П’ятниця, 31 Березня

Львів  має новий трамвай

10 грудня у Львові презентували перший виготовлений компанією «Електрон» низькопідлоговий трамвай, вартістю 1,9 млн доларів. Загалом місто за кредит від Європейського інвестиційного банку закупить 10 таких вагонів, — повідомляє пресслужба ЛМР.

«Ми отримали сьогодні унікальний п’ятисекційний трамвай, він дуже буде пасувати на ті маршрути, де є великий пасажиропотік, оскільки може відразу перевозити 250 людей. До кінця року ми плануємо отримати ще два таких, а потім ще сім. В нас контракт на 10 таких великих трамваїв. Вартість одного п’ятисекційного трамвая — 1,9 млн доларів», — розповідає міський голова Андрій Садовий.

   За словами голови правління ПрАТ «Концерн-Електрон» Юрія Бубеса, це єдиний виготовлений в Україні такий трамвай. Це п’ятисекційний однопросторовий комфортний вагон із системою кондиціонування салону і кабіни водія, з пониженим рівнем вібрації та шуму, технічний рівень якого відповідає сучасним європейським вимогам до міського електротранспорту. Широкі двері і низький рівень підлоги вагона дозволяють прискорити швидкість посадки-висадки пасажирів, особливо зручні для пасажирів з дітьми та осіб з обмеженою здатністю пересування.

Нагадаємо, Європейський інвестиційний банк (ЄІБ) — державна фінансово-кредитна установа Європейського Союзу. В Україні банк працює з 2007 року. Дотепер ЄІБ надав Україні кредитів на загальну суму понад 7 млрд євро. Банк ЄС прагне підтримати Україну та допомогти створити умови, необхідні для досягнення економічної стабільності.

   Своєю чергою, голова ГО «Львів’яни за електротранспорт» Антон Лягушкін у коментарі «Ратуші» зазначив: закупівля нового електротранспорту — це, певна річ, позитивний момент, особливо — якщо купуємо трамвай українського виробництва й отримуємо його з випередженням графіка постачання. «Водночас, якщо тверезо дивитися на ситуацію із трамвайним транспортом у Львові, то 10 трамвайних вагонів ситуацію в місті не врятує. Крім того, засмучує і той факт, що вкотре техніку закуповують за кредитні кошти.

На жаль, 10 нових трамваїв, виготовлених «Концерном «Електрон», це не більше як 10 — 15 % потреби в надійних трамвайних вагонах для Львова. Ні для кого не секрет, що нині користування трамвайним транспортом — це такій собі квест. Особливо в сніжну погоду. Справа в тому, що більшість вагонів, які сьогодні експлуатуються у Львові, — вагони із застарілою електричною частиною, яка давно відпрацювала свій ресурс. Трамвай — це рейковий транспорт, який не об’їде. Отож старі немодернізовані чеські трамваї будуть зупиняти рух нових «Електронів». У керівництва транспортного управління, новоствореного департаменту мобільності, у радників міського голови має бути розуміння — для того, щоб повернути довіру до трамвайного транспорту у Львові, треба зробити його надійним. Тепер через постійні зупинки трамваїв, не буду приховувати, цей вид електротранспорту втратив довіру в містян — люди за можливості вибирають більш надійний транспорт — автобуси, тролейбуси та маршрутки, — пояснює пан Лягушкін. — Як на мене, доцільніше витрачати великі кошти не на закупівлю нових трамвайних вагонів (вартість одного п’ятисекційного трамвая «Електрон» за останнім контрактом — майже 2 мільйони євро, хоча перший такий трамвай коштував місту близько мільйона євро), а на капітально-відновлювальний ремонт наявних трамвайних вагонів із глибокою модернізацією їхньої електричної системи. Такі капремонт та модернізація дозволять не лише на порядок підвищити надійність роботи наявних трамвайних вагонів, але і зменшити на 25 — 40 % споживання електричної енергії. Про ефективність модернізованих трамваїв говорить такий факт — введення в експлуатацію 30 трамвайних вагонів «Tatra KT4DM», які було закуплено в Берліні після глибокої модернізації із заміною електричної частини, дозволило у 2020 році «Львівелектротрансу» зекономити близько 6 мільйонів гривень. Важливо, що глибоку модернізацію наявних трамвайних вагонів можна провести із використанням силової електроніки вітчизняного виробництва. Силову електроніку для трамвайних вагонів виготовляє зокрема Запорізький електроапаратний завод, а також компанія «Політехносервіс» із міста Бровари на Київщині. Додам, що на Львівщині є кілька підприємств, які могли б провести капремонт трамваїв із їх глибокою модернізацією — окрім «Концерну «Електрон», це Львівський локомотиворемонтний завод (це підприємство проводить капітально-відновлювальні ремонти та модернізацію електровозів)» .

За словами Антона Лягушкіна, вартість капітально-відновлювального ремонту із модернізацією наявних вагонів — орієнтовно 150 — 200 тисяч євро. Такий трамвайний вагон іще зможе пропрацювати щонайменше 10 — 15 років. «Модернізацію наявних трамвайних вагонів можна було почати іще у 2017 році — тоді «Львівелектротранс» провів тендер із закупівлі сучасної силової електроніки українського виробництва. На жаль, із незрозумілих причин, проєкт модернізації наявних вагонів силами «Львівелектротрансу» був зупинений», — додав він.

Христина СЛЮСАРЧУК

Share.

Leave A Reply