Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
«Недоторканні» автостоянки
«Недоторканні» автостоянки

Чому мер Садовий “протягнув” розкритиковану депутатами ухвалу через виконком, та чи мали “виконкомівці” право затверджувати мораторій на забудову парковок.

   Наприкінці минулого тижня виконком Львівської міської ради ухвалив рішення запровадити мораторій на забудову парковок у Львові. Здавалося б, така заборона нашому місту потрібна, як ніколи. Адже місць для паркування катастрофічно бракує, а за тим, як у місті Лева з’являються новобуди, годі й впильнувати. Проте у нашому місті, як завжди, не все так просто... 

День перед тим, як виконавчий комітет заборонив забудовувати автостоянки, відповідну ухвалу щодо встановлення мораторію на зміну цільового призначення земельних ділянок, які перебувають в оренді, використовуються без договорів оренди землі, перебувають у власності для обслуговування автостоянок (парковок) розглядали на сесії Львівської міської ради. Однак депутати її не затвердили, назвавши запропонований варіант мораторію шкідливою для міста та популістичною ухвалою.

Заборона, та не зовсім...

   Однією з ключових суперечностей у документі, на думку міських обранців, було те, що у другому його пункті йшлося, що містобудівні умови та обмеження на забудову земельних ділянок, призначених під парковки, видаються “для будівництва будівель громадського та комерційного призначення з об’єктами інженерно-транспортної інфраструктури”.  Очевидно, що з таким формулюванням будувати можна буде і готелі, і офіси, а не тільки автостоянки. То яка ж це тоді заборона??? 

    “В ухвалі, яку поставили на сесію, Андрій Садовий запропонував варіант, коли він буде в ручному режимі дозволяти, що будувати, а що — ні. Коли ми говоримо про мораторій, то це має бути заборона будь-якої забудови на парковках до часу, поки не буде вирішене питання з паркуванням у місті. Має бути достатньо паркінгів у центрі міста, які справді допоможуть вирішити це питання. Робимо мораторій на 5 років, будуємо паркінги, а потім знімаємо заборону — ось який варіант був би правильний, — розповів “Ратуші” депутат Львівської міської ради Ігор Телішевський, — На сесію ж винесли варіант заборони житлової забудови, проте офісні приміщення і готелі дозволялися. Тому наша пропозиція була вилучити цей пункт і зупинити будь-яке будівництво на парковках. Тим паче, як ми можемо говорити про заборону забудовувати парковки, коли у нас, за готелем “Жорж”, уже будуть споруджувати готель?! Тепер Андрій Іванович буде регулювати все в ручному режимі. Я певен, що це рішення виконкому забудовники оскаржать”. У затвердженій виконкомом ухвалі пропозицію депутата таки  врахували. Другий її пункт зазначає: встановити, що містобудівні умови та обмеження на забудову земельних ділянок, які є в оренді (власності) для обслуговування автостоянок (парковок), видаються лише для будівництва об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури. Однак від цієї правки запитань до цього рішення не меншає.

Ухвалили, та не мали права?

   Міський обранець Валерій Веремчук ще під час пленарного засідання наголосив, що відповідним рішенням міські обранці можуть заблокувати розвиток міста. Пізніше у своєму блозі він додав, що відповідне рішення є скоріше бажанням міського голови Львова Андрія Садового, яке не відповідає “ані здоровому глузду, ані законодавству”. “На крайній сесії Львівської міської ради депутати “забанили” проект ухвали про заборону забудови. Але… Вже наступного дня відповідне рішення пройшло… через виконком. Бо так захотів міський голова Андрій Садовий. Хай навіть його бажання не відповідає ані здоровому глузду, ані законодавству, — зазначив депутат. — Так, після провального для ідейників ухвали голосування депутатів, питання про мораторій на забудову парковок як додаткове внесли у порядок денний виконкому, що відбувся наступного дня після сесії ЛМР — 8 травня. Далі його раптово зробили першим. І підтримали! Це при тому, що раніше виконком відмовився навіть розглядати питання. І це логічно, адже ухвалення таких рішень не належить до його компетенції. Поясню. Цільове призначення землі змінюють депутати — відповідно до містобудівної документації, яку визначили незалежні архітектори через розробку Генплану, зонінгу, детальних планів території. Тож до чого тут виконком? Просто міський голова вже звик протягувати свої особливі захцянки в обхід депутатів, ігноруючи як їхню позицію, так і регламент роботи міської ради та чинні закони”.  За словами депутата, таке рішення матиме негативні наслідки для Львова. “Чергова захцянка мера може зупинити розвиток Львова. Для прикладу, на величезній території орендарі розмістили чи хтось захопив невелику парковку на 10-20 автівок. Водночас, за Генпланом, тут передбачені школа, садочок чи громадський простір. Тож заборона змінювати цільове призначення землі, де розміщені парковки, по суті, перекреслює Генплан, зонінги, детальні плани території, які затверджує сам же виконком”, — наголосив він.

   Громадська активістка Олеся Дацко також вважає, що це рішення виконкому легко можна буде визнати незаконним, адже такі ухвали до компетенції цієї структури не входять. “Згідно з чинним законодавством, мешканці нашого міста мають бути повністю забезпечені паркомісцями. Зрозуміло, що поки тих місць нема, виділяти землю під забудову взагалі ніхто не має права. Коли зводять будинок, то забудовник має вказати, де стоятимуть автівки мешканців новобуду. Очевидно, що такий мораторій потрібний, актуальний і захищає права громадян, — каже Олеся Дацко. — Однак незрозуміло, чому таке рішення затвердила не сесія Львівської міської ради, а виконком. Адже виконком не уповноважений розпоряджатися землями та використанням землі й ухвалювати такі рішення. Це є компетенція лише міської ради. Тому, на моє переконання, ми вкотре ніби граємо у карткову гру. Адже якщо дуже захотіти, то це рішення можна оскаржити і визнати незаконним, його можна не дотримуватись повністю безкарно”.
Уляна ДЕПУТОВИЧ

Коментар

   Петро АДАМИК, депутат Львівської міської ради:
   — Це ще одна спроба загнати ситуацію в ручний режим управління, адже у нас, у Львові, найголовніший архітектор — це Андрій Іванович Садовий. Він вирішуватиме, що він вважає парковкою, а що не вважає. Тобто, можуть бути припарковані три автомобілі біля офісу, і це вже можна вважати паркінгом, тому офіс перебудовувати не можна. А інший — можна... І так далі.  Це ухвала неконкретна та популістична, вона ні про що. В нас є дуже багато запобіжників: міське ДАБІ, обласне ДАБІ, закони України,  виконком, який видає містобудівні умови та обмеження, то чому б не використати це право і не пропускати жодну парковку на забудови? У нас чомусь на практиці трохи по-іншому. Тим більше, на відміну від інших міст, у нас містобудівні умови видає не головний архітектор міста, а виконавчий комітет. Тож наш міський голова і без того має багато важелів, але хотів скористатись ще одним. Ми згідні з тим, що наше місто потребує такої заборони, місто задихається, адже наша інфраструктура, починаючи від транспорту і завершуючи каналізацією, не витягує такої великої кількості забудов.  Але така ухвала мала б бути добре опрацьована і прописана. 

 Опубліковано : 13.06.18 | Переглядів : 534

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Жов.2018
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    
 
Реклама