Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
7 гривень — за пекло!

7 гривень — за пекло!

 З 1 лютого у Львові офіційно затвердили подорожчання вартості проїзду в громадському автотранспорті. 

Платіть або йдіть пішки!

Про те, що 5-гривневий тариф на перевезення у маршрутках міста економічно необґрунтований, перевізники говорили вже давно. Вони навіть апелювали до якихось власних розрахунків і називали цифру… 9 гривень, закликаючи підняти вартість проїзду ще з грудня минулого року.


   Водночас, поліпшувати стан транспорту та якість обслуговування пасажирів ніхто не планував: ми як їздили у переповнених автобусах, іноді ледь-ледь втримуючись на ногах, так і їздимо далі. А ціна проїзду росте і росте… З іншого ж боку, про які підрахунки може йтися, якщо ані реальний пасажиропотік, ані реальні прибутки перевізників ніхто порахувати не може! А питання електронного квитка найближчим часом точно не буде врегульоване!

   Так, у п’ятницю, 25 січня Виконавчий комітет Львівської міської ради ухвалив рішення про підвищення вартості проїзду у маршрутках до 7 гривень.  Як наголосили чиновники, обґрунтований тариф, за розрахунками  перевізників, —  8,21 грн, тож рішення ухвалили компромісне. А різницю між запропонованим та затвердженим тарифом відшкодовуватимуть із міської казни, на що в бюджеті вже передбачили гроші.

«Поступка» від мерії!

Мабуть, щоб львів’янам легше було мовчки платити більше за переповнені, холодні та брудні маршрутки, виконком того ж дня затвердив іще одне «транспортне» рішення, яким встановив, що пенсіонери за віком та особи з інвалідністю ІІІ групи будуть тепер їздити у громадських автобусах безоплатно. Нагадаємо, що рік тому приватні перевізники відмовились задарма перевозити ці категорії пасажирів, а пільговий проїзд залишався лише у комунального перевізника АТП № 1. Як повідомив заступник міського голови Львова Сергій Бабак, загалом у Львові є близько 100 тисяч пенсіонерів та осіб з інвалідністю ІІІ групи. Тож, як бачите, поступка неабияка…

Львів’яни вийшли на протест…

і запровадили челендж!

   Дізнавшись про підвищення цін за проїзд, у неділю, 27 січня, десятки львів’ян вийшли під стіни міської ради на протест. Як повідомляє сайт ГО «Варта 1», люди вийшли на площу Ринок із невдоволенням та плакатами. «Позаяк акцію було організовано в суботу ввечері, на жаль, багато людей не знали і не прийшли, однак ця акція лише перша і є попереджувальною. Люди хочуть почути аудит перевезень від міської ради щодо збільшення вартості до 7 гривень. Протест показав, що жителі Львова — проти необґрунтованого підняття тарифу на проїзд у міському транспорті, необлікованого руху готівки з перевезень і низької якості самого перевезення», — йдеться у повідомленні. 

   Крім того, активні львів’яни запровадили так званий ДайКвитокЧелендж! У соцмережах запустили флешмоб, де пасажирів закликають вимагати у транспорті квитки. #ДайКвитокЧелендж активно поширюють у львівських спільнотах. Ініціатори флешмобу пропонують вимагати у водія квиток за проїзд, аби дати раду неконтрольованому обігу готівки у транспорті міста. А коли нема квитка — не платити за проїзд, або й навіть викликати поліцію.

Підрахунки — нереальні!

   Ігор Телішевський, депутат Львівської міської ради, переконаний: рішення про підвищення вартості проїзду у львівських маршрутках є необґрунтованим. «Це рішення прийнято неаргументовано, бо нема жодного пояснення та жодних фактів, які б вказували на його доцільність. Нині ми не знаємо, яким є реальний пасажиропотік — як загалом у львівському громадському автотранспорті, так і на кожному конкретному маршруті.  Другий момент — ми не знаємо конкретно, яка кількість їздить пільговиків. Те, що я отримав у відповіді від комунального підприємства АТП-1, це конкретна цифра з точністю до однієї людини. Але якщо у нас немає жодного обліку, як цю цифру можна порахувати?, — каже депутат. — Нині це просто необлікований обіг готівки з одних кишень до інших, і ми не можемо сказати, якими є прибутки перевізників. Адже водій узяв одну суму, другу суму він віддав, а третя сума дійшла безпосередньо в касу. І ніхто не може точно сказати, який виторг. Проводять аудити, але їх роблять фірми, пов’язані з міською радою та її чиновниками».

   За словами Ігоря Телішевського, рішення про безоплатний проїзд пільговиків не може бути компенсацією за здорожчання проїзду. «Ще один момент: підняли вартість проїзду, але тепер пенсіонери їздитимуть безоплатно. Я  б сказав, що пільговики так чи інакше мають їздити безоплатно. Але чиновники знайшли таку «відмазку», яка б найкраще була сприйнята в Львові, — додає депутат. —  Щодо оновлення транспорту, то ви ж розумієте, що цього не буде. Підвищуючи тариф на 2 гривні, прописали оновлення приватного транспорту на 35 % до кінця року. Але я певен, що цього не відбудеться, ніхто не вкладатиме мільйони в оновлення рухомого складу. Тому ми просто дали можливість додатково заробити як приватним перевізникам, так і комунальному».

Що кажуть активісти

   У ГО «За якісний транспорт» зазначають: вони підтримують зміни  економічної вартості разової поїздки за умови, що ці зміни підкріплені реальними розрахунками, а не  розрахунками «на око», які подали перевізники. «Нас дивує позиція Львівської міської ради, зокрема те, що виконавчий комітет у грудні 2017 року ухвалив рішення, щоб управління транспорту провело вивчення пасажиропотоку, але управління досі цього не зробило. Значить, ЛМР вигідно не контролювати потік коштів, їх влаштовує «чорний нал», — йдеться у повідомленні від ГО «За якісний транспорт». — Формування тарифу — це фактично дві складові: видатки і прибуток, видатки можна перевірити через інформацію, яку подають перевізники, і їх можна через математичні розрахунки перевірити на достовірність і адекватність, а от  прибуток — це скільки реально проїхало платних пасажирів — можна перевірити двома варіантами: повірити цифрам зі стелі, які подають перевізники, або замовити вивчення пасажиропотоку і знати, скільки їздить платних і пільгових пасажирів.

  Станом на тепер ми консультуємось із юристами, чи може невиконання вищезазначеного  рішення (з вивчення пасажирського потоку) бути  підставою для того, щоб скасувати рішення щодо тарифу. Позиція проста, спочатку вивчення пасажиропотоку, видання квитків, прозора бухгалтерія, а тоді хоч 10 грн — економічно обґрунтований тариф. Наголошуємо: економічно обґрунтований, але це не значить, що мешканці Львова мають його платити, місто через дотації може скорегувати разову поїздку в бік зниження, наприклад: економічно обґрунтований тариф — 10, але місто 4 грн покриває із коштів бюджету, а пасажир платить лишень 6 грн…».

   Львівська журналістка Вікторія Балицька написала на своїй сторінці у ФБ: «Популізм як він є. Це про подорожчання проїзду в маршрутках. Хто не в курсі: у Львові з 1 лютого 7 грн + безкоштовний проїзд пенсіонерам та інвалідам. Ні, я не проти подорожчання. Навпаки — я за рентабельну для перевізників вартість. Але я проти подорожчання в такій популістичній конфігурації. Оце «пенсіонери безкоштовно» — це велетенський камінь на шнурку, який надалі міцно триматиме ті нещасні жалюгідні перевезення на дні. Монетизації перевезень пенсіонерів нам, схоже, не бачити як своїх вух… Отим «пенсіонери безкоштовно» міська влада каже «велкам» тому жахливому стану перевезень, який у нас є. Але ж комусь потрібно серця електорату тримати в розтопленому стані. А на вибори ходять пенсіонери. І що ми маємо на виході: купа пенсіонерів їздять на «халяву» туди-сюди, бо ж не платять «живі» гроші. І здорожчений проїзд для працездатного населення за того ж низького (на рівні плінтуса) комфорту. І брак механізму, який би контролював надходження від перевезень».

Уляна ДЕПУТОВИЧ

 Опубліковано : 31.01.19 | Переглядів : 1580

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Сер.2019
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
 
Реклама