Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
На допомогу «електрозайцям»
На допомогу «електрозайцям»
З приводу розмаїття ситуацій між пасажирами та контролерами в електротранспорті Львова ходять легенди. Мабуть, кожен, хто користується електротранспортом, коли-небудь зустрічав контролера. Враховуючи те, що всі ми — чемні користувачі громадського транспорту та оплачуємо проїзд, непорозумінь виникати не мало б. Але бувають випадки, коли контролеру треба доводити, що ти вже передав гроші за проїзд, але чомусь квиток досі не повернувся, чи просто, з технічних причин, не відскановується QR-код для електронної оплати проїзду. Отож, «Ратуша» намагалася з’ясувати, як діяти в таких випадках та де межа між справедливістю та «місією контролю».

Контроль «поза законом»?

   Як виявляється, ще до 5 травня контроль у трамваях та тролейбусах Львова наразі «поза законом». 

   Адже, як зазначив голова ГО «За якісний транспорт» Святослав Товстига, на цей момент попередні правила втратили чинність, а нові ще не почали діяти. Це також нам підтвердив і речник ЛКП «Львівелектротрансу» Іван Бондар, але зазначив, що контролери нині провадять контроль та орієнтуються загалом на нові правила, які наберуть чинності з 5 травня. Однак він запевнив, що жодних репресій чи неправомірних дій немає. «Бо, окрім загальних правил, є ще Закон України, якого теж ніхто не скасовував, і контролерів в електротранспорті також ніхто не скасовував. Відповідно, контролери орієнтуються на чинні закони, на нову редакцію правил, і якихось непорозумінь та конфліктів із пасажирами з цього приводу не виникає», — запевнив Бондар.

   За його словами, непорозуміння виникають лише у деяких активістів, які часто дописують у «Фейсбуку». «Скажімо, якщо виникають деякі проблеми з купівлею квитка онлайн, то потрібно відразу купити звичайний квиток, та не варто так однозначно трактувати ці норми правил. Наприклад, якщо в правилах прописано, що водій може запускати пасажирів через передні двері на кінцевій зупинці, то це означає, що він це може зробити під час рейдів чи посиленого контролю на кінцевих зупинках. Звичайно, трамвай не буде відчиняти лише передні двері на проміжних зупинках», — пояснює Іван Бондар.

Контролери діють у рамках закону

   Тут же виникає запитання: чи має право контролер виводити пасажира із транспорту? Як пояснює Іван Бондар, якщо пасажир порушує громадський спокій, чи  починає голосно реагувати, махати руками на контролерів, то контролер може ПОПРОСИТИ таку людину вийти. «Адже контролери — це ті, хто дбає не тільки про контроль оплати проїзду, але й про забезпечення спокою в громадському транспорті», — додав прес-секретар Львівелектротрансу.

   За його словами, контролером може бути лише працівник ЛКП «Львівелектротранс», до того ж контролерам допомагають, на громадських засадах, представники громадського формування «Патріот», і найбільше — саме в частині охорони громадського порядку, в разі якихось непорозумінь, бо були різні інциденти. «Вони так само спостерігають за роботою самих контролерів, бо раніше були зловживання щодо сплати штрафів. Плюс нині є відеофіксація, «Гаряча лінія міста», тому контролери діють у рамках закону», — запевнив Бондар.
   Зі свого боку, пасажири мають право отримати послугу, оплативши проїзд, — каже речник «Львівелектротрансу». І додає: склався дещо негативний стереотип про роботу контролерів, тому потрібно якось його виправляти. Тим більше, що нині є п’ять варіантів придбання квитка. 

   Як наголошує депутат ЛМР від фракції «УГП», юрист Ігор Дякович, коли ухвалюють будь-який новий нормативний акт, є термін для його впровадження. «Якщо нові правила користування електротранспортом мають почати діяти після 30 днів з дня ухвалення рішення, то доти мали б ще діяти попередні правила. Адже правовідносини між суб’єктами, тобто між контролерами і пасажирами, а також оплату проїзду та санкції за неоплату мало б щось регулювати. Тобто що, тепер це нічим не регулюється? Ставимо логічне запитання: якщо я не оплатив за проїзд, то хто мене має оштрафувати?», — риторично цікавиться правник.
Тетяна ЖИКАЛЯК

 Опубліковано : 18.04.18 | Переглядів : 447

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Лип.2019
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
 
Реклама