Середа, 22 Вересня

Пішов від нас

Темні справи Андрія Білого

У понеділок, 7 червня, власність родини Котів-Садових інтернет-портал «Захід.нет» повідомив про те, що Андрій Білий — чиновник, який упродовж чотирьох років був «куратором» громадського транспорту Львова, вирішив звільнитися із Львівської міськради. «Ратуша» вирішила нагадати про «трудовий шлях» «транспортного гуру» у Львівській міськраді та її структурах.

Одіозний Андрій Леонідович Білий з’явився в оточенні мера Львова Андрія Садового майже рівно 4 роки тому — 14 червня 2017 року, пресслужба Львівської міськради повідомила про призначення пана Білого позаштатним радником міського голови. 32-річний уродженець Сімферополя, випускник місцевого університету за фахом «Радіотехніка», колишній працівник компаній «Procter & Gamble», «DSSmith» занурився в транспортну тематику так, що виринув уже на посаді заступника директора ЛКП «Львівелектротранс», який на той час уже півтора року очолював Михайло Сидорович — людина, яку ЗМІ вважали близькою до Андрія Садового. Робота позаштатного радника не оплачувана, отож радники доволі часто отримують інші, уже із зарплатою, посади.

На посаді в.о. директора ЛКП «Львівелектротранс» Андрія Білого зацікавила закупівля вживаного електротранспорту — передусім трамвайних вагонів. Він разом із фахівцями «Львівелектротрансу» відвідав Німеччину. Саме з подачі Андрія Білого вирішили закуповувати лише вживані трамвайні вагони «Tatra KT4DM» у Берліні, які потребували переобладнання і перестановлення візків (у Берліні ширина колії 1435 мм, а у Львові — 1000 мм), в той час як вагони «Tatra T4DC» із Галле, хоча й були старшої моделі (яку теж експлуатували у Львові), але якраз розраховані на колію 1000 мм.

Наприкінці 2017 року Михайло Сидорович неочікувано покинув посаду керівника «Львівелектротрансу». Це, вочевидь, сталося зокрема й через посилення впливу Андрія Білого на підприємстві, що йшло врозріз із баченням Сидоровича щодо розвитку підприємства. Не в останню чергу саме завдяки панові Білому було «поховано» початок модернізації трамваїв у Львові — на закупівлю електронного обладнання для модернізації так і не знайшли коштів.

На початку 2018 року посаду директора ЛКП «Львівелектротранс» обійняв колишній очільник ЛКП «Львівавтодор» Олег Береза, якому й довелося підписувати всі документи стосовно закупівлі вживаних трамваїв у Берліні. Андрій Білий «пішов на підвищення» і 1 червня 2018 року сів у крісло заступника директора департаменту житлового господарства та інфраструктури, став «куратором» транспортно-інфраструктурної сфери, координатором роботи управління транспорту, «Львівелектротрансу» та «Львівавтодору», отож пан Береза став підлеглим пана Білого.

Наприкінці літа 2018 року вибухнув скандал, пов’язаний із конструкцією дверей трамвайних вагонів, що почали прибувати з Берліна, та розмірами платформ, збудованих на трамвайних зупинках Львова, зокрема на зупинках уздовж маршруту № 2, які будували вже після того, як погодили закупівлю трамваїв із Берліна. Саме недогляд Андрія Білого за будівництвом платформ на зупинках «Дорошенка» і «Котика» призвів до того, що популярний серед мешканців Львова трамвайний маршрут № 2 виявився «закритим» для вагонів із Німеччини — чиновник не узгодив у робочому порядку конструкцію платформ із параметрами трамваїв, які оглядав у Берліні.

Андрій Білий також причетний до закупівлі 150 нових 12-метрових низькопідлогових автобусів для Львівського комунального АТП № 1 за схемою фінансового лізингу. Фактично, саме Андрій Білий «завів» до Львова білоруські МАЗи. На момент запуску лізингової процедури щодо придбання 150 нових великих автобусів уже було відомо, що Європейський інвестиційний банк готовий видати кредит у сумі 12 млн євро на закупівлю автобусів для ЛК АТП №1, крім того, на балансі підприємства уже було 65 нових автобусів «Електрон» А185, близько трьох десятків ЛАЗів різних моделей, закуплених до Євро-2012, та близько 30 вживаних низькопідлогових автобусів європейського виробництва. За таких умов наявні в бюджеті-2018 кошти можна було скерувати на закупівлю нових автобусів через тендер у «Прозорро». Але ж тендер у «Прозорро» — чесна конкуренція, у якій може виграти й український виробник «Богдан Моторс», який пов’язують із ненависним для Садового Петром Порошенком. У разі фінансового лізингу постачальники наперед відомі… Зазначимо, що лізингодавцем у закупівлі 150 автобусів для Львова виступив «Укргазбанк», директором обласної дирекції якого був депутат Львівської міськради 7-го скликання від «Самопомочі» Олег Василишин.

Закупівля через лізинг 150 нових 12-метрових автобусів для ЛК АТП № 1 призвела до того, що практично всі ЛАЗи та старі низькопідлогові автобуси були виведені з експлуатації.

За роки роботи Андрія Білого «куратором» громадського транспорту так і не впроваджено електронний квиток. Ба більше, тендерна процедура закупівлі автоматизованої системи оплати проїзду (АСОП) дивним чином затягнулася і набула обрисів скандальності.

Якщо в часи, коли ЛКП «Львівавтодор» очолював Олег Береза, це підприємство ставили за зразок через активну співпрацю з Європейським банком реконструкції та розвитку, то після того, як «Львівавтодор» потрапив під «крило» Андрія Білого, співпраця підприємства з ЄБРР та ЄІБ перейшла у теоретичну площину, а замість дешевих європейських кредитів, реконструкцію вулиць у Львові фінансують за допомогою емісій місцевих облігацій…

Останній великий «ляп» львівських «транспортних гуру», зокрема й Андрія Білого — скасований тендер ЄІБ на закупівлю 100 нових автобусів для Львова, в якому ледь не переміг дилер білоруського виробника, при тому за співвідношенням ціна-якість перемога була явно на боці українського «Богдан-Моторс». Як вдалося з’ясувати, тендерний комітет ЛК АТП № 1 не заклав у тендерну документацію дозволені ЄІБом цінові преференції для українського виробника (а це 15 % за умови локалізації в Україні виробництва автобусів понад 30 %).

До речі, пан Білий, попри свої «заслуги», серед яких — підвищення вартості проїзду в електротранспорті Львова у 2017 — 2021 рр. у п’ять разів — із 2 до 10 гривень (і навіть після цього «Львівелектротранс» не став прибутковим) планує брати участь у конкурсі на посаду керівника департаменту міської мобільності… Що ж, побачимо, які у пана Андрія шанси після того, як Геннадій Васьків покинув посаду заступника міського голови…

Антон ЛЯГУШКІН

Share.

Leave A Reply