Четвер, 28 Березня

Зима знову прийшла несподівано

Традиційно вже роками у Львові на початку грудня стається несподіване чудо – у місто приходить зима: випадає сніг, зупиняється електротранспорт, маршрутки, вулиці стають майже непроїзними. Потім, наприкінці зими, Садовий традиційно виплатить премії комунальникам за важкі умови праці. Виплатить кілька тисяч, виписавши собі і своїм заступникам майже під сто тисяч кожному. Але це буде згодом. А зараз сніг знову випав несподівано й місто зупинилось. Цього року на цей транспортно-сніговий колапс наклався ще й частковий блекаут із вимкненнями світла у Львові й місто на кілька днів погрузло не тільки у снігові кучугури, але й у темряву.

Почалось усе 11 грудня вночі, й на ранок місто перетворилось на крижану кулю. Рух електротранспорту одразу зупинився. «Через мокрий сніг у Львові не курсують трамваї та тролейбуси», – повідомили у мерії Львова.

«Страшно уявити, як цілу зиму ми будемо без електротранспорту через таку позицію до мокрого снігу», – потролив чиновників мерії очільник «Варти-1» Ігор Зінкевич.

Згодом стало відомо, що за перший день неочікуваного снігу у Львові впало 128 дерев та виявлено 54 пориви на електромережі ЛКП “Львівсвітло». За два дні впало загалом 139 дерев.

Також у місті через падіння дерев і великих гілок 15 машин пошкоджено. В основному ці машини стояли в дворах, пошкодження незначні. «Зафіксовано 15 випадків падіння дерев на автомобілі. Звернень від власників щодо відшкодування до нас не надходило», – зняв одразу відповідальність із себе директор міського департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Олександр Одинець.

   У мерії також заявили, що додатково на маршрути випустили 24 автобуси – це 12 автобусів від АТП-1 і 12 від приватних перевізників. Цих автобусів, щоправда, ніхто не бачив, але це вже нюанси.

У мерії традиційно прозвітували про те, що на вулицях Львова працювали 62 одиниці техніки – піскорозкидувачі, тракторці, мотоблоки. Використано 335 м3 піскосуміші і 64 т солі.

«Зараз активно працюють двірники. До роботи залучено 1247 осіб. Вони посипають тротуари, зупинки, а також будуть їх чистити», – розповіла Ірина Маруняк, заступниця міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства.

А вже 12 грудня до травмпунктів Першого медичного об’єднання Львова (лікарні святого Пантелеймона та лікарні святого Луки) звернулося 28 людей. Ще 65 травмованих звернулися до медиків на вихідних (із них одна дитина). Серед найпоширеніших травм – струс мозку, переломи рук та ніг, а також забої різних ділянок тіла.

«У перші дні зими кількість травмованих суттєво зростає. Найчастіше через те, що люди ще не готові й не адаптовані до обережного пересування в таку погоду», – пояснюють в управлінні охорони здоров’я Львівської міськради.

Аби уникнути падінь та травмувань, травматологи радять, найперше, подбати про зручне взуття: воно має бути не слизьким, жінкам не варто взувати підбори. Також не слід ховати руки в кишені, адже при падінні це може спровокувати вивих плеча чи травмування обличчя та голови.

Якщо падіння не уникнути, варто пам’ятати: падати потрібно на бік, не виставляючи руки вперед, адже саме переломи зап’ясть є «рекордсменами» зимового періоду. Також при падінні варто максимально згуртуватися та напружити м’язи: це захистить руки та ноги від розтягнень та переломів.

«Якщо мали падіння та відчуєте біль у голові, нудоту, біль у ділянці травмування, терміново зверніться до лікаря. Пам’ятайте, що вчасно надана допомога запобігає ускладненням», – наголошують у Першому ТМО Львова.

Львів’яни ж відреагували шквальним тролінгом міської влади: у соцмережах згадали і про нерозчищені велодоріжки, і про відсутність не тільки електронного квитка, але й самих маршруток, згадали зустріч Садового із Папою тощо. «Нема у місті господаря, а все тримається тільки на двірниках», – пишуть у соцмемережах.

Депутат Львівської міськради Юрій Ломага навіть згадав дитячий вірш, бо інакше справді ніяк не описати весь транспортний колапс цього грудневого тижня.

«Львів засніжило – нічого собі?! На перший погляд все дуже гарно – справжня зима. Але насправді львів’яни впродовж дня відчувають наслідки нерозчищених доріг. На проїжджих частинах доріг гори снігу, громадський транспорт не курсує досі!

Напевно, варто запитати владу міста, де насправді техніка? Ще день, і транспортні магістралі міста будуть паралізовані цілком!

На думку спадає вірш з дитинства: «Галю, Петрику, Кіндрате, Годі, ледарі, вам спати»… Влада міста, не спіть – замерзнете! Хоча, ні – є ж буржуйки», – написав Юрій Ломага у фейсбуці.

Додамо, синоптики попереджають про ускладнення погодних умов аж до 14 грудня. Таку погоду прогнозують у зв’язку з проходженням атмосферних фронтів від Балканського циклону та впливом холодної повітряної маси.

Львівська міська рада закликає всіх учасників дорожнього руху зважати на прогноз погоди й бути обачними. У разі виникнення будь-яких непередбачуваних ситуацій прохання повідомляти на «Гарячу лінію» міста за номером 15-80. А загалом закликає мешканців у разі можливості… сидіти вдома.

«Мерія Львова закликає всіх містян бути дуже обачними і не ходити близько до будинків та дерев, а також прохання до водіїв приватного транспорту за можливості уникати поїздок, бо на дорогах ожеледиця.

   Щоб вберегтися від падіння снігу та буруль з дахів, містянам радять дотримуватись основних правил безпеки:

  – проходячи повз будинки чи високі дерева, необхідно впевнитись у відсутності загрози падіння скупчень снігу чи льодових наростів;

   – не ходити під дахом будівель та інших споруд, а також під балконами, обираючи найбільш безпечний маршрут руху вулицями міста;

   – не заходити за межі встановлених огорож, а в місцях їхньої відсутності – самому звертати увагу на наявність небезпечних утворень з криги і снігу на дахах будинків та оминати їх;

   – власникам автотранспорту не слід припарковувати свої машини біля будинків;

   – обов’язково попереджати дітей про небезпеку падіння снігу та бурульок», – повідомили у міськраді.

Олег ДОВГАНИК, головний редактор ІВ «Четверта студія»

до теми

   Засновник ГО «За якісний транспорт» Святослав ТОВСТИГА:

– Їдучи сьогодні біля зупинок громадського транспорту, побачив багато людей, які чекають на автобус, автобуси переповнені, бо трамваї і тролейбуси не курсують.

   Також помітив одну закономірність у місті, що автобусів на міських маршрутах дуже мало, десь співвідношення один міський автобус до 1,2 – 1,5 автобуса, що курсує на приміському маршруті.

   І знаєте, поставив собі одне логічне запитання, яке, напевно, ставить собі кожен мешканець Львова: а де славнозвісні автобуси, зокрема які ми закупили за бюджеті кошті (тільки автобусів МАЗ, Електрон є поза 200 одиниць, а загалом на АТП-1 із ЛАЗами і автобусами малої вмістимості – до 300 автобусів)?

   Вони є, але стоять на території АТП, через ряд операційних питань, зокрема через непропрацювання профільним управлінням варіантів роботи підприємств у критичні моменти, залучення водіїв автобусів до ЗСУ в останню чергу, оскільки вони виконують соціально-важливу функцію для міста.

   Отож із понад 60 (+) автобусних маршрутів можна нарахувати десять маршрутів, де більше 10 автобусів і інтервал не становить більш ніж 15 хвилин, решта мають 1 – 6 автобусів, що мало навіть на такий критично низький попит у місті на послуги із перевезення пасажирів.

   …188 автобусів і жодного трамвая та тролейбуса при 245 автобусах, 52 трамваях та 57 тролейбусах, які були минулої неділі.

   Шановне управління транспорту ЛМР, почніть працювати і розробіть 15 – 20 маршрутів, які в критичних ситуація будуть курсувати із інтервалом 20 хвилин і люди точно будуть знати, що вони будуть, а не це, що є зараз, по 1 – 2 автобуси на маршруті!!! Попереду ще добрих три місяці складного періоду для життя міста і без належного громадського транспорту ми не втримаємо жителів у нашій громаді.

   У людей і так багато клопотів нині, навіщо вони мають витрачати по 30 хв. на очікування за поганих погодних умов і оплачувати за громадський транспорт по 30 – 45 грн, щоб добратись до місця призначення. Налагодьте роботу транспорту в громаді, щоб без декількох пересадок людина могла добратись у потрібне місце.

Share.

Leave A Reply