Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Зміни в нормах забудов: кольорові лінії та вільні від автівок тротуари
Зміни в нормах забудов: кольорові лінії та вільні від автівок тротуари

Створити нові, комфортні та безпечні умови проживання для громадян країни вирішило Міністерство регіонального розвитку будівництва й житлово-комунального господарства разом із міжнародними партнерами та експертами: BRDO та IDLO, РПР, профільними науковими інституціями, громадською ініціативою «Разом проти корупції», проектувальниками і архітекторами та затвердило нові державні будівельні норми (ДБН), наблизивши їх до європейських норм. Днями відбулась презентація чотирьох ключових стандартів, які спрямовані на забудову територій, вулиць і доріг населених пунктів, а також шкіл та дитячих садків.

   Досі ми знали про існування в ДБН поняття «червоної лінії», воно окреслювало землі загального користування, які були призначені для прокладання комунікацій та впорядкування вулиць. Відтепер з’являться ще три кольори:

«Блакитна лінія»

   Розробляючи генеральні плани будівництва, кожне місто повинне  затвердити «блакитну лінію». Її висота визначатиметься на рівні міста та має бути проголосована депутатами. Тобто, якщо забудова чотириповерхова, то новобудова може її перевищувати щонайбільше на 45 %, якщо ж понад 11 поверхів, то може бути вищою не більш  аніж на 30 %.  Заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Лев Парцхаладзе зазначив, що у Франції поняття «Блакитної лінії» було затверджене ще в 1830 році. У містах із кількістю населення до 50 тисяч дозволять будувати багатоквартирні житлові будинки висотою до 27 м (до дев’яти поверхів включно); у місті чисельністю від 50 до 100 тис. осіб — до 48 м (до 16 поверхів включно), чисельністю понад 100 тис. осіб — висотність багатоквартирної житлової забудови встановлюють згідно з документацією з просторового планування.

   Водночас обмежили кількість людей щодо площі проживання. Тепер допустима густота населення на один гектар становить 450 осіб із максимально допустимим збільшенням до 20 % на нових територіях. Таким чином, знизиться навантаження на соціальну інфраструктуру. До речі, в Україні стали досить  популярними  так звані «Смарт-квартири» — невеличке житло в «будинках-вуликах», де на поверсі могло бути до 30-ти квартир. Зрозуміло, що будівництво таких квартир стане невигідним за новими нормами ДБН.

 «Зелена лінія»

    Ця територія об’єднає в собі парки та рекреаційні зони, у яких категорично заборонено вести будівництво. Це унеможливить домовленості з чиновниками та будь-які корупційні схеми.

«Жовта лінія»

   «Для посилення безпеки людей у разі надзвичайних ситуацій ми ввели нові лінії обмеження забудови — «жовті лінії». Вони необхідні для того, щоб запобігти перекриттю великих доріг і автошляхів у випадках руйнування будівель або інших надзвичайних ситуацій. Тому, згідно з цими змінами, що ближче до евакуаційних шляхів буде розташована будівля, то нижчою вона має бути. Так, найвищі будівлі або споруди мають бути розташовані якнайдалі від основних доріг і магістралей», — сказав Лев Парцхаладзе.

«Вулиці та дороги населених пунктів» 

    У новій нормі впроваджується заборона паркування автотранспорту на тротуарах. Також ці норми заборонять паркінг машин у середині кварталів із периметральною забудовою, вони мають бути винесені за територію.  Стоянки дозволено розташовувати лише з боку вулиць чи проїздів або у підземних чи багатоповерхових автостоянках. В’їзд у середину кварталу дозволений лише для автомобілів швидкої допомоги, пожежним автомобілям та іншої спецтехніки. Тепер для зведення будинку в ньому обов’язково повинен бути підземний паркінг з розрахунку одне паркомісце на одну квартиру. Цей закон діятиме і в разі реконструкції старого будинку

    Обов’язково мають бути зроблені загороджувальні перила на зупинках громадського транспорту, щоб унеможливити наїзд на людей. На дорогах із чотирма і більше смугами обов’язково з’являться острівці безпеки.
   Вводяться вимоги для забезпечення безбар’єрного доступу для людей з обмеженими можливостями. Висота бордюрів становитиме не більш ніж 2 см, тоді як за старими нормами їх висота становила 5 сантиметрів.

«Будинки та споруди.Заклади освіти» 

   У зв’язку з бажанням надати можливість дітям-інвалідам навчатись разом із дітьми у звичайних загальноосвітніх школах, за новими нормами новозбудовані школи мають бути пристосовані для дітей з інвалідністю. Площа класу на одного учня збільшена до 3 кв. метрів, порівняно з 2 — 2,4 кв. м за старими нормами. Впроваджується поняття відкритого навчального простору, тому в класах тепер необов’язково парти мають стояти так, як ми звикли їх бачити. Навчальний простір формуватиметься вільно, але так, аби діти почувалися максимально зручно і їхня праця була б більш результативна.

«Заклади дошкільної освіти» 

   Питання дитячих садочків в Україні стоїть доволі гостро, тому згадані правила дозволять створити їх у спеціально облаштованих приміщеннях у самих будинках або добудовувати до їх будинків, створюючи також і дитячі майданчики на вулиці поряд із домом. Ця європейська практика досить зручна і давно зарекомендувала себе в світі.

   Нові правила ДБН невдовзі опублікують.  Чинними ж вони стануть уже за три місяці, але стосуватимуться тільки нових забудов. На будівельні компанії, які отримали дозволи раніше, норми нових правил не поширюватимуться.

   Зміни правил будівництва вводяться з жорсткими вимогами, та як скоро ми побачимо результати — залежатиме від місцевої влади.  А сенс у нових правилах ДБН з’явиться лише тоді, коли буде і жорсткий контроль за їх дотриманням.
Підготувала Леся СЛЮСАРЧУК

 Опубліковано : 21.06.18 | Переглядів : 101

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Лип.2018
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
 
Реклама