П’ятниця, 29 Березня

Гірше пекла: смерть через транспортні тортури

Водій маршрутки збив і протягнув кілька кілометрів монахиню у Львові

22 листопада 47-річного горе-водія приміської маршрутки № 138 Віктора Шебаршинова заарештували. Відповідне рішення ухвалив 22 листопада Галицький районний суд. Водію повідомили підозру за порушення Правил безпеки дорожнього руху, що спричинило смерть потерпілої (ч. 2 ст. 286 ККУ). Якщо його провину доведуть, то йому загрожує від 3 до 8 років ув’язнення. Йде слідство, з’ясовують усі обставини.  Наступні два місяці Віктор Шебаршинов водій маршрутки перебуватиме у СІЗО. Про це повідомили в Нацполіції Львівської області.

Раннього ранку 20 листопада, в центрі Львова приміська маршрутка «с. Лапаївка — вул. Вашингтона» збила двох жінок. Інцидент трапився о 6-й годині на перехресті просп. Свободи та вул. Дорошенка. Жінки переходили дорогу по пішохідному переходу, але маршрутник їх не помітив, а після наїзду зник із місця ДТП. Одну з жінок відкинуло на проїзну частину дороги. Тіло іншої знайшли… на іншому кінці міста — транспортний засіб протягнув її сім кілометрів вулицями Львова! Пізніше з’ясувалося, що в ДТП загинула монахиня, сестра Ольга. Її тіло зачепилось за низ маршрутки, і так жінку волокло аж до кінцевої зупинки. Від травм вона загинула.

Сестри йшли на ранкову Месу до Латинської катедри

   Дві монахині зі Згромадження сестер Францисканок Родини Марії Львівської архідієцезії Римсько-католицької церкви (за даними з офіційних джерел, дім сестер-францисканок розташований на вулиці Дорошенка, 28) йшли зранку на Месу до Латинської катедри, і їх на перехресті вулиці Дорошенка — проспекту Свободи збила маршрутка.

Як повідомили на фейсбук-сторінці Katedra Lwowska, загиблою є монахиня Латинського катедрального собору Львова Ольга Дуплеца, яка працювала на парафіяльній кухні плебанії. 48-річна загибла — уродженка міста Болехова. Вона відрізнялася лагідністю, ніколи не скаржилася, опікувалася старенькими та дітьми, — пишуть у групі «Болехівчани». Травмована 67-річна сестра Галина — настоятелька монастиря сестер францисканок. Її госпіталізували з розбитою головою до Клінічної лікарні швидкої медичної допомоги. Як повідомив у коментарі Тvoemisto.tv гендиректор цієї лікарні Олег Самчук, 21 листопада монахиню відправили на амбулаторне лікування. У неї вивих плеча і забій головного мозку.

У четвер, 25 листопада, відбудеться чин похорону монахині Ольги Дуплеци, інформують на фейсбук-сторінці Латинського катедрального собору, передає «Еспресо.Захід». Об 11:00 відбудеться Молебень на вервиці за душу сестри, об 11:30 — Меса, а о 13:00 — чин похорону.

З розповідей поліції

На відео з камер спостереження видно, що, збивши жінок, водій спочатку пригальмував, але, замість кинутись надавати жінкам допомогу,  рушив далі. Шофер і далі перевозив пасажирів, зупиняючись на зупинках, і ніхто з них так і не помітив понівечене тіло монахині під маршруткою. Поліція встановлює дані цих пасажирів, щоб провести допити. Поліцію  і швидку викликали двоє сторонніх осіб, які стали очевидцями ДТП на вул. Дорошенка, повідомив заступник начальника відділу розслідування злочинів у сфері транспорту поліції Львівщини Михайло Сас, інформує «Варта».

«По прибуттю працівників поліції на місці події була одна потерпіла, яка отримала незначні тілесні ушкодження, з медичного закладу відпущена додому, другої потерпілої на місці не було», — зазначили правоохоронці, йдеться в сюжеті ТСН. Невдовзі патрульні виявили маршрутку на кінцевій зупинці на вул. Джорджа Вашингтона за сім кілометрів (!!!) від місця ДТП.  Там і знайшли тіло другої потерпілої. Загибла лежала неподалік автобуса. «Тіло жінки потрапило під нижню частину автобуса, зачепилося одягом за виступаючі нижні частини транспортного засобу і на значній відстані впало і вже було виявлено свідками і оформлено представниками поліції», — розповіли в поліції.

Водія маршрутного таксі № 138 марки «БАЗ», 47-річного мешканця Львова Віктора Шебаршинова, оглянули. Він був тверезий, пояснити свій вчинок не міг. Колеги водія кажуть, що він чоловік адекватний і врівноважений. П’ять років працює водієм, а на цьому маршруті — приблизно два роки.  До цього жодного ДТП не скоював.

Приміський автобус №138 курсує з вул. Вашингтона до села Лапаївка Зимноводівської ОТГ. Маршрут обслуговує ПП «Соп-Транс», — інформує «Захід.нет» (за іншими джерелами, маршрут обслуговує ПП «Ліон-Транс».)

Думав, що вона послизнулась…

Водій маршрутки ціле засідання простояв, упершись головою у кут прозорої клітки, де утримують обвинувачуваних, — інформує «Твоє місто». «Не хотів я того, так вийшло. Був дощ, темно було. Вибачте… Не хотів», — повторював Віктор Шебаршинов після того, як суд зачитав своє рішення. Він каже: зрозумів, що трапилось, аж на кінцевій зупинці, коли приїхали поліцейські. На вулиці Дорошенка побачив, що жінка лежала на пішохідному переході. Думав, вона послизнулась. «Було темно і я на пішохідному переході людей не бачив. Думав, що вона впала. Коли їхав, не відчував нічого. Коли приїхав на кінцеву, то щось було, я подумав, що то якийсь мішок. Коли поліція приїхала, зрозумів, що сталось», — каже водій.

Захист намагався пом’якшити рішення, наполягав на домашньому арешті, мовляв, до водія не було зауважень ні керівництва, ні пасажирів. Ще як «пом’якшення» захист видає те, що водій не заперечує своєї вини, співпрацює зі слідством. Також адвокат наполягає, що обвинувачуваний не має наміру тікати за кордон, бо не має закордонного паспорта.

Обвинувачений просив обрати йому домашній арешт, бо у нього літня мама і неповнолітній син, однак прокурори наполягали на арешті на 60 діб, без можливості внесення застави, наголошуючи на поведінці водія.

«Особа скоїла наїзд на двох пішоходів, які переходили вулицю на зелений знак світлофора. Після того він поїхав з місця пригоди, не надавши медичної допомоги людині, на яку здійснив наїзд. Він призупинився. Є докази, відео, що він зупинився на деякий час і поїхав. Це говорить про те, що ця особа усвідомила вчинене і після цього вирішила продовжити рух. За таких обставин, при такій поведінці немає підстав говорити про прийняття запобіжного заходу, на якому наполягає захист», — зазначив прокурор.

На підприємстві будуть перевірки

Керівник управління транспорту та зв’язку Львівської обласної державної адміністрації Степан Рудницький у коментарі Тvoemisto.tv каже, що переважно договори із перевізниками укладають на 5 років, цього року якраз закінчується договір з ПП «Ліон-Транс» на обслуговування маршруту № 138.

Степан Рудницький додає, що розмовляв із керівником автотранспортного підприємства, мовляв, до водія не було зауважень, співробітники кажуть, що Віктор не пив. У підприємстві тепер будуть перевірки.

«Кожен маршрут має паспорт маршруту, там є графіки роботи, схеми руху, є опис режиму роботи і відпочинку водія. За документами це одне, але, як це все забезпечують перевізники, будемо перевіряти. Є питання, чи все було гаразд із тим водієм, чи медик його оглянув перед виходом на рейс. Може, це людський фактор», — додав Степан Рудницький.

Чиновник, який тепер вимагає заборонити приміські маршрути у Львові…

Трагедія у Львові на вул. Дорошенка сталася за участю маршрутки № 138, яка виконує свої маршрути на замовлення ОДА, — наголошують у міськраді. Відколи з 1 січня 2021 року юридично діє Львівська МТГ, до населених пунктів Львівської громади місто запустило нові комунальні маршрути. Попри те й досі паралельно курсують приміські маршрути, угоди на які укладені Львівською ОДА ще до створення Львівська МТГ. Загалом таких маршрутів є 10. На думку представників міської ради, ці угоди повинні бути розірвані і відповідні автобуси мають припинити свою роботу. З цього питання Управління транспорту ЛМР не раз зверталося до  управління транспорту ЛОДА, — кажуть міські райці. Мовляв, такі маршрутки мають їздити лише до автостанцій, а не дублювати міські маршрути. Але ЛОДА не мала наміру розривати чинні договори, допоки не закінчився їх термін.

Начальник управління транспорту департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Львівської міської ради Орест Олеськів після інциденту написав у себе на фейсбук-сторінці, що приміський 138 маршрут «курсує без жодного погодження, зі сторони міста їздить більше 90 % маршруту по місту», — передає «Еспресо.Захід».

…особисто давав дозволи на них

Втім, як стало відомо «Еспресо.Захід», Орест Олеськів улітку особисто погодив декілька таких приміських маршрутів, що курсують через місто. Зокрема, як видно на документах, мова йде про рух приміського автобусного маршруту №132 (АС №3 (Львів) — с. Дуб’янка ) до приміського вокзалу, приміського маршруту №104 (АС №2 (Львів) —

с. Лозино) до ТРЦ «Форум» та приміського маршруту №115 (АС №3 (Львів) — с. Селисько) через всю вул. Стрийську до приміського вокзалу. Заступниця міського голови Львова з питань житлово-комунального господарства Ірина Маруняк виписала догану Оресту Олеськіву. Адже міський голова Львова Андрій Садовий не раз заявляв, що у місті Львові має їздити лише міський транспорт.

Приміські маршрути законно курсують по Львову

Як пояснив «Еспресо.Захід» експерт у темі транспорту та голова ГО «За якісний транспорт» Святослав Товстига, теза про приміські маршрути, що вони незаконно курсують по місту Львову є неправильною, бо «це обман».

«Законодавець чітко говорить, що маршрут має їздити до автостанції. Відповідно, в даному випадку, маршрут № 138 курсував до автостанції

№ 5 на вул. Зеленій. Тобто він курсував згідно з чинним законодавством, але не мав би права зупинятися в межах Львова на зупинках, якщо не погодив цього з містом. Тому дивно чути від міських чиновників про незаконність, а тим більше про якусь мораль. (…) Ще більше дивує ситуація, коли одним приміським маршрутам чиновники погоджують рух через місто, а іншим забороняють. Тому заява начальника управління транспорту звучить дволико і просто спекуляцією на біді», — каже Святослав Товстига.

Також експерт додає, що така ж ситуація могла трапитися з міським маршрутом, однак у суботу та неділю в шостій ранку ні № 24, ні № 45, які їздять схожим маршрутом, о шостій ранку не виїжджають, а починають курсувати вже ближче сьомої години.

«Тобто місто само не дотримується правил. Але тут ще важливий момент пов’язаний з е-квитком. У січні з запровадженням е-квитка вартість проїзду у міському транспорті Львова зросте для тих, хто захоче звично оплачувати проїзд у водія готівкою — з 10 до 15 грн. Однак на приміських маршрутах він залишиться 10 грн. Таким чином чимало людей, які будуть відтягувати момент з купівлею Леокарт та встановленням відповідного програмного забезпечення на смартфон, швидше виберуть 10 грн, ніж 15. Тому, щоб не втратити фінанси, транспортні чиновники і хочуть заборонити рух Львовом приміських маршрутів», — впевнений Святослав Товстига.

Підготувала Світлана ПАВЛИШИН

Думка львів’ян

Nata Polischuk: «До чого тут тулити свою політику, біда могла статись на будь-якому маршруті!»

Natalia Natali: «Проблема є і залишається: коли для пішоходів зелене світло на світлофорі, в цей час дозволений рух для бічного повороту. Щоб не повторювались трагедії, внесіть правки в ПДР і дайте пішоходам захищений зелений перехід, а лише після цього ВМИКАЙТЕ ЗЕЛЕНУ СТРІЛКУ ДЛЯ ПОВОРОТУ!»

 

Share.

Leave A Reply