Головна        Новини        Соціум        Політика        Економіка        Культура        Спорт        Репортаж        Кримінал        Довкілля        Зоо SOS       

Пошук :
Музична мандрівка не без маркетингу

Музична мандрівка не без маркетингу

Завершився тур з промоції української музики Ukrainian Live Tour — «Повернення української класики». Від Львова до Одеси, через Тернопіль, Хмельницький, Вінницю, Рівне, Житомир, Київ, Чернігів, Харків, Дніпро, Кривий Ріг, Кропивницький громадська організація «Колеґіум Музікум» разом із Львівським органним залом за підтримки Українського культурного фонду презентувала унікальну українську (цього разу — галицьку) класичну  музику.


   З-понад 1000 композиторів обрали 10 митців зламу XIX — XX століть. «Вони — ніжні та романтичні, трагічні та мрійливі, бурхливі та медитативні — їхні твори об’єднані в добірку з акцентом на Час, Пристрасть і Міфи. Тур «Повернення української класики» — захоплива розповідь про міфи, час, пристрасті та Галичину», — так описують організатори свій проєкт. Директор Львівського органного залу Іван Остапович розповів «Ратуші», яким був цей тур:

   — Ми використовували сучасні надбання маркетингу та комунікації з найширшою аудиторією, особливо молоддю, адже від цього залежить майбутнє нашої культури. Суттєва відмінність проєктів Ukrainian Live полягає в тому, що ми не виховуємо, а комунікуємо з публікою. Ми не розповідаємо довгих історій про патріотизм, а шукаємо найкращі сторони музики і намагаємось їх подати. Музика — це не виховання, а живий процес, жива матерія, як і людина, зі сотнею облич, настроїв та світоглядів. Як показує досвід організації всеукраїнського туру, насправді дуже багато молоді дуже відкрита до нових вражень та знань. Історично склалось так, що професійні музичні кола та організатори подій класичної музики досі йдуть за радянською пропагандистською логікою, що все українське не надто цікаве для публіки. Що все українське — тільки про кріпаків та любов бідної Одарки із «Запорожця за Дунаєм». Але маємо чудові музичні артефакти, які, використовуючи всі найкращі надбання світової музики, створюють особливе обличчя нашої музики. Неординарне та захопливе. Нині саме час працювати над зміною в головах заради нашого спільного майбутнього та поваги світового товариства.

— Чи сформувався якийсь рейтинг авторів або творів, які звучали?

   — Хоч як дивно, але навіть досвідчені музикознавці в деяких випадках не чули і не знають тієї музики, яку ми возимо в українські міста в рамках проєкту Ukrainian Live Tour. А для звичайного любителя музики всі твори абсолютно нові. Ми спеціально намагались дібрати програму так, щоб там були різні настрої та різні музичні історії. Деяка музика легка, деяка драматична, деяка дуже лірична, деяка гумористична. Особливе враження завжди справляє Тріо Барвінського та Тріо Людкевича (мале тріо). Ця музика дуже особлива і дуже добре написана. Вона конкурує з найкращими зразками світової класики. Також Соната для фортепіано Зиновія Лиська викликає щире, позитивне подивування у публіки. Цей твір, що був написаний у 20-х роках XX століття, — дуже ефектний та динамічний. Можливості рояля в ньому використано якнайповніше.

— Які композитори стали найбільшим відкриттям для слухачів?

   — Безперечно, це композитори: Зиновій Лисько, Борис Кудрик, Василь Барвінський та Нестор Нижанківський. Ця музика наділена особливим авторським почерком та стилем. Кожен із композиторів дуже індивідуальний і водночас дуже сильно відчутна національна ідіома їхньої музики. Не шароварна, а справді космополітична. Якщо уважно простежити програми передових концертних залів України, то там, за дуже малим винятком, не знайдеш жодного цього прізвища. Тому все ще «свіже» і дуже особливе.

— Хто з відомих композиторів відкрився з найбільш несподіваного боку? 

   — Тут треба розповісти одну дуже важливу річ з погляду виконавців цієї музики. Коли музикант, наприклад, береться за твір Бетховена, то він вже точно знає, як цей твір грати, бо існує кількасотлітня традиція інтерпретацій. Коли ж музиканти взялись за музику, яку ми представляємо в турі, то перед ними — немов чисте поле. Це насправді дуже важко і водночас відповідально, коли потрібно створити образ твору «з нуля», не маючи орієнтирів традиційних інтерпретацій. Тому навіть уже після концертів музиканти відкривають для себе щоразу інші грані музичних творів, і  сподіваємось, що традиція виконання цих творів буде тільки рости.

— Чи плануєте ще «виймати» з архівів невідомих українських композиторів та популяризувати їхню музику?   

   — Насправді такої музики значно більше, ніж здається на перший погляд. Адже не існує навіть жодного повного систематичного видання творів всіх цих авторів (Воробкевича, Людкевича, Барвінського, Кудрика, Лиська, Мазепи, Кос-Анатольського). Це тільки один із перших наших проєктів, і ми плануємо і надалі працювати систематично в цьому напрямі. І не тільки з галицькою музикою.

Запитувала Наталя ДУДКО

 Опубліковано : 31.10.19 | Переглядів : 879

Читайте також:
Обличчя номера

Завантажити номер

 
Календар
« Лис.2019
Пн.Вт.Ср.Чт.Пт.Сб.Нд.
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 
 
Реклама