Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Старі автобуси – нова ціна!
Старі автобуси – нова ціна!

Приватні перевізники вимагають підвищення тарифу на проїзд у львівських маршрутках до 7 гривень. Чи платитимемо більше?

Дорожчі за трамвай

Відповідну пропозицію про перегляд тарифу транспортні фірми мають намір подати до Львівської мерії. За словами голови Асоціації перевізників Львівщини Івана Велійки, такий тариф міг би забезпечити самоокупність автотранспортних підприємств, капремонт рухомого складу та доведення автобусів до належного рівня. 
«Коли міська влада Львова підвищила тарифи на проїзд в електротранспорті до 5 гривень, вона тим самим підтвердила, що пасажирські автоперевезення є збиткові. Ніколи тарифи в автобусах не були менші чи такі самі, як в електротранспорті. Електротранспорт завжди був дешевший», — наголосив Іван Велійка. «Без заміни рухомого складу про якість перевезень ми говорити не можемо. І влада Львова має це усвідомити. У всіх розрахунках, які подаються у міську раду, інвестиційна складова не закладена. І тариф 7 гривень — тариф без її урахування. А оновлення рухомого складу неможливе без додання в тариф інвестиційної складової для закупівлі транспортних засобів», — додав він.
   За словами пана Велійки, питання про перегляд тарифу перевізники ставитимуть одразу після проведення конкурсу на автотранспортні перевезення у Львові: «Першим стоятиме питання відшкодування за пільгові перевезення. І друге питання — це перегляд тарифу, який на сьогодні діє». 

Підняття тарифу не буде?..

   У мерії ж наразі запевняють, що питання про підвищення тарифу наразі порушувати не планують. Крім того, у чиновників є чимало зауваг до транспортних фірм. «Якщо вихід на рейс комунального транспорту становить 90 % і більше, то на приватних маршрутах — 50-60 %. Така ситуація неприпустима й викликає обурення як наше, так і мешканців. Вимагаємо від перевізників, насамперед, забезпечити вихід на рейси тієї кількості маршруток, яка передбачена відповідно до паспортів, яка прописана в договорах, які з ними було укладено після перемоги в конкурсі, забезпечити перший, ранковий, і останній, вечірній, рейси. Також вимагаємо забезпечити якісний стан автобусів, привести їх до належного санітарного стану, забезпечити належну культуру поведінки водіїв, видавати квитки, — зазначив Сергій Бабак, заступник міського голови з питань житлово-комунального господарства. — Як можна говорити про економіку і якісь інші речі, коли вихід на маршрут становить 50 — 60 % від потрібної кількості? Говорити про підвищення тарифів, не вчиняючи жодних дій для поліпшення послуги з перевезення, не виконуючи своїх зобов’язань відповідно до договору, неприпустимо».

…чи таки їздитимемо по 7?

   Натомість депутати переконані: вартість проїзду таки підвищать, це лише питання часу. «Ще два чи три місяці тому, перед тим, як хотіли підвищити тариф на перевезення в електротранспорті, я заявляв публічно про те, що після цього у маршрутках він також зросте. Тоді всі лайтово до цього поставилися, не взяли це до уваги, хоч усі розуміли, що не може бути однакова вартість проїзду у маршрутках та електротранспорті. Перевізники заявили, що має зрости ціна, бо побачили, що можуть тепер заробляти більше, ніж заробляли. Чи буде підняття тарифу? Все залежить від того, чи піде на це наш міський голова Андрій Садовий та чи ухвалить відповідне рішення виконком, а я думаю, що ухвалить, — розповів «Ратуші» Ігор Телішевський, депутат Львівської міської ради.  —  У Львові понад половину маршруток контролюють приватні перевізники, з якими Андрій Іванович донині не може знайти спільної мови. Такі речі не відбуваються без погодження міського голови, якщо перевізники вже публічно про це заявили, то гадаю, тариф таки буде підвищено. У нас пенсії та зарплати не ростуть, пенсіонери змушені платити у маршрутках, про львів’ян ніхто не думає. Наприклад, у місті Львові є найдорожчий електротранспорт, а пояснення цьому нема. У Дніпрі проїзд коштує 1,5 гривні, а у нас — 5 гривень».
Уляна ДЕПУТОВИЧ
Коментар
   Святослав ТОВСТИГА, керівник ГО «За якісний транспорт»:
   «Щодо ситуації, яка склалася, то можна ствердно сказати, що цього літа мешканцям буде дуже складно пересуватись, бо якщо проаналізувати один сайт, де продають вживані речі, то тепер там виставлені на продаж 30 автобусів двох АТП, власником якого є одна людина, автобуси марки ГалАЗ коштують від 1000 дол., марки БАЗ-А079 — від 2000 дол. США, марки МАН, Мерседес — від 15 000 дол. США, а це продають вже АТП партіями по 6-8 автобусів. А що казати про малих власників, від них є близько 50 оголошень, у яких продають від одного до трьох автобусів. Якщо підсумувати, нині стоїть на продажі більш як 120 автобусів, які обслуговували/обслуговують мешканців міста. Якщо проаналізувати інші сайти, то там також десь із 10 автобусів можна знайти. Львів може в найближчий час позбутись щонайменше 150 автобусів. І такою політикою, яку нині веде місто, ситуації точно не розв’язати: якщо вже АТП поставили на продаж свої автобуси, фактично половину, тоді ситуація є дуже невтішна. Чи врятує тариф нинішню ситуацію? На жаль, він призупинить лишень відтік водіїв, і закриє мільйонні заборгованості АТП перед третіми сторонами. Але тариф точно не оновить рухомий склад, він не зробить водіїв культурнішими, транспорт — безпечнішим і регулярнішим. Я, зі свого боку, пропонував уже тричі допомогу місту, бо не одною критикою можна вирішити ситуацію. В квітні-травні 2016 року я розробив дорожню карту — проігнорували, а влітку минулого року — не сприйняли всерйоз, нещодавно мав знову розмову, результатів її немає».

 Опубліковано : 09.05.18 | Переглядів : 175

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Чер.2018
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
 
Реклама