Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Самокоронація

Самокоронація

Ви заходите у пишний палац. Для церемонії коронації новообраного правителя зібрався люд. Архієпископ, дієцезій, єпископи, настоятель абатства Святого Ремігія, хранитель Святої ампули, і настоятель абатства Сен-Дені, хранитель інших регалій королівської влади — всі з нетерпінням чекають величного дійства. Приблизно так проходила коронація у Франції, скажімо, у XIX столітті. Та чи можете Ви уявити собі, аби королі самі себе коронували? Ні?! А от наша Львівська міська рада на таке, здається, спромоглась…

Зоряні війни ДАБІ та виконкому
   «У Львові є конфлікт між виконкомом і ДАБІ, бо виконком пачками видає незаконно містобудівні обмеження, не маючи права це робити саме рішенням виконкому, а ДАБІ намагається з ними воювати», — каже експерт із будівництва Георгій МОГИЛЬНИЙ.
   За словами  експерта, є поняття уповноваженого органу містобудування та архітектури, яке видає містобудівні обмеження (це визначено законодавством). Львівська міськрада цим уповноваженим органом обрала …виконком. Але ось фокус: міськрада, відповідно до законодавства, не може призначити виконком цим органом, бо прямою нормою закону прописано, що голова цього уповноваженого органу за посадою є головним архітектором міста, зобов’язаний мати вищу архітектурну освіту та стаж організаційної і професійної роботи за фахом у сфері містобудування та архітектури не менше 5 років і обирається виключно за конкурсом (ст. 14 ЗУ «Про архітектурну діяльність»). У нас про частину законів забули. Виконком апріорі не може бути уповноваженим органом, який видає містобудівні умови. А він — видає. Так спостерігаємо за конфліктами законодавства і, відповідно, численними незаконними рішеннями Львівської міськради!

Архітектор Садовий: «він же Гога, він же Гоша»
   Наша влада діє виключно в рамках законодавства. Жодних сумнівів… Так, очільник виконкому, він же міський голова, він же керівник уповноваженого органу містобудування та архітектури Андрій Садовий, як ми вже зрозуміли, відповідно до законодавства має вищу архітектурну освіту і пропрацював за цим фахом не менше 5 років. Що ж, перевіримо…
   Заходимо на сайт Львівської міської ради, читаємо інформацію про Сонцесяйного. У 1987 р. закінчив Львівський технікум радіоелектроніки, 1987 — 1989 роки — служба в армії.
   У подальшому отримав три вищі освіти: закінчив Державний Університет «Львівська політехніка», здобувши у 1995 р. кваліфікацію інженера електронної техніки. У 1997 р. здобув кваліфікацію економіста за спеціальністю «Фінанси і кредит». А вже у 1999 р. закінчив Академію державного управління при Президентові України, отримавши кваліфікацію магістра державного управління.
   Відомо й про початок трудової діяльності, яку Андрій Іванович розпочав у 1989 році, працюючи регулювальником радіоелектронної апаратури Виробничого об’єднання «Львівприлад». А у 1992 — 1995 роках був заступником директора Львівського відділення Фонду соціальної адаптації молоді. На цьому інформація про мера переривається.
   Не мовчить про славетного мера й «Вікіпедія». Відповідно до інформації джерела, 1993 року Андрій Садовий разом із журналістами Олександром Кривенком та Ігорем Копистинським заснували у Львові радіостанцію «Люкс», у 1995 — 1998 рр. був членом наглядової ради ЗАТ ІК «Галицькі інвестиції», разом із Олександром Ємцем. 1997 — 2005 роки — голова ради, голова правління ВАТ «Південьзахіделектромережбуд». Міський голова Львова з 25 квітня 2006 року.
   Бачимо, що історія змовчує про «архітектурний період» життя міського голови міста Лева Андрія Садового, і це дає вагомі підстави думати, що такого періоду ніколи і не було…

Сесія — всьому голова!
   «Ратуша» вирішила поцікавитись про механізм видання містобудівних умов та обмежень у керівника юридичного департаменту Львівської міськради Гелени ПАЙОНКЕВИЧ.
   «Згідно з ухвалою міської ради «Про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради», виконавчий комітет визначено уповноваженим органом, який видає містобудівні умови та обмеження. Нині законодавство регулює це у доволі специфічний і простий спосіб для заявників, — пояснила чиновниця. — Тобто, необхідно мати документ на право власності чи на право користування земельною ділянкою, наміри забудовника повинні відповідати затвердженій містобудівній документації (детальному плану території або зонінгу). Відповідно, подаються самі містобудівні умови та обмеження, які характеризують споруду або будівлю, яку має намір звести забудовник. Управління архітектури та урбаністики перевіряє всі документи, і коли всі наміри забудовника повністю відповідають вимогам законодавства, виноситься на розгляд виконавчого комітету відповідний проєкт рішення. Потім виконком приймає або не приймає рішення, видається відповідна копія рішення заявнику. В подальшому відбувається зовсім інша процедура: проєкт, експертиза проєкту, отримання дозволу».
   Крім того, пані Гелена додала, що уповноваженим органом містобудування та архітектури визначено виконком. «Це рішення ухвалене з мотивів того, що видання містобудівних умов та обмежень повинне мати більшу публічність», — додала Гелена Пайонкевич.
   На запитання, чи діяльність виконкому як уповноваженого органу у ЛМР не є порушенням чинного законодавства, пані Гелена зазначила, що «судових спорів з цього приводу не було». А дивно…
   Щодо порушеного питання, поцікавилась «Ратуша» й у заступника директора департаменту, начальника управління архітектури та урбаністики, головного архітектора міста департаменту містобудування Львівської міської ради Юліана ЧАПЛІНСЬКОГО. «Сесія міської ради ухвалила, що уповноваженим органом містобудування є виконком. В якомусь місті це може бути Департамент містобудування, відповідно, начальник департаменту мав би підписувати, в якомусь місті це може бути Управління архітектури. Львів вирішив, що це має бути виконком», — зазначив пан Юліан.

Ситуація дуже неоднозначна
   Директор Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області Роман Желих теж погодився відповісти на запитання, які цікавлять «Ратушу».
   За словами співрозмовця, до повноважень Департаменту ДАБІ у Львівській області також належить нагляд за уповноваженими органами з питань містобудування та архітектури. У Львівській міській раді уповноваженим органом є Управління архітектури та містобудування. На запитання «Ратуші», чи є порушенням те, що містобудівні умови та обмеження затверджує виконавчий комітет ЛМР, пан Роман відповів: «Все, що суперечить закону, є порушенням. Відповідно до ч. 6 ст. 29 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», надання містобудівних умов та обмежень або ухвалення рішення про відмову в їх наданні здійснюється відповідним уповноваженим органом містобудування та архітектури впродовж 10 робочих днів з дня реєстрації заяви і затверджується наказом такого органу. Жодного слова у вказаному законодавстві про те, що містобудівні умови та обмеження мають затверджуватись рішенням виконкому, НЕМАЄ. Відповідно, зрозуміло кожному, навіть не юристу, що це суперечить Закону України. Вища за закон лише Конституція. У Львівській міськраді виконком затверджує своїм рішенням МОУ, а пан Чаплінський ставить підпис». Так, частина дій за законом, а частина — звичайно ж, ні. За словами пана Желиха, правову оцінку можуть дати лише органи прокуратури в інтересах держави. Якщо суд визнає діяльність виконкому незаконною, відповідно винесені виконкомом рішення вважатимуться НЕЛЕГІТИМНИМИ.

Анастасія ШЕВЧЕНКО

до теми
    Зона компетенції ДАБІ
   Розповів Роман Желих і про діяльність Департаменту ДАБІ у Львівській області: «Основним документом, що регулює містобудівну діяльність, є ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності». Ним керуються і органи містобудування та архітектури під час видання містобудівних умов та обмежень. Частина 5 ст. 29 цього закону регулює, які документи потрібні для видання містобудівних умов та обмежень. Департаментом ДАБІ здійснюється перевірка законності видачі містобудівних умов та обмежень. Вона може бути планова та позапланова. Позапланова перевірка проводиться на підставі звернення, заяви, вимоги правоохоронних органів, рішення суду, за заявою самого забудовника щодо самого себе, якщо є таке бажання. У законі це також прописано. Позапланову перевірку призначають на підставі документальної перевірки, спочатку ми витребовуємо всі документи, які були підставою для видання містобудівних умов та обмежень, проводимо документальну перевірку. Якщо є порушення, всі документи разом зі службовою запискою скеровуємо у центральний апарат — ДАБІ України, яка видає наказ про проведення перевірки, який підписує голова або заступник. Потім на підставі наказу роблять скерування на перевірку. З виходом на місце ознайомлюємо посадових осіб, які видавали документи. Перевірка триває впродовж 10 робочих днів, за її результатами вживають відповідних заходів. Під час перевірки встановлюється, чи містобудівні умови та обмеження відповідають чинній містобудівній документації (детальний план території, Генеральний план, план зонування території). Якщо виявлено відхилення, ДАБІ України, в особі головних інспекторів будівельного нагляду структурного підрозділу, ухвалює рішення про скасування таких містобудівних умов та обмежень».
   «Крім того, якщо ми встановлюємо порушення державних будівельних норм (збільшення щільності забудови: коли, наприклад, земельна ділянка 20 соток, містобудівною документацією визначено забудову не більше як 40 %, а на 60 % має бути розміщено дитячі, спортивні майданчики, потрібну кількість паркомісць). Якщо ми бачимо, що площа забудови більша, ніж визначено містобудівною документацією, тоді ухвалюється рішення про скасування містобудівних умов та обмежень», — додав директор Департаменту ДАБІ у Львівській області.

 Опубліковано : 27.06.19 | Переглядів : 2801

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Вер.2019
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      
 
Реклама