’язання до перевізників, щодо оновлення рухомого складу — це капітальний ремонт наявних автобусів, придбання вживаних, але обов’язково з низьким рівнем підлоги та закупівля нових автобусів. «Відповідно до договору, кожного року перевізники мають оновлювати свій рухомий склад щонайменше на 10 %, впродовж терміну, на який укладено договір. Якщо ж водії в маршрутках погано поводитимуться з пасажирами, то з цього приводу необхідно звертатися в управління Укртрансбезпеки. Адже якщо є випадок такої поведінки, Укртрансбезпека має право провести перевірку та скласти відповідний протокол і на підприємство і на водія», — розповів Олег Партика.

Чергова кулуарщина?

  Водночас, Святослав Товстига, керівник ГО «За якісний транспорт» переконаний, нові договори не допоможуть львів’янам відчути поліпшення якості перевезень, адже у них не прописано чимало важливих нюансів. А електронний квиток тепер узагалі може опинитись під загрозою. «В новому договорі є загроза невпровадження електронного квитка. Адже тут іде тлумачення е-квитка як системи справляння плати за проїзд із використанням єдиного електронного квитка. В нас електронний квиток уже має назву. В офіційних документах назва проекту, яку планують запровадити у Львові: LvivAutomatedFareCollection (AFC) Project, що в перекладі Проект «Автоматизована плата за проїзд у Львів» (AFC). Де тут взялась «система справляння»?, — дивується активіст. — Тобто, може бути тлумачення: автоматизована система обліку оплати проїзду, або системи електронного квитка, але там немає СИСТЕМИ СПРАВЛЯННЯ плати за проїзд із використанням єдиного електронного квитка. Чому не назвати її, як чітко написано в постанові: запровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду, навіщо придумали нові назви, які не мають однозначного тлумачення? Для мене оплата в трамваї — це також ручна система справляння плати за проїзд з використанням електронного квитка, який зберігається в мене в додатку «Приват24». Важливо давати правильну назву системі, яку ми плануємо запроваджувати у Львові».

  Крім того, за словами Святослава Товстиги, у договорі нема жодних тлумачень, що згодом може призвести до судової тяганини. «В попередньому договорі, який у нас діяв, були принаймні базові тлумачення. Брак тлумачення низки значень може призвести до судових спорів у конфліктних ситуаціях. Чому місто далі створює можливість, щоб не мати важелів впливу на перевізників?, — риторично запитує він. — Також у договорі немає прописаної відповідальності міста, наприклад, якщо є перекриття якоїсь вулиці. Я порахував на прикладі вулиці Личаківської, кільця на вул. Черемшини, яке неможливо об’їхати ніяк, окрім Пасічної, — виходило, що орієнтовно на 500 тисяч гривень більше витрачається на одному автобусі за півроку. А такі компенсаційні механізми, коли місто перекриває вулицю на довгий термін, пасажиропотік не змінюється, а видатки зростають, у договорах не прописані».

  Цікаво: попри те, що згідно з затвердженим текстом договору режим маршрутного таксі замінили на звичайний, де-факто на поліпшення графіків руху годі чекати. «Якщо брати додаток до договору, то у ньому є графік. Це чиста копія режиму маршрутного таксі, хоч ми запроваджуємо звичайний. Там зазначено натомість лише час відбуття з кінцевої, хоч звичайний режим нам дозволяє похвилинний графік на кожній зупинці. Місто не хоче запроваджувати звичайний режим, щоб львів’яни відчули від нього якість, — каже Святослав Товстига. — Крім того, місто прописує, що контроль за невиконанням договірних зобов’язань відбувається в ручному режимі, актуванням з виїздом на місце. Якщо це є ручний режим, то ми можемо отримати ту річ, яка була у серпні. Коли місто подало на розірвання угоди без зазначення в акті щодо недотримання конкретної інформації, коли було виявлено правопорушення та на якому маршруті. Тобто, свідомо було зроблено так, щоб це можна було оскаржити через суд. В нас же є GPS-трекери, і замість того, щоб прописати, що дотримання договірних зобов’язань відбувається  з допомогою системи GPS, де можна було б чітко все бачити, пишуть ручний режим». За словами Святослава Товстиги, новий договір із перевізниками — лише чергова кулуарна домовленість. «Чому цей договір приховували від депутатів, із якими ніхто не радився, а також від громадської ради при управлінні транспорту? Це чергова кулуарщина: ми ставимо під сумнів е-квиток, чіткі графіки руху маршруток. А все це зроблено свідомо, щоб зняти відповідальність з міста і з перевізників, які, фактично, не беруть на себе ніяких зобов’язань, — зазначає активіст. — Насправді, по факту, це є практично той самий договір, який уже був у попередні роки, з маленькими змінами в декількох пунктах. Так, передбачили штрафи, але я не впевнений, що там буде чітка процедура і це запрацює».

Уляна ДЕПУТОВИЧ


 Опубліковано : 08.02.18 | Переглядів : 1216

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Вер.2018
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
 
Реклама