Вівторок, 27 Жовтня

У царство небесне? Спершу до каси!

На Тернопільщині священник відмовився хоронити померлих через борги

«Яке найголовніше місце в церкві, навколо якого обертається все?» — «Таця з грішми», — кажуть антиклерикали й агностики. Тут можна сильно заходити в полеміку. Але в цьому випадку важко з ними не погодитись…

 «Святі» церковні інкасатори

«Спочатку сплатіть борг померлого, потім ми його поховаємо»,— такі слова від священника у Грабівцях, що на Тернопільщині, почула Наталія Дерев’яна. У жінки горе — в п’ятницю помер родич. Йому було 46, серйозних проблем зі здоров’ям не мав, помер несподівано для всіх, — пише 0352.ua

Шокована словами отця, Наталія написала пост у фейсбуці. Жінка розповіла в соцмережі, коли прийшли до священника питати про панахиду та похорон — то почули, що спершу треба йти до касирки церкви та сплатити борг. Коли він буде погашений — можна приходити до душпастиря.

Після смерті члена родини мешканка Тернопільщини отримала записку з печаткою від місцевої церкви, де проведено таку калькуляцію боргів: «Дерев’яний Ігор. За ремонт (малювання) церкви ще 300 грн. Церковний збір з

1 січня 2020 року — 20 грн. З січня по травень 20-го року оплачено 150 гривень. Борг 150 гривень. (…) Усього борг становить 550. Церковний комітет». Церква у Грабівцях належить до Тернопільсько-Зборівської архиєпархії УГКЦ.

Наталя Дерев’яна, яка отримала таку цидулку від церкви, цікавиться, чи і в інших селах на Тернопільщині є такі «церковні інкасатори». «Люди добрі! Скажіть , будь ласка, в якому селі є така «традиція», що коли треба поховати людину, то в першу чергу треба йти не до священника, а до церковного касира для того, щоби здати свої земні «борги» і «борги» своєї сім’ї. Розумію, що, може, пишу не по темі, але сама з цим стикнулася і просто стало цікаво в якому селі, крім Грабівців, є ще такі «інкасатори», — зазначила жінка у коментарі до фото у соцмережі.

Вона каже, сплачувати борг вона не буде, і обурює її те, що вимагають грошей у той час, як родина оплакує померлого. Жінка каже, вважає, священник міг би піти на поступку, і чекати на виплату боргу після похорону, щоб сім’я мала час прийти до тями.

З боргом — зась до Бога

Односельчанин пані Наталі Мирослав Стиран, який нещодавно поховав тещу, теж опублікував схожий допис. Зять каже, покійна все життя була парафіянкою місцевої церкви. Багато років співала у церковному хорі, допомагала. Заборгувала церкві 400 гривень, і з таким «гріхом» 83-річну жінку поховати не захотіли.

За поясненнями знімальна група «Т1» пішла до самого священника — отця Василя Деркача. Та журналістам ніхто не відчинив. Також журналісти телефонували до представників архиєпархії греко-католицької церкви у Тернополі. Там пояснили, як утримувати храм і за чиї кошти — вирішують безпосередньо у громаді. Синкел у справах стратегії розвитку Тернопільсько-Зборівської архиєпархїі УГКЦ о. Віталій Козак каже, що єпархія не вказує священнику, як діяти. Все ж зазначає, такої поведінки отця не схвалюють.

У церковному комітеті, зі слів пані Наталі, справді встановили суму оплати — 20 гривень з людини. Але мешканці села на таку суму не погодилися, і оплачують по 10. І все ж, кажуть, не думали, що гроші треба буде віддавати ще й за померлих родичів.

Бог у серці, а не на таці…

У соцмережі ця тема здійняла вихор коментарів. Переважно люди обурюються, хоча деякі правовірні, навпаки, підтримують стягнення боргів.

«Пані Наталю. Візьміть іншого священника, попросіть його поховати близьку людину. Ніхто не має права вам відмовити, і церкву вам відкриють і на кладовищі поховають. Бо церква і кладовище — священником і церковним комітетом не приватизовані. А отцю з Грабівців і тій людині, що ту «пілюльку» писала, має бути встидно. А як нє, то завтра він стане героєм програм новин на центральних каналах. На пару з тим московським попом, який Путіна з іменинами вітав. Вже бачу картинку — Церковний комітет у селі під Тернополем заборонив ховати покійника через надуманий борг перед церквою в півтисячі гривень. Ото позорище…», — коментує пані Зоряна.

ПАРАФІЯНКА: Це ганьба, адже пожертви на церкву є добровільні, а не примусові. Гнати такого священника-бізнесмена і здирника утришиї. СУМНО.

Наталя Чекрій: Священники давно перетворили церкву на бізнес.. Як каже один знайомий: «Я давно не ходжу в церкву, бо Бога там давно немає». Гнати в шию такого священника, йому, бачите, на новий лєксус не скинувся покійний. Бізнесмен у рясі! Ганьба!

Амелія: Я не згідна з позицією єпархії. Вони ж добре знають, як керують священники, які правила, а спихають, що ніби то бажання церковного комітету — такі правила встановлювати. Люди в теперішній час настільки знервовані, виснажені психологічно («ковід», беззарплаття, бідність), а тут ще й церква займає позицію здирника. Люди не мають чим платити за комунальні, харчі, а тут ще й церковні борги. Дуже сумно, що церква опустилась до такого рівня… А вони ще питають: чому народ не ходить до  церкви?

Невідомий користувач: Мій Бог у моєму серці, а не на вашій таці… СУМНО…

Підготувала Світлана ПАВЛИШИН

Share.

Leave A Reply