Головна
То хто ж "дахував" трамвайну аферу?
2.04.2009
"Ратуша" вкотре повертається до теми афери з закупівлею на людські гроші у Німеччині трамваїв класу "секонд-хенд". Цього разу ми спробуємо розповісти про механізм цієї оборудки, яка межує з відвертим розкраданням бюджетних коштів і учасники якої до нині ходять Львовом, чомусь широко посміхаючись. 

Спершу розглянемо законність отримання та цільового використання бюджетних коштів службовими особами ЛКП "Львівелектротранс" і ТзОВ "Сармат". Упродовж 2007 -- 2008 років із бюджету розвитку м. Львова ЛКП "Львівелектротранс" отримало 10 млн 550 тис. грн на закупівлю рухомого складу -- трамваїв. Замовником закупівель виступав ЛКП "Львівелектротранс". У 2007 році тендерний комітет ЛКП "Львівелектротранс" оголосив про закупівлю на відкритих торгах трамвайних вагонів вузькоколійних вживаних КТ4 Д.

Представником ТзОВ "Сармат" для участі в тендерних процедурах був директор Федоренко А.С. (ми ще з ним зустрінемося). Переможцем торгів визнали ТзОВ "Сармат", яке запропонувало найнижчу ціну. В результаті проведених торгів між ЛКП "Львівелектротранс" (директор -- Білокурий О.І.) та ТзОВ "Сармат" (директор -- Федоренко А.С.) уклали договір поставки № 96 від 5 жовтня 2007 року. А вже 21 грудня 2007 року того самого пана Федоренка А.С. наказом Департаменту житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради призначили… директором ЛКП "Львівелектротранс". Вам не смішно? Ну, то ви ще не все знаєте. Через чотири дні, 25.12.2007 року між ЛКП "Львівелектротранс" в особі Федоренко А.С. і ТзОВ "Сармат" в особі директора Лебедя Р.С. було укладено додаткову угоду до договору № 96 від 05.10.2007 року, відповідно до якої термін поставки змінено до 01.03.2008 року.


Тепер будьмо уважні: пан Федоренко не був у "Сарматі" лише найманим директором -- основним засновником ТзОВ "Сармат" з часткою 92% статутного фонду є Федоренко Андрій Степанович.

Упродовж 2007-го та січня-лютого 2008 року ТзОВ "Сармат" імпортовано на митну територію України та реалізовано ЛКП "Львівелектротранс" 11 вживаних вагонів трамваїв іноземного виробництва на загальну суму 4 992 999 грн., зокрема, 6 трамваїв у компанії Егfurter і 5 трамваїв у компанії Сегаег. Підставою для здійснення зовнішньоекономічних операцій були контракти, укладені ТзОВ "Сармат" в особі директора Федоренка А.С: №17/10/07 від 17.10.2007 року з компанією Егfгtег (м.Ерфурт, Німеччина) та №12-07 від 20.12.2007 року з компанією Gегаег (м.Гера, Німеччина). У вказаних контрактах вказано кількість трамвайних вагонів, запланованих до закупівлі -- по 11 вагонів у кожній компанії.

У 2007 році як передоплату ЛКП "Львівелектротранс" на банківський рахунок ТзОВ "Сармат" здійснило оплату за трамвайні вагони в сумі 4 992 999 грн. З вказаної суми ТзОВ "Сармат" було здійснено розрахунок з іноземними постачальниками, оплачено митні збори, обов'язкові платежі та транспортні послуги. У квітні 2008-го ЛКП "Львівелектротранс" під чуйним керівництвом пана Федоренка  знову оголосило відкриті торги на закупівлю чергових 11 вагонів типу німецький "секонд-хенд". Цього разу хитрі торговці трамваями пішли іншим шляхом і вже не задіювали у тендерних процедурах ТзОВ "Сармат". 8 липня 2008 року ЛКП "Львівелектротранс" і  луцьке ТзОВ "Автоконцепт" (керівник -- пан Могилецький) укладають договір поставки трамвайних вагонів на суму 4 млн 840 тис грн, і їх ніскільки не турбує те, що на момент укладення цього договору будь-яких інших угод на предмет імпортування чи поставки трамвайних вагонів, однією із сторін яких було би ТзОВ "Автоконцепт", на час участі в тендері і оголошенні переможця не існувало в природі!!! Вже 30 липня 2008 року ЛКП "Львівелектротранс" перерахувало 4 млн 840 тис бюджетних гривень як передоплату "Автоконцепту" на закупівлю 11 трамвайних вагонів. У 2008 знову ж таки "Сармат" виступило імпортером 11 б/у вагонів на митну територію України (5 закупили в компанії Erfurter, і 6 -- у компанії Geraer). Оскільки не пасувало дурити громадян "внагляк", шестеро працівників "Сармату" (Лебедь Р. Б., Лебедь Н.С.,Коник Н.І.,Козак Р. І., Білик О.П., Максимчук П.І) швиденько в липні -- вересні 2008 року зареєструвались як "приватні підприємці", і кожному з них "Сармат" продав по 1 старенькому вагончику! В свою чергу, кожний із новоутворених приватних підприємців накрутив на кожному вагоні по 180 тис. грн (!!!) і продав ці вагони, кому б ви гадали? Правильно -- ЛКП "Львівелектротранс", де директором усе ще працював пан Федоренко, який має в "Сарматі" 92 відсотки! Таким чином, із врахуванням витрат імпортера вартість незаконно отриманих бюджетних коштів становила близько 2 млн грн. Нагадаємо, саме Федоренко звільнив у "Львівелектротрансі" усіх кондукторів "з метою економії коштів для підприємства"…

Залишається низка питань: хто саме переконував на сесії депутатів, що саме ці старі німецькі вагони сприятимуть зростання благополуччя львів'ян? (Даємо підказку: на "Са" починається, на "довий" закінчується). Хто переконував львів'ян, що він дбає і контролює кожну бюджетну копійку? (Даємо підказку: на "Са" починається, на "довий" закінчується). Хто стверджував, що ця напівкримінальна оборудка є надзвичайно економічно вигідною для Львова? (Даємо підказку: на "Са" починається, на "довий" - закінчується). І найцікавіше -- а хто ж у міськраді "дахував" усю цю на перший, другий і третій погляд підозрілу операцію і дав добро на її проведення? (Дати підказку -- ?)

Микола САВЕЛЬЄВ


ЛКП "Львівелектротранс" має нового керівника

Обов'язки директора ЛКП "Львівелектротранс" призначили виконувати Володимира Карпу, повідомляє прес-служба Львівської міської ради. Нового керівника трудовому колективу комунального підприємства представив начальник управління транспорту та зв'язку Микола Шкурган. Посадовець охарактеризував Володимира Карпу як "хорошого господарника". З 1985 року і до тепер пан Володимир займав посаду начальника тролейбусного депо. До цього часу ЛКП "Львівелектротранс" очолював Андрій Федоренко, який звільнився за власним бажанням.

Новини   |  Соціум  |  Кримінал  |  Культура   |   Спорт   |   Репортаж   |   Дикий світ