Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Володарі кілець
Володарі кілець

Місто Лева переможе затори! Або вони — його!!!

Те, що шалені затори й тягучки у години пік давно є невіддільною частиною життя всіх львів’ян, уже ні для кого не новина. Як би я не любила своє місто Лева, щоранку дорогою на роботу й щовечора, повертаючись із неї, таки призадумуюсь про переїзд. Часу ж на роздуми більш ніж вдосталь, адже від закоркованих вулиць не втечеш. Куди б не поїхав — та сама ситуація.

Варіантів у мешканців Львова небагато: пересідати на громадський транспорт (якщо влізете, звісно) і таким чином трохи розвантажити трафік, або ж чекати на новаційні рішення від мерії, яких наразі ще не дочекались. Однак є проблиск світла в пітьмі міських заторів: мале транспортне кільце, яке має розвантажити центр і нарешті позбавити всіх нас від жахіття проїзду через історичну частину міста. Так це чи не так, а маленькими кроками ініціативу потрохи реалізовують. Як це відбувається, читайте нижче.

Дорошенка без автівок: добре чи погано?

 Як повідомили в Галицькій районній адміністрації, на вул. Дорошенка, від пр. Свободи до вул. Банківської, облаштують пішохідну зону. Тут буде заборонено в’їзд приватного транспорту, а громадський транспорт курсуватиме надалі. Відповідні ремонтні роботи хочуть розпочати після Великодніх свят, а завершити — до кінця травня. Перемощення тротуарного покриття, перенесення павільйонів зупинок та встановлення нових дорожніх знаків виконає ШРП Галицького району.  За словами Костянтина Баранюка, головного спеціаліста відділу паркування та організації дорожнього руху управління транспорту ЛМР, такі зміни проводяться для пришвидшення руху громадського транспорту, зокрема трамваїв, та зменшення аварійності.  «Минулого року міська комісія з безпеки дорожнього руху ухвалила рішення щодо реорганізації дорожнього руху на пр. Свободи. Відповідно, буде закрито для руху приватного транспорту ділянку на пр. Свободи від вул. Беринди до вул. Банківської. Водії зможуть об’їжджати цю територію по вул. Гнатюка. Тут маємо одну з найбільш аварійних центральних пішохідних зон — з вул. Дорошенка на вул. Банківську. У минулому році там сталося кілька ДТП», — розповів Костянтин Баранюк. 

   Олег Шмід, директор ЛКП «Інститут просторового розвитку», зазначає: зробити частину Дорошенка закритою для приватного транспорту — рішення трохи завчасне, але загалом позитивне. «Перекриття першої частини вулиці Дорошенка, як на мене, треба було б впроваджувати разом із впровадженням малого транспортного кільця, тому воно є трохи завчасним. Але водночас, я б не сказав, що це є погане рішення, адже проблеми на цій ділянці дороги очевидні. Дуже великий потік автомобільного транспорту, який їде вулицею Дорошенка, часто блокує проспект Свободи. Адже утворюється довга черга автомобілів, які їдуть за трамваєм. Ще одна причина перекриття – те, що громадський транспорт усе-таки повинен бути швидшим за приватний. Якщо розділити потоки і приватний транспорт пустити по вул. Гнатюка, а громадський — по вул. Дорошенка, то останній матиме кращі умови, — наголосив Олег Шмід. — Крім того, разом із цією пропозицією нероздільно пов’язана пропозиція перемістити зупинку громадського транспорту туди, де вона була раніше, — на початок Дорошенка. Адже цю зупинку забрали вище, щоб автомобілі не впирались у хвіст трамвая, який зупиняється там і збирає пасажирів. Але, як бачимо, зі збільшенням кількості автомобілів ця проблема виникла знову. Третя річ, це — безпека людей. Часто водії приватних авто, яким набридає стояти за трамваями чи автобусами, порушують Правила дорожнього руху і їдуть, на бачачи людей на пішохідному переході біля проїзду Крива Липа». 

   Водночас, депутат Львівської міськради Ігор Зінкевич переконаний — такі зміни в організації руху можуть хіба нашкодити. «Щодо створення пішохідної зони конкретно на вул. Дорошенка, я вже спілкувався з міським головою Львова Андрієм Садовим щодо того, що це нині не варто робити. Причини досить очевидні. Беремо проспект Свободи: йдеться про позбавлення правого повороту від Оперного до Матінки Божої. Транспортні засоби, які позбавлені повороту по вул. Дорошенка, підуть по вулиці Григоренка, а це ускладнить проїзд. А пряма дорога, яка дає вихід на вул. Сахарова, проходитиме біля церкви Юра та через вул. Степана Бандери, що теж ускладнить проїзд вулицями Григоренка та Листопадового Чину. Беремо ще одну ситуацію: рух від Матінки Божої в бік Оперного. Тут не буде лівого повороту на Дорошенка. Частина транспорту все-таки туди тепер їде, а в разі встановлення цієї пішохідної зони весь транспорт піде по Григоренка або по Городоцькій, які й без того ускладнені. І хоч як нам пояснюють на комісії безпеки руху, що тією вуличкою їздять мало автівок, але це хоч якось розвантажує вище вказані мною вулиці. Тому я вважаю це недоцільним, — каже депутат. —  Комісія безпеки руху мотивує таку зміну ще й тим, що там часто трапляються ДТП. За минулий рік на цій ділянці було три ДТП — наїзди на пішоходів, трохи далі, ближче до вул. Банківської, було зафіксовано чотири ДТП з автотранспортом. Якщо ми будемо під такі цифри закривати вулиці на пішохідні зони, нам доведеться перекрити весь центр. Бо таких наїздів у нас, на жаль, трапляється багато». 

   За словами Ігоря Зінкевича, розвантажити центр та позбавити його від заторів можна було б, якби громадський транспорт Львова був якісний та вчасний. Так мешканці могли б користуватись маршрутками та електротранспортом,  замість приватних авто. Однак ситуація у Львові інакша. «Наше місто є дуже скупчене: маленькі дороги, маленькі проїзні частини, завжди є проблемна ситуація з проїздом у центрі. Не раз йшлося про те, що люди дуже складно добираються до місць роботи у години пік. Міська рада намагається відокремити центр та зробити його пішохідним. На мою думку, це неможливо, враховуючи стан міста Львова на теперішній час. Якби у нас був на належному рівні розвинений електротранспорт, громадський автотранспорт, який би чітко їздив по маршрутах, мав би графіки руху, працював якісно, то, можливо, люди перейшли б на громадський транспорт та менше користувалися приватними авто. В результаті кількість транспорту приватного б зменшилась і трафік був би не такий великий. Але в наших умовах неналежної якості громадського транспорту тактика змушувати людей пересідати на транспорт, який є в неналежному стані, неправильна», — додав міський обранець. 

А яка глобальна ціль?

   Насправді зміни руху на вулиці Дорошенка — лише частинка від складної мозаїки впровадження малого транспортного кільця навколо центру Львова, яке має суттєво полегшити та розвантажити трафік. Як пояснив «Ратуші» Олег Шмід, невеликі елементи цього кільця вже існують у Львові й втілені впродовж останніх років: наприклад, одностороння вулиця Винниченка на ділянці до вулиці Кривоноса, зміни на перехресті вулиць Князя Романа, Левицького, Івана Франка. 

   «Для чого нам кільце? Для того, щоб зробити рух по ньому привабливішим, аніж через центр міста. Ми хочемо з допомогою комп’ютерного моделювання вивчити, як би це можна було впровадити, щоб рух по малому кільці проти годинникової стрілки був швидкий, пріоритетний та комфортний. Над цим іще треба буде багато працювати, ми з допомогою програм будемо враховувати транспортні потоки на перехрестях, і вона повинна показати нам, яким саме буде поліпшення руху, — каже Олег Шмід. — Кільце проходитиме по вулицях Городоцькій, Лепкого, Університетській, Словацького, Стефаника, Дудаєва, двома потоками — по Саксаганського і Грушевського — кільце виходить на Івана Франка. Потім по Івана Франка, Митній, Винниченка, Кривоноса, площі Осьмомисла і по площі Торговій — замикається. Всюди там мають бути дві смуги руху проти годинникової стрілки.  Варто наголосити на тому, що рух на вулицях, де є чотири смуги, буде і в один, і в інший бік. І по вул. Городоцькій, і по площах Торговій, Осьмомисла. Однак рух проти годинникової стрілки буде в пріоритеті. Чому саме так? Бо якщо йдеться про кільце, зручно робити праві повороти, так ти нікому не заважаєш і рухаєшся без перешкод. Рух за  годинниковою стрілкою, водночас, передбачає перетин смуги зустрічного руху, що провокує затори, додаткові затримки, і так далі».  Рух малим кільцем звільнятиме від транспорту територію, яка опиняється всередині нього. Водночас, як наголосив Олег Шмід, транзитний рух всередині міста через проспект Свободи, вулиці Шевченка, площі Соборну, Галицьку, вулиці Коперника, Гнатюка буде збережений. «Однак ми вважаємо, що треба створити такі умови руху кільцем, щоб вони були пріоритетніші, аніж рух через центр», — додав він. 

   За словами директора ЛКП «Інститут просторового розвитку», в бюджеті розвитку Львова цього року вже закладені гроші на розробку проекту малого транспортного кільця, але над цим проектом ще треба попрацювати. «Щоб остаточно впровадити мале транспортне кільце, треба розробити робочий проект, — каже Олег Шмід. — Також деякі вулиці в межах кільця треба буде ще ремонтувати, щоб не було такої ситуації, що кільце зробили — й одразу його треба закривати, бо вулиця підлягає ремонту. Треба добре вивчити, які вулиці є зношені. Наприклад, вулиця Франка, біля площі Митної, та вулиця Підвальна потребують ремонту. Натомість деякі вулиці потребуватимуть лише легкої реконструкції або тільки встановлення дорожніх знаків. До кінця року цей проект буде розроблено, і я гадаю, що з 2019 року його вже будуть впроваджувати».
Уляна ДЕПУТОВИЧ

 Опубліковано : 05.04.18 | Переглядів : 312

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Кві.2018
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
 
Реклама