Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Монетизація по-львівськи: грошей нема, а винна у всьому держава
Монетизація по-львівськи: грошей нема, а винна у всьому держава

У березні Кабмін затвердив заміну пільг на проїзд грошовими компенсаціями. Тепер люди, замість безкоштовного проїзду, повинні отримувати гроші, якими розплачуватимуться у громадському транспорті.

   Монетизація має ось-ось запрацювати, але жодної конкретики від місцевої влади і не чутно. Проте важко не почути перевізників, які заявляють, що із 1 червня всі без винятку пасажири у маршрутках Львова та області будуть змушені платити. 

«Ратуша» вирішила з’ясувати, що робитиме Львів із монетизацією пільг за проїзд та чи відшкодовуватимуть гроші пільговикам, як того хоче уряд.
   Відповідно до постанов Кабміну № 197 та 196 щодо монетизації, затверджено мінімальний розмір виплат — 135 грн на одного пільговика на місяць. Кабмін запропонував проводити монетизацію пільг за транспортні перевезення на рівні місцевих бюджетів, а не державного, проте… добровільно! 

У Львові на монетизацію грошей нема
   Як розповів заступник міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства Сергій Бабак, якщо взяти по Україні відсоток тих, хто ухвалив рішення про монетизацію, то не набереться і 5 %. «Окрім того, перевізники роблять заяви, які вигідні тільки їм. Вони абсолютно не згадують про проблеми, які є, та про те, які претензії ми висуваємо до них. Про це вони чомусь мовчать», — заявив Сергій Бабак.

   Щодо монетизації пільг та субсидій, заступник міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства навів приклад Львівської облради, коли на минулому пленарному засіданні депутати ЛОР звернулися до Президента, Голови Верховної Ради та Кабінету Міністрів України з вимогою, що перевезення всіх категорій пільговиків та пенсіонерів має відшкодовувати держава.
   «Схоже на те, що держава свої зобов’язання перекинула на органи місцевого самоврядування, а органи самоврядування неспроможні оплатити таку кількість перевезень пільговиків, просто бюджету не вистачить, — пояснив Бабак. — Тому я особисто підтримую звернення Львівської обласної ради. Той, хто встановлює пільги, має давати гроші на перевезення цих пільг».

Бюджет уже сформований
   Як зазначив Сергій Бабак, цього року бюджет міста вже сформований  і, на його думку, в більшості міст України буде така ж позиція. «Тепер бюджет не переглядають, є лише кошти, призначені на відшкодування перевізникам. Згідно з постановою Кабміну, органи місцевого самоврядування самі повинні вирішувати, яким чином відшкодовувати — через монетизацію, чи через компенсацію перевізникам. Тому я переконаний, що значна більшість міст України будуть і надалі відшкодовувати кошти перевізникам», — аргументує Бабак. Він переконує, що бюджети міст просто не зможуть витримати таке навантаження.
Ціна питання

   Скільки потрібно грошей на монетизацію проїзду в громадському транспорті, у Львові вже підраховували, проте також вражені цією сумою. Як зазначив Сергій Бабак, згідно з постановою Кабміну, в яку не внесли пенсіонерів, є перелік, кому мають відшкодовувати кошти на проїзд.

   «Наприклад, якщо взяти категорії тих, хто входить у перелік монетизації, то на рік потрібно щонайменше 135 млн. Якщо додати інвалідів третьої групи, яких теж оминули, то це ще 154 млн. Так само категорії осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, учасників АТО, афганців, людей з інвалідністю, багатодітних, то це 190 млн на рік. А якщо ще додати пенсіонерів, то виходить 433 млн грн на рік», — навів цифри заступник міського голови Львова, додавши, що бюджет Львова такого не витримає.

Кошти можна знайти
   Своєю чергою, керівник ГО «За якісний траспорт» Святослав Товстига розповів, що на Львівщині Пустомитівський район єдиний передбачив кошти на монетизацію пільг за проїзд. «Якщо брати Львів, то щоб закрити ці 7 місяців до кінця року, потрібно більше як 100 мільйонів гривень», — сказав Товстига.  За його словами, у Львові нині є 20 млн грн, які у зв’язку із тим, що договорів із перевізниками немає, так ніхто не використав, та близько 10 млн грн, які залишились із минулого року. 
   «Тобто в нас є 30 мільйонів, які в червні-липні та серпні, грубо кажучи, треба використати, зробити деякі зміни до бюджету та розпочати монетизацію. Але для якогось коректного рішення потрібна ухвала сесії, відповідно, наступна сесія буде вже на початку червня, тому з червня монетизації у Львові не буде», — пояснює Святослав Товстига. 

Монетизація повинна бути
   «Згідно з постановою, з 1 червня має бути реалізована монетизація. Тобто місцевим органам дано два місяці від моменту опублікування постанови. За цей час вони  мали б напрацювати суми», — додав Товстига. 
   «Не враховуючи того, що перевізники працюють на тимчасових договорах, тобто нелегально, вони можуть тепер поставити питання руба та сказати, що не возитимуть пільговиків безкоштовно», — наголосив голова ГО «За якісний транспорт». За його словами, у такому випадку пільговики повинні брати квиточки (якщо не буде монетизації. — Ред.), йти в соцзахист, писати заяву і вимагати відшкодування. 

На Львівщині ситуація дещо краща
   Як розповіла директорка департаменту соціального захисту населення ЛОДА Наталія Кузяк, станом на сьогодні , постановою, яка набрала чинності, встановлена мінімальна кількість поїздок — 30. 

   «Якщо говоримо про Львівщину, то за розрахунками така мінімальна сума, яка би мала відшкодовуватися, — 135 гривень, як середня вартість у міському комунальному транспорті. Але органи місцевого самоврядування мають право не обмежувати кількості поїздок, тобто можуть збільшувати цю суму грошової виплати та кількість поїздок для своїх пільговиків», — пояснює Наталія Кузяк. За словами Наталії Кузяк, виплата буде здійснюватися через структурні підрозділи органів місцевого захисту готівкою, способом перерахування на їхні рахунки, які вони мають відкриті у банках. 

ЛОДА підтримує монетизацію
   За словами чиновниці ЛОДА, частина пільговиків, які роками мали право на таку пільгу, не користалися нею з тих чи інших причин, нині зможуть отримувати гроші. Наприклад, мешканці сільських територій, які не так часто десь виїжджають або мають власний транспорт, яким користуються. 

   На думку Наталії Кузяк, це правильне рішення, бо кожен вирішить самостійно, чи він поїде маршруткою, чи тролейбусом. У Львівській області таких пільговиків є 301 тисяча. Але згідно з постановою, уточнила чиновниця, розмір виплат обчислюватимуть для кожного пільговика окремо, адже різні категорії мають право на різні види пільг.
Тетяна ЖИКАЛЯК

 Опубліковано : 23.05.18 | Переглядів : 2009

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Жов.2018
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
 
Реклама