Неділя, 25 Вересня

Чи потрібен Львову новий комунальний автопарк?

Влада міста планує позичити 3,5 млн євро на реалізацію підпроєкту «Будівництво автобусного депо» на вулиці Вернадського

Влада Львова планує позичити в Європейському інвестиційному банку 3,5 мільйона євро на будівництво нового автопарку на вулиці Вернадського. «Ратуша» вирішила з’ясувати, чи він справді потрібен Львову.

25 лютого 2021 року Львівська міська рада затвердила ухвалу № 90, якою надано місцеву гарантію для забезпечення виконання боргових зобов’язань ЛКП «Львівавтодор» у рамках проєкту «Міський громадський транспорт». Відповідно до цієї ухвали ЛКП «Львівавтодор» отримає від Європейського інвестиційного банку не більш як 3,5 мільйона євро на реалізацію підпроєкту «Будівництво автобусного депо». Для будівництва нового автопарку міськрада вже виділила Львівському комунальному АТП № 1 ділянку площею 1,2606 гектара із правом постійного користування. Керівник Львівського комунального АТП № 1 Орест Хамула не раз заявляв: новий автопарк необхідно збудувати для 100 нових автобусів великого класу, які комунальний перевізник планує закупити, знову ж таки, за кредитні кошти Європейського інвестиційного банку.

Залишимо поза увагою, що з незрозумілих причин замовником будівництва автобусного депо визначено ЛКП «Львівавтодор», а не власне комунального перевізника — Львівське комунальне АТП № 1. Спробуймо з’ясувати — чи насправді місту потрібне будівництво нового автобусного парку та чи можна розмістити ці додаткові 100 автобусів на наявних майданчиках комунальних підприємств.

В офіційному звіті Львівського комунального АТП № 1 вказано, що підприємство має в постійному користуванні дві ділянки — на вулиці Ґрунтовій, 1-б площею 0,523 га з будівлями та спорудами та на вул. Вернадського площею 1,2606 га. Крім того, Львівське комунальне АТП № 1 орендує територію на вулиці Авіаційній, 1 із будівлями і спорудами площею 13271 кв. м та технічним майданчиком із асфальтним покриттям 6301 кв. м. Нині більшість автобусів належить Львівському комунальному АТП № 1, зокрема 215 нових автобусів великого класу «Електрон» А185 та МАЗ 203, а також 38 автобусів середнього класу А081 «Волошка» та А092Н6 «Атаман». Частину неробочих старих автобусів європейського виробництва, які ЛК АТП № 1 придбало у 2012 — 2014 рр., вивезено на територію тролейбусного депо ЛКП «Львівелектротранс».

Чималим майданчиком, придатним для обслуговування пасажирських колісних транспортних засобів, володіє ЛКП «Львівелектротранс» — тролейбусне депо на вулиці Тролейбусній, 1. Майданчик для будівництва тролейбусного депо Львівське трамвайно-тролейбусне депо отримало у 1960 році, коли почалося будівництво тролпарку. Тролейбусне депо розпочало роботу 16 серпня 1964 року, тоді воно займало ділянку площею близько 4 га. На початку 1970-х років тролейбусне депо Львівського трамвайно-тролейбусного управління розширили до понад 6 га. Під час реконструкції тролейбусного депо звели нові виробничі будівлі. В одній із таких будівель на початку 1980-х років облаштували комплекс діагностики тролейбусів «Skoda 9Tr» із потоковою лінією за проєктом Володимира Веклича. Наприкінці 1980-х на території тролейбусного депо ЛТТУ базувалося 245 пасажирських та близько десятка вантажних тролейбусів.

З ухвали Львівської міської ради № 1633 від 4 листопада 2021 року дізнаємося, що загальна площа земельної ділянки тролейбусного депо на вулиці Тролейбусній, 1 — 6,0143 га. Нині на балансі ЛКП «Львівелектротранс» — 119 тролейбусів різних модифікацій. Позаяк за своїми габаритами тролейбуси й автобуси практично однакові, то разом із наявними тролейбусами на території тролейбусного депо ЛКП «Львівелектротранс» можна розмістити ще 126 автобусів великого класу…

Орест Хамула стверджує, що на майданчику майбутнього автобусного депо на вул. Вернадського площею 1,2606 га можна розмістити 100 нових автобусів. Виходячи з цього твердження, на території тролейбусного депо ЛКП «Львівелектротранс»  площею 6,0143 га можна розмістити… 477 транспортних засобів великого класу…

Після аналізу наведеної вище інформації виникають обґрунтовані сумніви в тому, чи потрібно будувати новий автобусний парк на вулиці Вернадського за кредитні кошти. Європейська практика передбачає існування в містах єдиного комунального перевізника, який обслуговує і електротранспорт, і автобуси. Отож, видається логічнішим використати кредитні кошти для модернізації наявного тролейбусного парку на вулиці Тролейбусній, 1, перетворивши його на підприємство з обслуговування та ремонту тролейбусів і автобусів.

Антон ЛЯГУШКІН, спеціально для «Ратуші»

Share.

Leave A Reply