П’ятниця, 16 Квітня

Убивча “літаюча тарілка” безгосподарності

Моторошна ДТП, причиною якої став незакріплений каналізаційний люк, а наслідком — смерть десятирічного хлопчика, сталася 22 березня, близько 21:05, у Львові, на вулиці Зеленій. Багатокілограмова кришка вилетіла на зустрічну смугу з-під колеса автомобіля ДСНС — рятувальники якраз мчали на пожежу. Немов у фантастичному фільмі жахів, 50-кілограмова “чавуняка” влетіла в лобове скло зустрічного автомобіля і буквально протаранила авто, вбивши при цьому хлопчика, який їхав поруч із татом-водієм.

Металева кришка буквально розтрощила голову дитині, — додає криваві подробиці трагедії “5 канал”. Удар був такої сили, що люк опинився аж в багажнику позашляховика. На задньому сидінні сиділа мама дитини, вона дивом вціліла.

Правоохоронці відкрили кримінальне провадження за “порушення Правил безпеки дорожнього руху” і встановлюють обставини події. Слідчі опитують десятки свідків та водіїв, які ще до цього смертельного інциденту скаржилися на небезпечний люк. Також аварію розслідуватиме ДБР, адже одним з її учасників був співробітник ДСНС. Але винному у фатальному недбальстві, що призвело до загибелі 10-річної дитини, — за умови, якщо його таки знайдуть — “світить” щонайбільше 8 років.

Офіційно — повідомлення відомств

“21 березня службовий автомобіль оперативно-координаційного центру ГУ ДСНС України у Львівській області прямував до місця пожежі з увімкненими маячками та спеціальним звуковим сигналом. Внаслідок наїзду на аварійний люк, який був на проїжджій частині, виникла трагедія. Кришка люка вилетіла з-під авто і поцілила в зустрічний автомобіль. Внаслідок трагедії загинула одинадцятирічна дитина, що перебувала в салоні автомобіля”, — йдеться в повідомленні пресслужби Головного управління ДСНС Львівської області.

“Автомобіль MITSUBISHI L200 служби цивільного захисту ГУ ДСНС у Львівській області, під керуванням водія 1973 року народження, здійснив наїзд на каналізаційний люк, який був встановлений на проїжджій частині дороги, після чого кришка люку вилетіла зі свого місця на смугу зустрічного руху та попала в лобове скло автомобіля ACURA MDX, під керуванням водія 1985 року народження. Внаслідок ДТП, пасажир автомобіля ACURA MDX 2010 року народження (дитина), який знаходився на передньому пасажирському сидінні, від отриманих травм загинув на місці події”, — йдеться в повідомленні Департаменту з питань цивільного захисту Львівської ОДА.

“Для об’єктивного розслідування обставин ДТП, в якій загинув 10-річний хлопчик, просимо надати записи автомобільних відеореєстраторів водіїв, котрі проїжджали ділянкою вулиці Зеленої, 251 в період від 14 до 21 березня”, — мовиться у повідомленні поліції Львівщини.

Люк був на балансі “Водоканалу”

На місце аварії вночі виїжджали перший заступник мера Андрій Москаленко та заступниця мера з питань ЖКГ Ірина Маруняк. Як повідомив Москаленко, “за фактом трагедії мерія почала ще службове розслідування”.

Батьки дитини на контакт із пресою не йдуть, з ними працюють психологи. Мер Львова Андрій Садовий заявив, що мерія максимально допоможе сім’ї, зокрема, допомагає з похованням, — повідомляє ВВС. Нові дані про винних у страшній трагедії Андрій Садовий розповів на брифінгу. Люк, який убив дитину, був на балансі “Водоканалу”. В комунальному підприємстві наразі нічого не коментують. “Проводяться слідчі дії. Будь-яке слово, яке я буду говорити, може пошкодити будь-кому. На жаль, не зможу зараз прокоментувати нічого”, — сказав ТСН директор ЛКП “Львівводоканал” Дмитро Ванькович.

Комунальники знали, але відклали… до понеділка

Про несправний люк, принаймні від суботи, добре знали комунальники, але вирішили, що роботи зачекають до понеділка. Вони не зафіксували люк, а просто обгородили цю ділянку проїжджої частини стрічкою та дошками, які від руху автомобілів практично одразу розкидало по дорозі.

Це підтвердив на понеділковому брифінгу і мер Андрій Садовий: “Виїжджала ремонтна бригада в суботу, вона робила певні речі стосовно того люка. Вони його огородили і сьогодні мали наступні речі робити, бо його треба було банально ще асфальтувати. Але хтось зніс це огородження — це вивчає поліція”.

Свідки запевняють: обгородження, що було до трагедії, не витримувало жодної критики. “Всі автомобілі, які проїжджали, завжди в нього потрапляли, бо він розташований під лівою смугою коліс. Весь час ті люки тут гриміли… і загриміли… Це було огороджено звичайними дерев’яними брусками і просто замотане стрічкою”, — розповів “Надзвичайним новинам” Олег, що працює неподалік місця трагедії. Тож не дивно, що на момент ДТП ніякої огорожі вже не було. Мало того, деякі водії повідомляють — телефонували на гарячу лінію міста за кілька годин до трагедії та повідомляли про люк.

Якби комунальники вчасно відреагували — дитина була б жива

Журналістка Вікторія Балицька запитала у мера на брифінгу: “Андрій Іванович, ми в процесі зйомки отримали інформацію, яка свідчить про те, що трагедії можна було уникнути. В суботу, приблизно в 15-й годині, там було ДТП, викликали поліцію. В 00.30 приблизно хлопець заїхав у відкритий люк і пошкодив колесо, він викликав поліцію, поліція оформила Акт огляду дорожнього покриття і двічі було повідомлено на Гарячу лінію міста. Тобто якби відреагували, то ця дитина була б жива. Ви можете пояснити, чому не було реакції і люк залишався відкритим?”

На що Садовий відповів, що роботи, зі слів водоканалу, мали проводити в понеділок, тому й огородили цю територію. Про своє зіткнення з тим самим зловісним люком розповів кільком телеканалам водій-львів’янин Тарас Бек. За добу до трагедії, близько опівночі, Тарас потрапив заднім колесом свого авто саме в цей каналізаційний колектор, колесо було пошкоджено. Сам люк був без жодного маркування, повністю відкритий, — каже хлопець. Уламки огорожі, як він потім побачив, валялись на узбіччі, — інформує “5 канал”.

Юнак одразу викликав патрульних. Цю заяву правоохоронці передали на Гарячу лінію міста, тож працівники “Водоканалу” мали б полагодити люк до ранку. Як повідомили “5 каналу” поліцейські, того дня до комунальників вони зверталися двічі — про неналежне маркування аварійного люка, і якщо б комунальники відреагували вчасно, цієї трагедії могли б уникнути.

Випадок “раз на сто мільйонів”

Андрій Садовий на брифінгу запевнив журналістів: проводять розслідування і винний буде жорстко покараний. “Але це не верне життя цієї дитини. Такий випадок буває один раз на сто мільйонів. Для мене це трагедія, я цілу ніч не спав”, — запевнив мер. “Я думаю, слідчі по міліметру розберуть цю справу. Дійдуть по ланцюжку всіх, хто що мав зробити і не зробив. Хто з якою швидкістю їхав і чому це сталося. Це трагедія для міста Львова”. Та чомусь Садового за час його каденцій переслідують випадки, які трапляються “раз на сто мільйонів”… Згадаймо хоча б трагедію в Грибовичах…

Ретроспектива: трагедія 8-річної давнини

“У нас взагалі стосовно люків є чітка команда, пам’ятаючи трагедію, яка в нас сталася в Залізничному районі. Це відповідальність першого керівника того чи іншого підприємства, на балансі якого є цей люк. Це буде дуже жорстко все”, — додав мер.

Нагадаємо, у 2013 році у Львові у відкритий каналізаційний люк упав дворічний хлопчик. Дитина гуляла з бабусею, бігла на кілька метрів попереду. Тіло малюка шукали два дні. Сильна течія віднесла його за півтора кілометра від місця падіння. Тоді за фактом службового недбальства до чотирьох років ув’язнення засудили начальника дільниці каналізаційних мереж “Львівводоканалу”.

Коментарі зі соцмереж

Як завжди в таких резонансних справах, глядачі новин і користувачі соцмереж емоційно обговорюють трагедію, висловлюють свою думку, шукають винних.

Дехто закидає батькам, що посадили дитину на переднє сидіння, — інші відповідають: “Дитина зі зростом 1,45 має право сидіти на передньому сидінні!” “Не має значення, чи там сиділа дитина, чи дружина, чи просто інша людина на цьому передньому місті, факт залишається фактом, люк влетів і забив на смерть ДИТИНУ, а все тому, що всім начхати на відкриті люки, ями по коліна і т.д., бо знають, щоб не сталося а нашій державі, відповідальності можновладці не понесуть!!!”.

Та більшість не чіпає згорьованих батьків дитини, а шукає винних деінде. Бо “прорвало люк” терпіння водіїв та пішоходів, і люди виливають накипілі роками враження від наших дорожньо-вуличних реалій. А в цьому випадку недбальство комунальників — аж надто волає і відгонить криміналом.

Руслан Гец: “Я проїжджав приблизно о 16:00 — огородження у вигляді сигнальної стрічки та дерев’яних брусків було зруйноване та лежало плазом на проїзній частині дороги. Люк був привідкритий та гойдався “на вухах”. У мене була швидкість 40 км/год., я лишень встиг зреагувати, щоб не вскочити у привідкритий колодязь. Не уявляю, як можна було зреагувати в темряві? Попереджувального знака про об’їзд на відстані 50 метрів не було”.

Misha Fedoros: “Безвідповідальність! Там мала бути відповідна огорожа, освітлена в нічний час, яку має бути видно хоч на 100 метрів, якщо роботи не закінчені. Щоб закріпити люк, не треба багато часу — лишитись у позаробочий час, вирішити все з керівництвом”.

Tatiana Weter: “Ось в чому причина аварії!!! В тому міфічному “невідомому”, який зніс огорожу! “Огорожею” у Садового називають два чи чотири патики, обмотані стрічкою. То за ДБН таке існує? “.

Юрій Пилипчук: “За все, що відбувається в місті, відповідальний — міський голова!” А.І. Садовий”.

Анатолій Марчишин: “Ключова фраза: “якщо винних знайдуть”. Скоріш за все, винних призначать…”

Володимир: “Від водіїв вимагають виконання ПДР, підвищують штрафи. То чому не виконують Закон про дорожній рух, який все гарантує і водіям, і пішоходам?”

Max Pla: “З нашою судовою системою, посадять у підсумку — ЛЮК!”

Сергій Цвик: “Посадять Ньютона за третій закон…”

Jane Eyre: “Загинула дитина, та до 8 років загрожує винуватцям… Ви серйозно?? Стерненку дали 7 р. і 3 міс. за нібито грабіж… нібито… Винуватців за безвідповідальність та безтурботність на 15/20 років треба саджати!”

Андрій Романишин: “Коли ями по зустрічній об’їжджаєш, то це порушення, а коли якесь дерев’яне лайно зі стрічками посеред дороги стоїть, то це — норма. Той автодор треба за таке в ХВІСТ І В ГРИВУ вжарити, ми їм податки за дороги платимо, а не за ЛЄНТОЧКИ З ДЕРЕВ’ЯШКАМИ і поламані люки, які вбивають людей і нищать машини”.

Чому не реагувала Гаряча лінія?

   Запитання з брифінгу журналістки Євгенії Полікарпової:

— Чому двічі не відреагувала Гаряча лінія на повідомлення про відкритий люк? Це ж ваша служба? Субота, 15 год. — перше повідомлення, 00:30 — друге, а в неділю стається трагедія. Чому весь цей час жоден комунальник не реагував?

— Вони виїхали, встановили цей люк на місце, обгородили територію. Просто якась з машин знесла це огородження, — відповів мер.

— Сьогодні ми маємо інше огородження, таке, яке б мало бути. Чому таке огородження не поставили відразу?

— Зараз слідча комісія це вивчає, — був лаконічним Садовий.

Утім, мер погодився, що комунальні служби мають реагувати на звернення, що надходять на Гарячу лінію, оперативно, за годину-дві, і наводити повний лад.

Люди не розуміють межі відповідальності, — юрист

Адвокат Олег Мицик розповів в ефірі «Народного толк-шоу»: «В нас є біда, що люди не розуміють межі відповідальності: індивідуальної, кримінальної, адміністративної та цивільної, коли потім те ж підприємство заявить регрес до цього майстра. Хтось має роз’яснювати: «Майстри, люди добрі, ви і ваші сім’ї будете платити за ці наслідки».

Це просто дуже складно доводити, адже в нас відповідальність розмита, бо захищають до останку свого чиновника чи посадовця, знищують документи

Обов’язково виявиться, що пропали попередні огляди ділянок дороги, які були. Система буде захищатися, щоб унеможливити встановлення конкретного моменту, з якого настає відповідальність, або навпаки, підставлять абсолютно безневинну крайню людину — можливі такі варіанти».

Підготувала Світлана ПАВЛИШИН

Share.

Leave A Reply