Понеділок, 18 Жовтня

«Мале Карпатське коло»: інфраструктура для туризму

Нові дороги, хідники та велодоріжки для гірських регіонів Західної України

На Львівщині реалізують проєкт «Мале Карпатське коло», який об’єднає курортні та туристичні центри трьох областей — Львівської, Закарпатської та Івано-Франківської.

Серед ключових центрів «Малого Карпатського кола» із львівського боку — Славське, Рожанка (Верхня і Нижня), Сколе та Плай, із боку Закарпаття — Пилипець, Ізки, Синевир та Міжгір’я, а з Івано-Франківського — Вигода, Вишків і Буковель. Реалізація проєкту дасть змогу обмінюватися туристичними потоками, зменшити час подорожі і, відповідно, збільшити інвестиційні надходження та надходження до місцевих бюджетів.

У рамках конференції «Мале Карпатське коло: на шляху до державного інвестиційного проєкту», що відбулася 6 лютого в Славському за участі представників влади, провели чотири панельні дискусії: «Дорожня інфраструктура «Малого Карпатського кола»: від ідеї до стану реалізації», «Мале Карпатське коло» і туристична інфраструктура Українських Карпат», «Державний інвестиційний проєкт: від процедури до втілення», «Лісові автомобільні дороги в «Малому Карпатському колі» за участі представників влади різних рівнів від трьох областей-учасників проєкту — Львівської, Закарпатської та Івано-Франківської.

«Мале Карпатське коло» — великий інфраструктурний проєкт на території трьох карпатських областей, який ми розпочали ще у 2019 році, підписавши тристоронній меморандум за участі прем’єр-міністра. Завдяки його успішній реалізації ми отримаємо понад 20 кілометрів нових доріг європейського рівня та 170 кілометрів тих, які не ремонтувалися десятиліттями! З велодоріжками, сучасним освітленням, необхідною інфраструктурою та капітально відремонтованими мостами», — розповів голова Львівської ОДА Максим Козицький. Він додав, що реалізацію проєкту Львівська ОДА спільно зі Службою автомобільних доріг розпочала ще торік. Зокрема з державного бюджету Львівщина отримала 200 мільйонів гривень для розвитку дорожньої інфраструктури. За ці кошти почали ремонтувати окремі ділянки автодоріг Славське — Хащованя, Славське — Вигода та Бориня — Боберка. Окрім того, запустили процес виготовлення проєктно-кошторисної документації на будівництво нових доріг та реконструкцію інших. На цей рік для продовження ремонтних робіт на автошляхах необхідно майже 700 мільйонів гривень. Фінансовий ресурс із держбюджету дає змогу виконати повний комплекс робіт на дорогах Бориня — Боберка та Славське — Хащованя до межі Львівської області.

«Мале Карпатське коло» — величезний перспективний проєкт. Проєкту такого масштабу потрібно надавати статус національного. І тоді ми, справді, зможемо його завершити за два-три роки», — зазначив Максим Козицький.

«Ми всіляко допомагатимемо, щоб проєкт «Мале Карпатське коло» було реалізовано в найближчій перспективі, за два-три роки. Ми дуже зацікавлені в тому, щоб тут були інвестори, які будуватимуть гірськолижні курорти, готелі, ресторани й іншу інфраструктуру», — заявив заступник керівника Офісу президента України Кирило Тимошенко.

Окрім доріг місцевого значення, у рамках реалізації проєкту буде відремонтовано та збудовано 75,5 км доріг загального користування державного значення Львівщини. Зокрема М-06 Київ — Чоп — 51,5 км та Т-14-24 Сколе-Славське — 24 км. Окрім цього, заплановане відновлення 37-ми мостових переходів.

«Йдеться не лише про 100 кілометрів дороги навколо Славського чи два нові проїзди в Івано-Франківську область із Верхньої Рожанки, і з Закарпатської області на Львівську — з Пилипця на Хащованю. Це комплексний проєкт, який має 410 кілометрів протяжності, де ми хочемо облаштувати все так, щоб мешканцям і туристам було комфортно. Бізнес також має почуватися тут добре. Львівщина готова виділити 1,2 млрд на державні дороги та 700 млн грн на дороги обласного значення. Сподіваємося, що у державних бюджетах  2022 — 2023 років з’являться окремі стрічки на цей проєкт», — прокоментував депутат Львівської облради Олександр Ганущин. За його словами, очікувана вартість проєкту стартує від 10 млрд грн. «Такий проєкт можна реалізувати 10 років, а можна — 2,5 роки. Ми розраховуємо на 2,5 роки, бо за 10 це не буде жодним досягненням — світ піде вперед, пандемія відступить, кордони відкриють і туризм переміститься в інші держави. Умови, які тут є тепер, — унікальні. Це перехрестя трьох областей, 500 тисяч туристів у Славському в умовах, де ще немає інфраструктури. Але через рік тут має з’явитися перший витяг і повна інфраструктура за три-чотири роки. До цього часу ми маємо спрацювати з дорогами, інакше бізнес піде в інші країни», — додав пан Ганущин.

Наталя БОРИСЛАВСЬКА

Share.

Leave A Reply