Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Будинкові ремонти: скільки профінансує місто?

Будинкові ремонти: скільки профінансує місто?

4 квітня на сесії міської ради затвердили Програму підтримки співвласників багатоквартирних будинків, об’єднань співвласників багатоквартирних будинків, що списані з балансу Львівських комунальних підприємств, у проведенні невідкладного ремонту, капітального ремонту, реконструкції, ремонтно-реставраційних робіт спільного майна у багатоквартирних будинках у м. Львові на 2019 — 2020 роки. Таким чином у мерії продовжують реформу житлово-комунального господарства — щодо списання будинків з балансу місцевих рад.

«Станом на сьогодні списано 2 626 будинків. Тому ціль Програми, яку пропонуємо, — підтримка співвласників багатоквартирних будинків у тому, щоб спільно проводити ремонтні роботи», — зазначила Ірина Маруняк директорка департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР, повідомляє прес-служба міськради.
   Аварійні будинки ремонтуватимуть 100 % за кошти місцевого бюджету. Але за умови, що ці будинки визнані аварійними до моменту затвердження цієї ухвали. Таких наразі є 16. В інших випадках капітальний ремонт елементів будинків проводитимуть у відношенні: до 90 % — кошти з місцевого бюджету, не менше 10 % — кошти мешканців. Чиновниця наголошує: для співфінансування відновлювальних робіт у будинках потрібен буде висновок проектної організації, що споруда потребує капітального і невідкладного ремонту.  «Щодо ремонту в будинках-пам’ятках архітектури, є пропозиція, щоб співфінансування становило 70/30. Тут 70 % — це є кошти місцевого бюджету і 30% — мешканці», — поінформувала директорка департаменту.
   Програма також охоплює капітальні ремонти дахів та ліфтів. Щодо ремонту покрівель, пропорція коштів «місто-мешканці» залежатиме від поверховості будинку: «У будинках від 1 до 3 поверхів співфінансування становитиме 90/10%; у будинках від 4 до 5 поверхів — 85%/15%; у будинках вище 5 поверхів — 70/30%», — розповіла Ірина Маруняк. Ліфти ж раніше лагодили за схемою співфінансування 70/30, але цьогоріч чиновники пропонують змінити це співвідношення до 90/10. До речі, модернізація одного ліфта, за словами чиновниці, коштує півтора мільйона гривень.
   Деталі Програми співфінансування «Ратуші» прокоментував начальник управління житлового господарства департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Владислав ІВАНОВ.
— Як мешканці можуть податися на цю програму?
— Потрібне обов’язково звернення  до розпорядника коштів. Розпорядниками коштів є Департамент житлового господарства та інфраструктури, районні адміністрації, управління охорони історичного середовища. Учасники програми — співвласники багатоквартирного будинку в особі уповноваженої особи, що її обирають на зборах. Крім звернення, долучають також кошторис на очікувану вартість робіт. Тобто попередньо роботи мають бути оцінені, і мешканці мають бути готові долучитися в зазначеній частці співфінансування. На підставі звернення головний розпорядник коштів проводить огляд будинків. Бо в нас вже були такі звернення, що наприклад, 2-3 роки тому робили дах, а люди хочуть знову його «оновити». Натомість є такі будинки, які потребують капітального ремонту і є в значно гіршому стані.
— А як стосовно мешканців будинків, що належать до ЛКП? 
— Нині ми ці будинки активно списуємо, за законом, вони мають обрати форму управління — управління співвласників, управління управителем та управління ОСББ, одну з трьох.
— Чому в пам’ятках архітектури мешканці більш фінансово залучені (має бути не менше 30 % коштів від мешканців), ні ж у звичайних будинках (10 %)?
— Пам’ятки розташовані в центральній частині міста, де проживання найдорожче, де багато нежитлових приміщень, офіси, магазини. До того ж це позиція начальниці управління охорони історичного середовища Лілії Онищенко.
— Коли Програма почне діяти?
— Як тільки підпише міський голова. Сам механізм передбачає від двох до трьох місяців до моменту, як ми укладемо угоду з виконавцем робіт. Тобто мешканці ще мають зробити в себе збори, підписати протокол, яким вони дають згоду на проведення робіт та участь у співфінансуванні. Потім має бути розроблена проектно-кошторисна документація, вона має пройти експертизу, після цього, за законом про закупівлі, буде оголошений тендер на виконавця робіт і визначені його переможці.

Світлана ПАВЛИШИН

 Опубліковано : 10.04.19 | Переглядів : 1305

Читайте також:
Обличчя номера

Oblyccja.jpg">

Завантажити номер

 
Календар
« Чер.2019
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
 
Реклама