Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Бунт «бляхарів»: фініта?
Бунт «бляхарів»: фініта?

І, до речі: а як тепер розмитнити по-новому?

Тепер, коли всівся дим від спалених на митницях коліс, а діти, заблоковані пікетами «бляхарів» у салонах автобусів, зустрілись зі своїми рідними, можна спокійно проаналізувати те, свідками чого ми були. І зробити певні висновки та прогнози.
Отже, законопроекти № 8487 та № 8488, які 8 листопада Верховна Рада ухвалила в другому читанні та в цілому, після набрання чинності повинні були поставити крапку в питанні так званих «євроблях». Один із них передбачає зміну формули розрахунку акцизу на розмитнення авто, який буде зменшено. Другий —посилює відповідальність за порушення митних правил, зокрема для осіб, які ввозять в Україну авто в режимі транзиту або в режимі тимчасового ввезення.


   Одразу наступного дня після набрання чинності цих законів, власники «єврономерів» почали блокувати пункти пропуску на західній ділянці кордону, палити шини, дестабілізувати роботу кордону, а на пункті пропуску «Ягодин»  навіть створили масову бійку з далекобійниками. Питання, хто стояв за цими акціями, — краще залишити любителям заколотів, бо запитань справді набагато більше, як відповідей. Аморфність силового блоку, таємна підтримка пікетувальників з боку деяких прошарків… митників, синхронність виникнення пікетів на багатьох митних переходах — наводять на думку, що ніщо не береться з нічого. 

   Ті ж, хто в час бунтів «побратимів-бляхарів» мав бажання реально розмитнити свій автомобіль, першого дня… не могли цього зробити, бо самі працівники митниці не знали, як це зробити по-новому. Однак нині процес розмитнення пішов, на митниці почали роботу в нормальному режимі, та й «бляхарі» несподівано охололи. Про те, що справді робиться на кордоні, як працює митниця та як усе ж розмитнити авто, «Ратуша» поспілкувалась зі співзасновником громадської спілки «Доступне авто», співавтором чотирьох законопроектів щодо «єврономерів» та співавтором поправок до нових законів у частині скасування євро-5, обмежень щодо року випуску, терміну володіння й кількості автомобілів  Михайлом Катруком.

— Чи митники на кордонах уже знають, як працювати за новим законом?

   — Ми їздили на кордон, спілкувались із працівниками митниці, і конкретно цим митникам, що стояли на зеленому коридорі кордону, було трішки простіше, бо вони знали: є чітка заборона ввезення автомобілів за транзитом без грошових застав і, по суті, це було найчастішим, що траплялося на кордоні.  Якщо говорити щодо розмитнення, то лише станом на 23 листопада почали розмитнювати перші автомобілі, бо сама митниця взагалі не знала, як правильно оформляти і розмитнювати машини. Також була інформація про те, що перший автомобіль, який був розмитнений на Чернівецькій митниці за новим законом, розмитнили з певним порушенням. 

— З якими проблемами стикаються ті, хто хоче легалізувати свій транспортний засіб?

   — Їх є три. Найбільша проблема у власників єврономерів — це отримати право власності на авто. Бо більшість із них їздять на автомобілях, які зареєстровані на певну фірму, і мають доручення, або ж вони купити машину просто «з рук» і в техпаспорті записані невідомі люди. Це найбільша проблема, яку люди нині намагаються вирішити.  Без права власності розмитнити авто НЕМОЖЛИВО. Друга проблема полягає в тому, що більшість автомобілів ввозили в Україну іноземці, і навіть коли в цьому разі є право власності, то просто взяти і поїхати розмитнити теж не можна, адже автомобіль ввезла інша людина. Ну, і третя — а це — де взяти гроші? Наприклад, на Чернівецькій митниці вже заявили, що розмитнили «євробляху», і я подивився на офіційні цифри, з них випливає, що оціночна вартість автомобіля  — 1600 доларів, людина сумарно заплатила митними платежами 1800 доларів зі знижкою 50 %,  і це не враховуючи інших платежів — таких, як оплата брокеру тощо. Тобто фактично людина ПЕРЕПЛАТИЛА, віддавши майже вдвічі більше від вартості автомобіля. Що, інші теж мають переплачувати?

Практика: як на Львівській митниці розмитнити «бляху»?

   1. Потрібно оформити право власності. 
   2. Якщо авто ввозила на територію України інша людина, ніж та, яка буде розмитнювати, то потрібно від особи, яка ввезла, заяву, дозвіл, аби  розпочати процес розмитнення. Або ж якщо з людиною, яка ввезла, втрачено зв’язок, то просто потрібно перетнути кордон, вивезти автомобіль. Коли все ж є заява або людина вже виїхала за кордон, вона звертається до брокера, той подає попередню митну декларацію майбутньому власникові, де прораховують усю митну вартість, готують всі документи, і далі вже майбутній легальний власник безпосередньо заїжджає на митницю  і починає процедуру розмитнення. Відповідно, якщо людина за кордоном, вибрала шлях перетину кордону, то вона заїжджає на червоний пас митниці і йде процедура розмитнення.  
   3. Якщо ж людина має всі потрібні документи, право власності, то ті всі неодмінні операції вона може зробити тут, на регіональній митниці, в містах Городок, Старий Самбір або у Львові. 

— Бувають випадки, коли власник змінив «нутрощі» автомобіля, скажімо, двигун, як це вплине на розмитнення? 

   — Фактично ніяк, окрім вартості. Якщо людина поліпшила чи погіршила середину машини, то залежно від того, що було замінено, коливається незначна вартість.  Лише потрібно пройти стандартну процедуру — додаткову сертифікацію, це можна зробити на будь якій митниці. 

— Які Ваші прогнози щодо подальшого застосування цих законів?

   — Ці закони, без сумніву, залишаться, і відповідно до них доведеться розмитнювати. Громадяни, які вже мають «єврономери», будуть змушені пройти процедуру розмитнення або просто позбутись власного автомобіля. Відповідно, буде велика частина людей, які пройдуть це розмитнення. Один із негативів — це те, що всі митні платежі розраховують у євровалюті. А тепер, із введенням тимчасового воєнного стану, стався стрибок валюти, і не зрозуміло, що буде далі з курсом гривні. Тож виходить невелика проблема, адже люди, які теоретично, може, й назбирали гроші на розмитнення, через стрибок курсу будуть змушені трішки зачекати із розмитненням, або підзбирати кошти, і «молитись», аби курс не став іще більший. А загалом, думаю, що бюджетні  автомобілі частково подорожчають на внутрішньому ринку, можливо, не значно, але все ж. І переконаний, що суттєво подешевшає китайський автопром, бо в цьому законі для нього є преференції, як-от безакцизне ввезення кузовів,  і вже нині очевидно, що в літку цього року в нас автомобілів з іноземною реєстрацією буде вкрай мало.
Христина СЛЮСАРЧУК

 Опубліковано : 01.12.18 | Переглядів : 97

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Гру.2018»
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
 
Реклама