Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
«Подарунок» від мерії: поїдемо дорожче, але по-старому
«Подарунок» від мерії: 
поїдемо дорожче, але по-старому

У Страсну п’ятницю виконавчий комітет Львівської міської ради затвердив нові правила користування електротранспортом, а цього тижня, коли львів’яни ще святкували Великдень, — нові тарифи. Що тут скажеш — усе в стилі, який практикують міські чиновники вже не вперше. Отож, «Ратуша» намагалася з’ясувати, що ж чекає та що зміниться для львів’ян під час поїздок у трамваях та тролейбусах.

Ловити «зайців» будуть усі

   За новими правилами передбачено, що контролером може бути не лише працівник ЛКП «Львівелектротранс», як це було раніше, а й «юридична особа, яка в договірному порядку надає послуги Перевізнику з контролю оплати проїзду». Таким чином, фактично легалізується контроль, який здійснюють представники ГФ «Патріоти», ЛКП «Муніципальна варта» або інші громадські формування чи фірми. При цьому зазначено, що контролери можуть спеціально зупинити трамвай чи тролейбус для проведення контролю. Значно розшириться перелік способів оплати за проїзд. Крім разових загальних і пільгових квитків та абонементів, нові правила передбачають оплату за допомогою електронних квитків через смартфон та оплату банківськими картками.

   Нові правила запроваджують такі тарифні плани на проїзд:

   - «разова поїздка» — тариф, який застосовується лише в одному транспортному засобі й надає можливість однієї поїздки до кінцевого пункту маршруту в одному напрямку; тариф разової поїздки відповідає базовому тарифу;
   - «разова поїздка у водія» — застосовується під час купівлі паперового квитка у водія; при цьому квиток, придбаний у водія, буде дорожчим, ніж придбаний у кіоску на зупинці;
   - «місячний абонемент» — тариф, якій дає право на необмежену кількість поїздок упродовж 30 діб від дати придбання;
   - «квиток у контролера» — нововведення, що його застосовуватимуть контролери в разі виявлення факту безоплатного проїзду; такий квиток буде дорожчий за разовий;
   - «короткостроковий абонемент» – тариф (тарифи), які дають право на необмежену кількість поїздок упродовж короткострокового періоду, зазвичай від однієї доби до п’яти діб;
   - «пільговий тариф» — тариф для пасажирів, які мають право на пільгу під час користування міським електротранспортом; передбачає наявність у пасажира додатково документа, що надає право на пільгу. 

Міська рада мала це зробити 

   Як розповів у коментарі «Ратуші» голова ГО «За якісний транспорт» Святослав Товстига, відповідно до чинного законодавства України, Львівська міська рада використала своє  повноваження визначати порядок проїзду і його оплати, права та обов’язки пасажирів, а також взаємовідносини перевізників і пасажирів під час надання транспортних послуг. «Ці повноваження, відповідно до 
ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», належать до власних (самоврядних) повноважень виконавчих органів, тобто Львівська міська рада мала такі зміни робити, — пояснив Святослав Товстига. За його словами, аналізуючи затверджені правила, можна  побачити, що ЛМР нарешті завела у законне русло деякі моменти. 

Усі через «передні» двері 

   «Зокрема, у цих правилах, у розділі «Права та обов’язки пасажирів», появляється наступний пункт: маючи намір купити квиток у водія, потрібно ввійти в транспортний засіб тільки через передні двері. Відповідно до нього, пасажир зобов’язаний купувати у водія квиток самостійно, а не заходити через задні двері й передавати кошти», — каже голова ГО «За якісний транспорт». На думку Товстиги, ці речі знімають конфліктну ситуацію між контролером і пасажиром, коли пасажир передав кошти, а несовісні мешканці їх дорогою до водія «присвоїли».

«Негайно» — то як? 

   Він також зазначив, що у розділі «Порядок оплати проїзду» з’являється пункт: 
   - Пасажир, увійшовши в салон рухомого складу, зобов’язаний негайно оплатити проїзд (завалідувати проїзний документ) із використанням того обладнання для оплати проїзду (валідації), яке встановлено у цьому транспортному засобі. Відсутність або часткова несправність певних засобів оплати проїзду (валідації) не є підставою для безоплатного проїзду. В разі несправності усіх засобів оплати проїзду (валідації) пасажир має право на безкоштовний проїзд у цьому транспортному засобі.

   «В цьому пункті прописано, що пасажир має негайно завалідувати квиток, але не прописано, який час на це відведено, і це може призвести до конфліктних ситуацій, бо нема чіткого тлумачення слова «негайно», — наголосив Товстига.

Комфорту більше не стане

   Окрім того, нові правила зобов’язують водіїв вмикати кондиціонери та опалення лише в тих вагонах, у яких вони наявні. За словами Святослава Товстиги, у більшості транспортних засобів є проблеми з пічками, і лишень у деяких нових трамваях виробництва «Електрон» є кондиціонери, тому від цих змін мешканцям і гостям міста комфортніше їздити не стане. 

Нові тарифи без громади

   З 16 квітня вартість проїзду у львівському електротранспорті становитиме 5 гривень. Таке рішення ухвалили 10 квітня на позачерговому виконкомі Львівської міської ради. Таким чином, вартість разової поїздки в трамваї чи тролейбусі становитиме 5 гривень (2,5 — для пільгових категорій громадян). Цікаво також, що вже за кілька годин після засідання виконкому у «Львівелектротрансі» вже показали, як виглядатимуть нові квитки. Тобто все було готово заздалегідь, а погодження виконкому виявилося простою формальністю. Як пояснили у  «Львівелектротрансі»,  головні причини зростання тарифу такі: загальне зростання вартості праці, електроенергії та запчастин, а також пільговики, витрати на перевезення яких держава не квапиться компенсувати, попри те, що саме вона встановлює ці пільги. 

   Водночас, деяких депутатів міської ради обурило те, що про засідання виконкому, на якому затвердили нові тарифи, не попередили вчасно навіть міських обранців. Депутат ЛМР від фракції Української галицької партії Ігор Дякович у «Фейсбуці» зазначив, що лише о 14:01 депутатів електронною поштою повідомили про позачергове засідання виконкому, яке почалося ще о 14:00. «А мешканців навіть так не попередили. А вже за годину на офіційній ФБ-сторінці Львівелектротрансу з’являється фото нових квитків із вказаною вартістю, яку встановили щойно. Ніколи не повірю, що квитки надрукували за менш ніж за годину. А отже, всі все знали», — обурився Ігор Дякович.

   «Тепер я обґрунтовано можу сказати, що так зване «засідання виконкому» — це фікція, вистава, абсолютно нікому не потрібне збіговисько, в якому всі тупо грають свої ролі. Соромно мені за виконавчий орган мого рідного міста. На те, що головний «бригадир» міста і його театральна трупа змінить стиль своєї роботи, я вже і не надіюся», — додав депутат.

   За словами прес-секретаря ЛКП «Львівелектротранс» Івана Бондаря, квитки підприємство замовило ще близько тижня тому.  «Це звична практика, бо друк квитків забирає чимало часу, тому Львівелектротранс замовив невелику партію квитків заздалегідь, близько тижня тому. Оскільки була ймовірність підвищення тарифу, тим не менше, Антимонопольний комітет уже погодив новий тариф. Тому ми мали бути готові до цього. А щодо рішення виконкому, то ми так само, як і ви, не знали, яким воно буде», — пояснив Іван Бондар. Мабуть в Електротрансі володіють пророчим даром, якщо друкували квитки з ціною, НЕ ЗНАЮЧИ, яку ціну проголосує виконком?!!

   Нагадаємо, 2 квітня у Львові відбулись громадські слухання з приводу доцільності підвищення вартості проїзду у трамваях та тролейбусах. Присутні проголосували за збільшення вартості проїзду до 5 гривень. Проте в зв’язку з порушеннями слухання вважаються такими, що не відбулися. 
Тетяна ЖИКАЛЯК

 Опубліковано : 11.04.18 | Переглядів : 1306

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Лип.2018
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
 
Реклама