Понеділок, 20 Березня

«Альтком» забере у Львова 127 МІЛЬЙОНІВ!

Кошти за реконструкцію аеропорту «Львів» — відсудили

Донецька компанія-підрядник лише у 2021 році відсудила у Львівської дирекції з будівництва об’єктів до Євро-2012 заборгованості за реконструкцію міжнародного аеропорту «Львів», – інформує «Леополіс».

Господарський суд міста Києва частково задовольнив позов ТОВ «Дорожнє будівництво «Альтком» до ДП «Дирекція з будівництва об’єктів до Євро-2012», Держказначейства та Міністерства фінансів України про стягнення заборгованості у розмірі 127,6 млн гривень за договором про реконструкцію міжнародного аеропорту «Львів».

Зокрема, в обґрунтуванні позовних вимог ТОВ «Шляхове будівництво «Альтком» вказує, що у Державного підприємства «Дирекція з будівництва об’єктів до Євро-2012 у м. Львові» наявна заборгованість з оплати підрядних робіт за Договором 6 травня 2010 та додатковими угодами до нього у загальному розмірі 84,3 млн грн. Крім того, у зв’язку з неналежним виконанням відповідачем своїх грошових зобов’язань позивач заявив до стягнення 3 % річних у розмірі 7,5 млн грн та інфляційні втрати в розмірі 36,7 млн грн, нараховані за період з квітня 2016 по квітень 2019-го.

Суд встановив, що відповідач лише частково оплатив за виконані роботи.

Обсяг фінансування робіт із реконструкції аеропорту «Львів», за договором 2012 року, становив 335,4 млн гривень. З них 251,7 млн гривень — коштом Державного бюджету України, та 83,7 млн гривень — запозичені кошти.

Варто зазначити, у зв’язку з простроченням заборгованості, ТОВ «Шляхове будівництво «Альтком» просив стягнути на свою користь інфляційні витрати у розмірі 36,7 млн гривень, та 3 % річних у розмірі 7,5 млн гривень.

Натомість суд, перевіривши розрахунок інфляційних витрат, вирішив стягнути з ДП «Дирекція з будівництва об’єктів до Євро-2012» у м. Львів на 1,8 млн гривень менше, а саме 34,9 млн гривень інфляційних витрат. Загалом суд вирішив задовольнити позов частково та стягнути з ДП «Дирекція з будівництва об’єктів до Євро-2012 у м. Львові» на користь ТОВ «Шляхове будівництво «Альтком» 84,3 млн гривень суми основного боргу, 7,5 млн гривень — 3 % річних, 34,9 млн гривень інфляційних витрат, та 672 тис. гривень витрат по сплаті судового збору.

Зазначимо, Донецька компанія ТОВ «Шляхове будівництво «Альтком» заснована у 2003 році, та юридично знаходиться у місті Маріуполь. Компанія відома тим, що роками перемагає на мільярдних тендерах «Укравтодору». Належить ТОВ «Шляхове будівництво «Альтком» донецькому бізнесмену Олександру Тісленку та Нідерландській компанії ALTCOM B.V.

У квітні цього року НАБУ та САП повідомили про підозру власнику компанії Олександру Тісленку. Його підозрюють в наданні хабара колишньому главі Укравтодору Славоміру Новаку.

Загалом, Олександр Тісленко, особисто та через підконтрольних йому осіб, систематично надавав хабарі як «абонентську плату» керівництву «Укравтодору» в обмін на «лояльність» до його компаній.  Так, йдеться про хабарі на загальну суму 575 тис. доларів та 70 тис. євро, котрі він, ймовірно, передав упродовж  2017-2019 рр.

   Своєю, чергою депутатка Львівської міської ради від Європейської Солідарності Уляна Пак у коментарі «Ратуші» зазначила, що швидше за все з аеропортом така ж ситуація, як і з «Ареною-Львів», з якою той самий «Альтком» судився багато років.

«Роботи були виконані, а держава в особі замовника будівництва ДП «Дирекція будівництва об’єктів до ЄВРО 2012 у м. Львові» не повністю за них розрахувалась. Логічно, що кошти за виконані роботи підрядник намагається відсудити через суд. Інше питання — чи були зауваження до якості цих робіт, а також чи були скеровані відповідні претензії до підрядника. Також цікаво, як донецькій компанії «Альтком» за часів президентства Януковича вдалось отримати одразу кілька великих підрядів на будівництво державних об’єктів до Євро-2012 (аеропорт, стадіон). Питання, мабуть, риторичне. Повертати відповідні борги має держава, бо саме державне підприємство було замовником робіт. Це точно не зобов’язання міста. Для того, щоб з’ясувати, чи вигідна для міста така ініціатива — треба повністю розуміти всі фінансово-економічні показники підприємства. Але ідея насправді цікава. Наразі ніхто не має наміру передавати нам аеропорт. Понад те, останнім часом керівництво міністерства висловлює думку щодо передачі його в концесію», — пояснює депутатка.

Христина СЛЮСАРЧУК

Share.

Leave A Reply