Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Смертельний рейсинг Львовом

Смертельний рейсинг Львовом

Коли Сонце заходить за горизонт, на вулицях настає глибока ніч і місто засинає, на дороги виходить люд, і на швидкості виїжджають безстрашні мисливці за адреналіном…

Незаконна швидкість
   Близько опівночі 15 червня в мікрорайоні Рясне-2 почали збиратися глядачі, і близько 150 автомобілів у населеному пункті Підрясне виїхали на перегони. Завдяки злагодженим діям кількох екіпажів патрульної поліції, екіпажів поліції особливого призначення та Управління безпеки міста, перегони так і не почалися. Учасники роз’їхалися. Про це на сторінці у соцмережі Фейсбук повідомила Патрульна поліція Львівської області.
   «Під час таких заходів відбувається масове грубе порушення Правил дорожнього руху, наражаючи на небезпеку навколишніх. Під час перегонів перевищують швидкість, зупиняються на смугах руху, на яких це не можна робити, крім того, їздять по зустрічних смугах. Як кажуть патрульні, можна відкривати Правила дорожнього руху і читати зо 40 пунктів щонайменше. Аби гарантувати безпеку, патрульні цьому запобігають. На лінії 102 патрульні отримали інформацію, що починають збиратись люди, приїхали на місце збору, провели профілактичні бесіди. Відповідно, масового порушення не відбулось. Нещодавно вже були такі перегони. Ми приїхали і всіх розігнали», — прокоментувала «Ратуші» речниця Патрульної поліції у Львівській області Катерина Рибій.
   У Львові нічні перегони влаштовують не вперше. Кожного разу охочих поспостерігати за змаганнями та тих, хто і є мисливцем за адреналіном — гонщиків — розганяла поліція. Наприклад, у Львові, у мікрорайоні Рясне, у ніч на 9 травня місцеві мали намір влаштувати нічні гонки. Тоді за підрахунком поліції, щоб взяти участь і подивитись на гонки, зібралось орієнтовно 300 осіб. Правоохоронці встановили осіб, які причетні до організації події, та закликали їх негайно роз’їхатись. Водії погодились і вже через 10 хвилин припинили захід.
   Так, бачимо, що нічні перегони набирають обертів, стають масштабнішими. Як вплинути на небезпечний нічний «двіж», з’ясовувала журналістка «Ратуші».

Міська влада мовчить, молодь — протестує
   «Міська влада не йде назустріч. Це може призвести до трагедії. Нічні перегони — результат небажання міської влади Львова підтримувати розвиток автоспорту у місті. Те, що розігнали… ну, збиратимуться для перегонів в іншому місці. Поліція, замість того, аби займатись своїми безпосередніми обов’язками, ганятиметься за гонщиками. Автомобілі потужні, більшість із них поліцейські автівки просто не доженуть. Так, розуміємо, що перегони не треба забороняти, міська влада має їм сприяти, але організовано», — вважає директор Галицького автомобільного клубу Сергій Єженков.
   «Я безпосередньо не раз звертався до міськради, постійно отримую відмовки, як-от: «старовинна частина, покладена нова бруківка, вона може зруйнуватись», і т. ін. Хоча вдень проспектом Свободи проїздить удвічі більше авто, ніж якщо б ми проводили урочисте відкриття перегонів», — додав співрозмовник.
   У місті єдина можливість — «Арена-Львів». Там проводять дрифт, Львівські ГО проводять змагання для аматорів, аби їх підтримати. Відповідно, для організації заходів домовляються з організацією, готують об’єкт, запрошують швидку допомогу, вогнегасники. Це влаштовує «Арена-Львів», яка йде назустріч, надає свою ділянку. А місто — ніц.
   За словами пана Сергія, вже понад чотири роки жодного заходу, пов’язаного з перегонами, не проводиться. У світі дрег-рейсинг, дрифтинг проводять на ділянках загального користування з дотриманням відповідних вимог безпеки (перекриття руху транспорту, забезпечення швидкою медичною допомогою, пожежниками). Звернення молоді до міської влади залишаються без уваги. Місто не дає права на проведення ралі. Автодромів у нас немає. Єдиний автодром в Україні розташований під Києвом. Люди бажають, аби автоспорт розвивався. Поки місто не піде назустріч, нічні незаконні перегони відбуватимуться постійно. Поліція нічого не вдіє. Молодь хоче «двіжу», розвитку. Це може призвести до серйозних ДТП. Тому краще це вирішити цивілізовано, надати організованості й гарантувати під час перегонів безпеку, виділяти місця, забезпечувати машинами швидкої допомоги. Автомобільний спорт дуже небезпечний, якщо нехтувати вимоги безпеки.

Відлуння минулого, або Львів автомобільний
   На думку співрозмовця «Ратуші» Сергія Єженкова, потрібно проаналізувати позитивні та негативні складові заборон на проведення перегонів у межах міста. У Львові постійно проводились автоперегони. Це було доброю традицією, починаючи з 1930-х років. Раніше були професійні перегони. Будь-який захід, який проводять у місті, завжди узгоджують з місцевою владою за допомогою офіційного звернення, в якому повідомляється, хто організатор заходу та інші деталі. Мерія колись так робила, але впродовж щонайменше чотирьох років спостерігається небажання підтримувати організацію перегонів. Як результат: нічні перегони зупинити — нереально. Ще проводяться деякі заходи, але їх залишилось мізерна кількість.
   На відміну від міста, перегони підтримує область. Незабаром відбудуться гірські автоперегони на межі Закарпатської та Львівської областей, в липні буде 17-те міжнародне ралі «Галіція», яке проводитимуть у центрі Трускавця. Крім того, й у Дрогобицькому, Старосамбірському районі є спецділянки. Відповідно, скликаються оргкомітети на рівні області, готуються дороги, повідомляють мешканців, вживають заходів безпеки за участі ДСНС, Центру медицини катастроф, розробляються плани безпеки (визначають місця, де можуть перебувати люди). Автівки, що братимуть участь у перегонах, обов’язково проходять техогляд.
   В області є підписане екс-головою ЛОДА Олегом Синюткою розпорядження на 2018 — 2023 роки, що регулює розвиток автомобільного спорту. Розпорядження регулює вимоги до перегонів.

Рішення — стіл переговорів!
   Про те, чи готова Львівська міськрада сприяти гонщикам, допомагаючи в організації безпечних перегонів у межах міста, «Ратуші» розповіла заступниця начальника управління молоді та спорту Львівської міськради Оксана Пилипів.
   «Управління молоді та спорту ЛМР працює з громадськими організаціями. Є федерації, ГО, які представляють певні види спорту і організовують заходи. Загалом, «легалізувати» перегони на рівні міста реально. Якщо люди готові створити громадську організацію або долучитися до вже діючої організації, яка проводить подібні заходи, то звичайно, ми готові йти назустріч. Громадська організація подає звернення до міськради про проведення того чи іншого заходу, ми його розглядаємо. Якщо відбуваються більш масштабні заходи, то готуємо розпорядження міського голови, створюємо робочі групи, працюємо з поліцією, ДСНС, медиками, долучаємо всі дотичні виконавчі органи та організовуємо. Зокрема співпрацюємо й з Управлінням транспорту, якщо необхідно перекривати якісь ділянки. Все, аби створити комфортні умови для мешканців міста, й для того, аби захід відбувався на належному рівні.
   За словами пані Оксани, перегони можна ввести у правове русло, але це потрібно робити за правильною процедурою. Важливо, аби була громадська організація, яка готова відповідати за захід, а міська влада, зі свого боку, готова долучатись, допомагати в організації, щоб це відбувалось законно, без порушень, у дозволений період й аби люди приходили дивитись.
   «Однозначно має бути хтось із активних учасників, які організують людей долучитись до вже наявної ГО, яка займається перегонами, або створити свою, — каже Оксана Пилипів. — Те, як проводяться такі заходи нині, — це небезпечно для учасників перегонів і для громадян. Щоб уникнути негативних результатів, треба спільно сісти з громадськими організаціями за стіл переговорів. І переводити в офіційне, безпечне русло».

Трохи історії
   Перші перегони були організовані 22 липня 1894 за маршрутом завдовжки 126 км від Парижа до Руана (із заявлених 102 автомобілів після відбіркових змагань до перегонів допустили 25, з них стартувало 21, а до фінішу добралось 17 автомобілів). 18 травня 1895 відбулися перші автомобільні перегони в Італії. Дистанція у 93 км була прокладена за маршрутом Турин — Асті — Турин (було п’ять учасників, і лише троє з них фінішували).
   Приблизно у ті ж роки подібні змагання пройшли у Сполучених Штатах Америки і у Великій Британії. Автоперегони, з’явившись ще у XIX столітті, спочатку були лише екзотичною та дорогою розвагою, бо автомобілі виготовляли вручну і більшість перших змагань мали довести, що автомобіль є надійною альтернативою коню. Але з розвитком техніки автоперегони здобувають усе більший інтерес учасників змагань (багатих ентузіастів — любителів нових технологій), глядачів та організаторів змагань. Таким чином, вже з самого початку XX століття автоперегони завойовують своє місце у світі.
   До слова, значна більшість автоперегонів відбувається згідно з правилами FIA, які періодично уточнюють (зазвичай щороку) у нормативних документах FIA, головним із яких є Міжнародний спортивний кодекс FIA з додатками. В Україні, крім цього, діє Національний спортивний кодекс Автомобільної федерації України, який розроблено на основі МСК FIA.

Анастасія ШЕВЧЕНКО

 Опубліковано : 20.06.19 | Переглядів : 4020

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Вер.2019
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
 
Реклама