Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Медична реформа: перехідний період
Медична реформа: перехідний період

Про те, як змінилось медичне обслуговування, відколи взято курс на сімейну медицину, та з якими недопрацюваннями у реформі довелося зіткнутись, «Ратуші» розповів Володимир РОП’ЯК, сімейний лікар комунального некомерційного підприємства «Перша міська поліклініка міста Львова».

   — Зміни, які почали впроваджувати цьогоріч, мали б початись дуже давно. Якщо конкретно, то постанову про реформування медицини Кабінет Міністрів затвердив ще у 2000 році. Серед усього іншого, в цій постанові був пункт про створення інформаційно-довідкової програми для формування персоніфікованого реєстру закріплених за сімейними лікарями пацієнтів. А у 2003 — 2005  роках мали бути створені типові угоди між лікарем та пацієнтом. До 2018 року жоден міністр охорони здоров’я не виконав цієї постанови, і за це так ніхто і не відповів. І тільки тепер, із приходом нового керівництва, почалось виконання цієї постанови. А ці пункти є досить важливі, тому що вони дали змогу пацієнтам вибирати лікаря й укладати договір із ним незалежно від місця проживання чи прописки. Що ж до лікарів, то після підписання декларацій, почала зростати заробітна плата, бо пішла оплата за кожного пацієнта окремо. Якщо спочатку планували платити за пацієнта 250 гривень базової ставки, то потім цю ставку збільшили до 370 грн, а за дітей до 5 років і людей похилого віку оплата ще більша. 

— З якими труднощами, пов’язаними з реформою, Ви зіткнулись у 2018-му?

   — Звісно, що є певна проблематика. Ось, наприклад, міністерство не встановило чіткого терміну, коли закінчується підписання декларацій, лише нещодавно почались розмови, що цей термін планують на липень 2019 року. Є частина громадян, які просто не підписують угод із різних причин. Більшість іще й досі не підписала, бо вважає, що часу достатньо і поспішати не потрібно. 

   Також є проблема у заповненні медичного свідоцтва про смерть. Позаяк поліція видає довідку про те, що нема ознак насильницької смерті, а ці довідки вони пишуть лише за присутності лікаря, то тепер, коли пацієнти не прив’язані до місця проживання, до однієї поліклініки, а розкинені по всьому Львову, лікарям доводиться ввечері, вночі чи з годин прийому їхати оформляти. Це питання потрібно якось внормувати.

   Ще одна проблема – виклик лікаря додому. Наші пацієнти звикли, що з температурою 37,2 чи коли болить голова, тиск підскочив, обов’язково потрібно викликати лікаря додому, і тут закладений конфлікт між лікарем і пацієнтом, бо не завжди пацієнтові можна пояснити, що він може випити таблетку і прийти до поліклініки на огляд. На мою думку, тут потрібно прописати в яких випадках потрібно викликати лікаря. Тобто — лежачі хворі, висипка та діти до одного року. Всі інші мали б прийти до поліклініки. 

— Чим для людини обернеться неукладання договору?

   — На сьогодні — нічим, національна служба здоров’я все одно за кожного пацієнта, який не уклав декларацію, робить виплату, здається, у розмірі 120 гривень на рік. Проте пацієнти, які не укладуть угоду до липня, потім не зможуть отримувати безкоштовних медичних послуг. Це такий маленький прообраз страхової медицини, але страхівку платить держава. 

— Стосовно тих, хто вже підписав: що їм належить безкоштовно?

   — Це пакет послуг, до якого входить консультація (прийом) лікаря, скерування на аналізи, довідки, лікарняні, кардіограма, загальний аналіз крові, мамографія, флюорографія та багато іншого. Загалом у 2019 році буде 54 безкоштовні діагностичні та лікувальні процедури за умови укладання декларації. Кількість цих послуг зростатиме кожного року. Також збільшується і перелік ліків, які підлягають реімбурсації, якщо на початку було близько 40 препаратів, то тепер є набагато більше. Тобто, людям, які мають певні захворювання та підпадають під реімбурсації, а це: цукровий діабет, гіпертонічна хвороба, бронхіальна астма,  під час звернення до лікаря виписують рецепт, за яким хворий не сплачує повну вартість за потрібний препарат. 

— Яка доля поліклінік у 2019-му?

   — Наразі все лишається без змін, а те, що у Львові відкрилось багато амбулаторій, це для того, аби пацієнтам було ближче йти. Поліклініки залишаються, там є відділення сімейної медицини, вузькі спеціалісти. Лише є нюанс: як люди, які не уклали угоди, потраплятимуть до вузькопрофільних спеціалістів, адже передбачено, що потрапляти до інших спеціалістів вони можуть лише за скеруванням сімейного лікаря. І якщо нема декларації, то скерування ніхто не напише. Але наразі ми все одно пишемо, бо лишається це так зване приписне населення, яке поки що обслуговують незалежно від того, чи уклали декларацію, чи ні, але, найімовірніше, це закінчиться у липні 2019 року. 

— А що лікарі?

   — З дією реформи змінилась заробітна плата та форма роботи. Розвіявся міф про те, що лікарі, які мали більш «хлібні» місця, тобто розташування поліклінік чи більше годин прийому, отримали більше пацієнтів, а ті, хто мав гірше місце прийому чи менше досвіду, отримав, відповідно, меншу кількість декларацій. Якщо взяти та проаналізувати, чи всі лікарі, які мають вищі категорії та 30 років стажу, мають більше пацієнтів, ніж ті, хто має менший стаж, то можна побачити, що такої тенденції нема. Бо пацієнти вибирають лікаря, якому вони довіряють, а не тих, хто має багато досвіду. 
Христина СЛЮСАРЧУК

 Опубліковано : 24.01.19 | Переглядів : 72

Читайте також:
Обличчя номера

Oblyccja.jpg">

Завантажити номер

 
Календар
« Тра.2019
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
 
Реклама