Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
34 охочі стати Гарантом
34 охочі стати Гарантом

3 лютого Центральна виборча комісія завершила приймання документів для реєстрації кандидатами на виборах Президента України. Бажання стати Гарантом Конституції висловила 91 особа, а станом на 5 лютого Центральна виборча комісія офіційно зареєструвала 34 претенденти. Це абсолютний рекорд 
з 1991 року. Попередній рекорд за кількістю кандидатів був зафіксований у 2004 році, тоді реєстрацію пройшли 26 кандидатів. 


Вибори: що і коли

   Президентська передвиборча кампанія офіційно стартувала 
31 грудня і триватиме 90 днів. Центральна виборча комісія реєструватиме кандидатів до 8 лютого, після чого оголосить остаточний перелік претендентів на пост глави держави. Самі вибори відбудуться 31 березня 2019 року. Результати президентських виборів в Україні повинні оголосити до 10 квітня. Найімовірніше, буде другий тур, який може бути призначений на 21 квітня, його результати оголосять до 1 травня. Інавгурація президента має відбутися до 3 червня.

Кандидати

   Відтак, зважаючи на попередній досвід президентських кампаній в Україні, можна чітко відсортувати охочих очолити країну на тих, хто має  реальні шанси вийти в другий тур, і на тих, хто балотуванням у президенти «набиває» рейтинг для своєї партії на парламентські вибори та тих, які йдуть технічними кандидатами задля відбирання голосів у прохідних претендентів. 

   Кандидати на пост глави держави, намагаючись привернути до себе увагу, потрапляли в конфузи з рекламною продукцією. Наприклад, мер Львова Андрій Садовий одним із перших зареєструвався у ЦВК як кандидат у президенти. Згодом пішов у відпустку, покинувши головування міста, та всерйоз почав вести передвиборчу агітацію. Відтепер міський голова міста Лева має амплуа не лише європейського політика, як завів у Львів туристів, а потім засипав його сміттям, а ще й блогера, який зробив «наступ на ютуб». В рекламі на ютубі Андрій Садовий схожий на блогера-початківця, який жартує, критикує, відправляє жабу Генеральному прокурору та розміщує борди по всій Україні з написами «Наступний», який перейшов у «Наступ» — що мають на увазі технологи Садового, ми, українці, ще наразі не второпали.

   Юлія Тимошенко — вічна кандидатка на пост президента. Ця жінка зробила все і навіть більше, аби специфічно подати себе у політичному світі країни: вона обрала «новий курс» і запам’ятається швидкою зміною іміджу, бігом на телекамери вранці, сирниками на День кондитера, розмовами про «зубожіння України», сумнівною історією із нібито підтримкою її відомим у світі бразильським письменником Пауло Коельйо, який згодом у Twitter написав, що ніколи не записував відео на підтримку Тимошенко... 

   Шевченко і Шевченко. Представник УКРОПу Олександр Шевченко готувався до ролі очільника країни методами технологічних новацій. Спершу він виходив у прямий ефір у соцмережах, спілкуючись безпосередньо зі своїм електоратом, згодом перейшов до більш звичних методів агітації, а саме: біґбордів та зустрічей.  Щоправда, в агітації на бордах кандидат Шевченко застосував неабиякий креатив, зокрема у написі: «Гарантую! Прибрати порох із ваших осель». Ігор Шевченко був міністром екології 2014 — 2015 років, розпочав кампанію з пошуку дружини у Мережі, а згодом і на біґбордах. Але перше і основне місце рейтингу кандидатів-жартівників посідає головний комік країни Володимир Зеленський, який настільки переконав українців у тому, що його сценічний образ і сам він — це одне й те ж,  що посів перше місце у соціології! 

Соціологія

   Фаворитами президентських перегонів є, за даними різних соцопитувань, шоумен Володимир Зеленський, чинний Президент Петро Порошенко, а на третьому місці — лідер ВО «Батьківщина» Юлія Тимошенко. Також, кажуть соціологи, шанси є в екс-міністра оборони Анатолія Гриценка, нардепів Юрія Бойка, Олега Ляшка та Олександра Вілкула.
Думка експерта
   Український політолог Віктор ТАРАН у коментарі «Ратуші» зазначив, що ця кампанія вже демонструє низку локальних моментів. «По-перше, атипова кількість учасників, такої кількості охочих у президентській кампанії у нас ще не було. По-друге, ми бачимо те, що станом на сьогодні за менш ніж два місяці до закінчення виборчої кампанії ми не маємо жодного явного фаворита і навіть не можемо спрогнозувати, хто вийде у другий тур. Наступна особливість цієї кампанії — те, що вона накладається на парламентські вибори, відповідно, відбитки цього буде видно як і в атиповій кількості кандидатів, так і в агресивній риториці, яку вони будуть вести. І тут якраз у виборців змішаються меседжі, тому що, з одного боку, будуть меседжі, притаманні президентській кампанії, а з іншого боку — парламентській, де кандидати акцентуватимуть на соціально-економічних питаннях, — пояснює експерт. — Також ця кампанія унікальна ще в тому, що в нас нема передумов для тотального використання адміністративного ресурсу. Тобто це проведено і за формою державності, за децентралізацією, освітньою та медичною реформами. По суті, децентралізували вертикаль і ніхто не володіє такою централізованою адміністративною вертикаллю. Водночас можемо прогнозувати: скуповування голосів залишається ще досить потужним фактором. Бо законопроект, який був поданий 16 квітня минулого року, досі в парламенті не розглянутий, а там є дві ключові інновації — це відповідальність за продаж голосу і спрощене доведення до обвинувального вироку». 

   Також політолог Віктор Таран наголосив: позаяк кампанія короткотермінова, то тут буде змагання не за смислами чи ідеями, програмами, а перемагатиме той, хто зможе накопичити максимально організований людський та фінансовий ресурс, тобто в кого буде мережа, партійні осередки та медійні майданчики. 
Христина СЛЮСАРЧУК

 Опубліковано : 06.02.19 | Переглядів : 99

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Лют.2019
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728   
 
Реклама