Четвер, 28 Березня

Нові автобуси — нові кредити

Львівське комунальне АТП № 1 знову намагається закупити автобуси за кредитні кошти

Це вже другий тендер із закупівлі 100 нових низькопідлогових автобусів довжиною 12 метрів. Перший закінчився скандалом, адже перевізник ледь не купив транспортні засоби білоруського виробництва. Цього разу чиновники обіцяють: прописали у тендерній документації преференцію для українського виробника.

У розпал новорічно-різдвяних свят, 5 січня 2022 року, стало відомо, що Львівське комунальне АТП № 1 повторно оголосило тендер із закупівлі 100 нових автобусів довжиною 12 метрів із низьким рівнем підлоги. Закупівлю фінансують за кредитні кошти Європейського інвестиційного банку в рамках проєкту «Міський громадський транспорт в Україні». Банк виділяє 12 млн євро кредиту на закупівлю автобусів, але не покриває витрати на ПДВ чи митні платежі — ці кошти мають бути виділені або самим перевізником, або з місцевого бюджету.

Щодо технічних вимог до автобусів, які Львівське комунальне АТП № 1 запланувало закупити, то відомо небагато, бо в оголошенні, опублікованому на майданчику міжнародних тендерів, вказано лише основні технічні характеристики автобусів. На відміну від національної системи публічних закупівель «Прозорро», де у вільному доступі публікується вся тендерна документація, процедура тендерів Європейського інвестиційного банку передбачає, що всю тендерну документацію потенційний учасник купує в компанії-замовника. Стосовно тендеру на закупівлю 100 автобусів для Львова, то ЛК АТП № 1 оцінило повний варіант тендерної документації у 200 євро. Таку суму не можуть собі дозволити ні громадські активісти, ні «Ратуша». Відповідно, повідомляємо нашим читачам лише ту інформацію, яка є у відкритому доступі на майданчику «TED — tender electronic daily».

Отож, в оголошенні, яке ЛК АТП № 1 розмістило останнього дня старого року — 31 грудня 2021-го — йдеться: за кредитні кошти комунальне підприємство планує закупити 100 нових автобусів, що на 100 % працюють на дизельному паливі.

Автобуси мають бути з лівим розташуванням керма довжиною кузова 12 метрів. Ширина кузова — 2,5 метра (± 50 мм) без врахування дзеркал заднього огляду, висота кузова — до 3,5 метра. Автобуси мають перевозити не менше як 100 пасажирів, у салоні має бути розташовано не менше ніж 30 сидінь для пасажирів, а також не менше як одне місце для особи з інвалідністю, що пересувається в колісному кріслі.

Разом з автобусами постачальник має надати технічну документацію, комплект запчастин та інструментів, а також супутні послуги (налагодження, навчання персоналу та ін.).

Перша партія автобусів від постачальника має надійти до ЛК АТП № 1 через 30 тижнів після отримання постачальником передоплати. Постачання має бути завершене через 47 тижнів після отримання постачальником авансового платежу.

В оголошенні про міжнародний тендер йдеться, що ціна автобусів не є єдиним критерієм визначення переможця. Всі критерії оцінки тендерних пропозицій викладені у повній версії тендерної документації, яка для нас, певна річ, не доступна. Зазначено, що застосовується преференція для українських виробників. Вимоги до фінансового стану постачальника автобусів та досвіду виробництва в оголошенні не вказані.

Подати заявки на участь у тендері потенційні постачальники автобусів зможуть до 13:00 3 березня 2022 року. Тендерні пропозиції мають бути подані у паперовій формі у закритому конверті. Подання тендерних пропозицій в електронній формі не допускається. Розкриття тендерних пропозицій заплановано на 13:15 3 березня 2022 року.

У коментарі інтернет-виданню «Твоє місто» директор Департаменту міської мобільності і вуличної інфраструктури Олег Забарило запевнив, що: «Європейський інвестиційний банк погодив 15 % преференцію для місцевого виробника, щоби наш місцевий виробник узяв участь у закупівлі». Це означає, що за таких самих технічних показників переможцем має бути оголошений український виробник автобусів (із рівнем локалізації виробництва не менше як 30 %) навіть за умови, якщо його пропозиція на 15 % дорожча, аніж в імпортера автобусів.

Якщо тендерна документація не містить «підводних каменів», як-от дуже специфічні вимоги щодо досвіду виробництва (вимога виготовлення певної кількості автобусів аналогічної моделі) чи фінансовий стан постачальника, то у тендері зможуть взяти участь обидва українські виробники автобусів великого класу — АТ «АК «Богдан Моторс», яке виготовляє 12-метрові низькопідлогові автобуси великого класу «Богдан» А701 із 2011 року, та ПрАТ «Концерн «Електрон», яке з 2016 року виготовляє автобуси «Електрон» А185. Перемога «Богдан Моторс» більш ймовірна за ціновими показниками, а «Електрону» — за показниками якості та довговічності. Щодо дилерів білоруського МАЗу, то для того, щоб перемогти в тендері українських виробників, їм потрібно дуже сильно демпінгувати і запропонувати ціну автобуса (без ПДВ та митних зборів) на рівні 95 тис. євро за одиницю.

Антон ЛЯГУШКІН, спеціально для «Ратуші»

Share.

Leave A Reply